Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@19:17:27 GMT

آشنایی با خواص بادمجان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۲۸۹۴

آشنایی با خواص بادمجان

متخصصان حوزه سلامت تاکید کردند که مصرف آب بادمجان به طور منظم فواید زیادی برای سلامت بدن دارد.

به گزارش برنا؛ متخصصان تغذیه و حوزه سلامت اعلام کرده اند آب بادمجان یکی از نوشیدنی‌هایی است که در از بین بردن چربی شکم اثرگذاری بالایی دارد؛ زیرا حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پتاسیم، اسکوپولیتین و سوروپارون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد مغذی موجود در بادمجان علاوه بر کمک به آرامش اعصاب، به کاهش فشار خون، بهبود عملکرد کلیه، تحریک گردش خون و کاهش کلسترول کمک می‌کند.

آب بادمجان علاوه بر اینکه به دلیل دارا بودن فیبر زیاد، یک ماده ملین کننده قوی است، باعث کاهش کلسترول، بهبود جریان خون و دفع سموم از بدن می‌شود.

آب بادمجان به دلیل دارا بودن اسکوپولتین و سوروبارون به عنوان ضد التهاب عمل کرده و باعث آرامش اعصاب می‌شود.

این ماده همچنین حاوی عناصر غذایی گیاهی است که به رشد مغز کمک می‌کند و یک درمان موثر برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS) است.

آب بادمجان به مهار آنزیمی که می‌تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود، کمک می‌کند. هرگونه رادیکال آزاد در بدن را که می‌تواند به سلول‌های سالم حمله کند، کاهش داده و از تشکیل لخته خون جلوگیری کرده و مویرگ‌ها را تقویت می‌کند.

آب بادمجان با سرطان مبارزه می‌کند؛ زیرا حاوی «تریپسین» است، ترکیبی که می‌تواند سلول‌های ایجاد کننده سرطان را خنثی کند. همچنین به دلیل اینکه حاوی بتاکاروتن است، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بادمجان خواص بادمجان آب بادمجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان

زی‌سان: کاهو یکی از معروف‌ترین سبزیجات برگدار در سراسر جهان است که کاربرد‌های زیادی از غذا گرفته تا سایر مصارف خاص دارد. انواع مختلفی کاهو وجود دارند که مصرف کنندگان می‌توانند از بین آنها انتخاب کنند.

به گزارش زی‌سان، علاوه بر این، کاهو منبع عالی از ترکیبات فعال زیستی مانند پلی فنول‌ها، کاروتنوئید‌ها و کلروفیل، ترکیب مواد مغذی و مواد آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن شما را قوی می‌کنند و این گونه سلامتی شما تضمین می‌شود. اگر طعم کاهو را دوست ندارید و به همین دلیل این سبزی پرخاصیت را مصرف نمی‌کنید، با خواندن این مطلب قطعاً عاشق کاهو خواهید شد.

انواع کاهو

جالب است بدانید کاهو انواع مختلفی دارد. انواع مختلف کاهو شامل: کاهو برگی، کاهو پیچ، کاهو چینی، کاهو موج‌دار، کاهو ساقه‌ای و کاهو کله روغنی می‌شود.

طبع کاهو

طبع کاهو سرد و تَر است و در طب سنتی، به عنوان یک درمانگر طبیعی شناخته می‌شود. این خصوصیت منحصر به فرد کاهو، آن را به گزینه‌ای مناسب برای مقابله با بیماری‌های ناشی از گرمی و خشکی تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید خواص سرکه سیب؛ پوست شفاف و قلب سالم فقط با همین ماده غذایی خواص توت فرنگی این میوه جذاب و خوش‌قیافه بهاره را می‌دانید؟ خیار خاصیت دارد؟/ چه کسانی باید از خوردن خیار پرهیز کنند؟

خواص کاهو برای آقایان

کاهو می‌تواند موجب افزایش قدرت باروری، تقویت اسپرم، درمان اختلال نعوذ و زودانزالی شود. در کل مصرف کاهو می‌تواند باعث درمان ناتوانی جنسی در آقایان شود.

خواص کاهو برای کاهش وزن

به گزارش زی‌سان، کاهو چربی و کالری بسیار کمی دارد؛ از این رو یک انتخاب عالی برای کسانی است که می‌خواهند کالری دریافتی از غذا‌های خود را به حداقل برسانند و کاهش وزن داشته باشند. با مصرف سالاد کاهو می‌توانید شکم‌تان را سیر کنید بدون این که نگران کالری دریافتی روزانه خود باشید.

نقش کاهو در کاهش التهاب

کاهو به دلیل داشتن ویتامین‌های E و A و K می‌تواند در کنترل و کاهش التهاب در بدن نقش مؤثر داشته باشد.

خواص کاهو برای خانم‌های باردار

مصرف کاهو در دوران بارداری با کاهش سطح کلسترول خون مادر، بهبود کیفیت خواب، کاهش التهابات بدن مادر، مبارزه با عفونت‌های میکروبی در دوران بارداری، کاهش اضطراب و استرس و جلوگیری از بروز نقص‌های هنگام تولد نوزاد، به حفظ سلامتی مادر و جنین کمک زیادی می‌کند.

خواص کاهو در جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

کاهو با داشتن منابع غنی پتاسیم، می‌تواند فشار خون را کنترل کند و مانع ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

خواص کاهو در پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در کاهو باعث خنثی سازی و از بین رفتن رادیکال‌های آزاد که عامل به وجود آمدن انواع تومور‌ها و سرطان‌ها در بدن هستند، می‌شود.

نقش کاهو در پیشگیری و کنترل دیابت 

کاهو شاخص گلیسمی پایینی دارد و می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ شود. علاوه بر این، این سبزی پرخاصیت سرشار از کاروتنوئید ضد دیابتی است که با کاهش سطح گلوکز خون، می‌تواند برای درمان دیابت مفید باشد.

خواص کاهو برای بدنسازی

به گزارش زی‌سان، پروتئین موجود در کاهو می‌تواند در عضله سازی سالم در بدنسازان و ورزشکاران نقش زیادی داشته باشد.

خواص کاهو برای پوست و مو

ویتامین A موجود در کاهو موجب افزایش گردش خون در پوست صورت می‌شود، علاوه بر این فیبرِ کاهو نیز می‌تواند به درخشان و شاداب شدن پوست صورت کمک کند. ویتامین K موجود در کاهو می‌تواند موجب تقویت و افزایش رشد مو‌ها شده و از ریزش مو جلوگیری کند.

سخن پایانی

امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب، کاهو را در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید و از خواص بی‌شمار آن برای سلامتی بهره ببرید.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها
  • 37 خواص عالی این میوه و آب آن برای زیبایی و درمان بیماری ها
  • خواص عجیب این نوع چای برای بدن را بشناسید
  • استفاده از خمیردندان برای سلامت دندان‌ها ضرورت دارد؟
  • خواص شگفت انگیز کنجد سیاه
  • این افراد لب به جگر نزنند
  • بهترین مواد غذایی برای داشتن عمر سالم و طولانی