Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ملاحظات فنی درباره طرح راهبردی لغو تحریم‌ها را به مجلس ارائه کردیم، گفت: سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی سازی، طراحی راکتور و تولید ماشین‌های پیشرفته را دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهروز کمالوندی در خصوص طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح است، گفت: طرح اقدام راهبردی در مجلس در حال بررسی است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از ما خواسته تا نظر خود را درباره جنبه‌های فنی این طرح عنوان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس چند جلسه مشترک داشتیم و در نشست امروز (چهارم آذرماه) نیز حضور پیدا کردیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: صرف نظر از جنبه‌های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، ما در مورد ملاحظات فنی طرح اظهار نظر می‌کنیم. موارد مطرح در حوزه‌های مختلف غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است به خصوص  با توجه به پیشرفت هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین‌های پیشرفته داشته ایم.

وی در مصاحبه با خانه ملت تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای تولید ماشین‌های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت تولید و درصد غنا برای نیازهای که داریم، امکان اجرا دارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: ما در تلاشیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده شود تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مشکلی نداشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با اشاره به اینکه ۱۲۰ بازرس تائید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند، گفت: این بازرسان بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره ادعای رافائل گروسی رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، به خبرنگاران اظهار کرد: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، یادآور شد: در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی ادامه داد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به موضوع برجام هم اشاره کرد و گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر سه ماه یک بار به شورای حکام و ۶ ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل گزارشی درباره فعالیت هسته‌ای ایران ارائه می‌دهد و موضوع انطباق یا عدم انطباق فعالیت هسته‌ای ایران با برجام محور اصلی گزارش است.

اسلامی اضافه کرد: ما هم طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، متعهد هستیم در صورتی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند، شرایط فعلی به وجود می‌آید. در صورتی که اگر آنها به تعهدات خود عمل کنند، جمهوری اسلامی هم به تعهدات برجامی در خصوص بندهایی که برای برخی محدودیت‌ها وجود دارد، عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند، به صحبت‌های اخیر رافائل گروسی اشاره و عنوان کرد: ایشان گفتند هرچند ایران نسبت به غنی سازی بالا اقدام می‌کند ولی این به معنای برخورداری ایران از سلاح هسته‌ای نیست.

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که آقای گروسی به حضور بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در ایران و تعاملات خوب بین ایران و آژانس اشاره کرده و انشاالله ایشان در آینده به ایران سفر خواهد کرد و تنظیمات دو طرف به روز خواهد شد.

کد خبر 745459

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران