Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@22:33:25 GMT

ایران امکان طراحی راکتور را دارد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۲۸۶۳

ایران امکان طراحی راکتور را دارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه این نهاد امکان افزایش غنی‌سازی و طراحی راکتور را دارد، ‌گفت: در تلاش هستیم ملاحظات فنی سازمان در طرح اقدام راهبردی دیده شود تا در اجرای آن مشکلی رخ ندهد.

به گزارش مشرق، «بهروز کمالوندی» با اشاره به طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها که در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی مطرح است، افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از سازمان انرژی اتمی خواسته تا نظر خود را درباره جنبه‌های فنی طرح اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها عنوان کند که در این راستا چند جلسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: صرف نظر از جنبه‌های سیاسی این طرح و اینکه تصمیم نظام جمهوری اسلامی چه خواهد بود، در جلسه کمیسیون در مورد ملاحظات فنی طرح اظهار نظر شد.

وی ادامه داد: غنی سازی، طراحی راکتور و تحقیق و توسعه از بخش‌های مختلف طرح است که بخش مهمی از آنها برای سازمان انرژی اتمی قابل اجرا است. به ویژه با توجه به پیشرفت‌هایی که در چند سال اخیر در حوزه توسعه ماشین‌های پیشرفته داشته‌ایم، سازمان انرژی اتمی امکان افزایش غنی‌سازی و طراحی راکتور را دارد.

کمالوندی با تاکید بر اینکه در صورت تصمیم نظام جمهوری اسلامی برای تولید ماشین‌های پیشرفته در حد صنعتی، افزایش ظرفیت تولید و درصد غنا برای نیازهایی که داریم، امکان اجرا است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا ملاحظات فنی سازمان در طرح دیده شود تا در صورت تصویب سازمان در اجرای آن مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا پیش از این سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب ۵ بند طرح اقدام راهبردی علیه تحریم‌ها در این کمیسیون خبر داده بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بهروز کمالوندی سازمان انرژی اتمی کمیسیون امنیت ملی رآکتور هسته ای طرح اقدام راهبردی سازمان انرژی اتمی طراحی راکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس

استاندار بوشهر از راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت 150 هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است گفت: علاوه بر این، ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و 75 مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن تولید برق هسته‌ای به بیش از 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت 2 هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت 2 هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

محمدی‌زاده تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف طراحی لازم شده است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • ورود رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • سفر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به بوشهر