Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:43:55 GMT

رهاسازی کرکس و توقیف سلاح شکاری در تالش

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۲۸۵۶

رهاسازی کرکس و توقیف سلاح شکاری در تالش

عارف شادکام روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی تماس اهالی روستای دولبین تالش مبنی بر ورود یک بهله کرکس سیاه به محوطه مسکونی، ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست اقدام به زنده گیری آن پرنده کرده بودند و بعد از  ۴۵ روز نگهداری و تیمار توسط آقای نظیری دوستدار محیط زیست، امروز با حضور نامبرده در ارتفاعات اسالم رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: کرکس سیاه یا لاشخور در سطح جهان از گونه های در معرض خطر انقراض و در ایران جزء پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع است و در پاییز و زمستان در ارتفاعات اسالم تالش دیده می شود.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تالش روز گذشته در پی گشت و کنترل در مزارع روستای تازه آباد بخش مرکزی تالش، ۲ قبضه اسلحه شکاری دو لول را از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط کردند و یکی از سلاح ها غیرمجاز بود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
شادکام به برپادارندگان کومه نماها در طبیعت برای شکار حیوانات هشدار داد تا وسایل و کومه های شکار را از دامن طبیعت برچینند و در غیر اینصورت توسط ماموران محیط زیست تخریب خواهد شد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و اراضی کوهستانی، جنگلی و جلگه ای در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز تالش پرنده شکاری یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز تالش پرنده شکاری یگان حفاظت محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز تالش پرنده شکاری یگان حفاظت محیط زیست اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: طی گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کالمند، سه نفر شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان این منطقه دستگیر شدند. 

روح الله زارع افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز جنگی بی بی کلاش، آثار شکار یک راس کل وحشی، چاقو و دیگر ادوات شکار کشف شد. 

وی خاطرنشان ساخت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت