Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از چند روز گذشته مشکل کمبود مرغ و افزایش قیمت آن به یک امر حاد تبدیل شده و همین امر شهروندان را دچار مشکل کرده است.

در اواخر سال گذشته با آغاز نابسامانی‌های بازار با تامین دان طیور یارانه‌ای کافی برای مصرف مرغداری ها و نظارت شدید حاکم بر بازار مانع از گرانی بی‌رویه گوشت مرغ شد، اما در چند هفته گذشته شاهد اوج گرفتن قیمت مرغ در بازار هستیم که ناراحتی به حق مردم را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که برخی از مرغداران به دلیل به صرفه نبودن و همچنین فروش اجباری به پایین ترین قیمت کشتارگاه اقدام به تعطیلی مرغداری کرده‌اند، مشکل تامین نهاده دامی و همچنین قیمت بالای مرغ در سایر استان‌ها نیز از دیگر موضوعاتی است که موجب شده مرغ به یک کالای کمیاب در استان زنجان تبدیل شود.

استاندار زنجان در ارتباط با مشکل به وجود آمده در ارتباط با مرغ گفت: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان 27 تُن است اما باید بررسی شود که چرا حتی برخی روزها با وجود توزیع 70 تُن مرغ گرم باز هم تفاوتی ایجاد نشده و بازار با مشکل مواجه است.

مشکل نان باید 48 ساعته حل شود

فتح‌الله حقیقی تصریح کرد: قیمت مرغ گرم را پایین‌تر از سایر استان‌ها نگه داشته‌ایم اما این به معنای این نیست که اجازه دهیم مرغ از استان خارج شود چرا که این کار از لحاظ شرعی و قانونی، صحیح نیست.

استاندار زنجان افزود: علت کمبود برخی اقلام اساسی به‌رغم توزیع بیش از مورد نیاز در بازار این است که مردم، کالاها را خریده و انبار می‌کنند در حالی که باید جامعه را توجیه کنیم که تمام کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از عملکرد مرکز نسبت به استان زنجان در توزیع نهاده‌های دامی، گلایه‌ داریم چون تنها استانی بود که هم در سال 97 و هم در سال 99 قیمت مرغ گرم را پایین‌تر از سایر استان‌ها نگه داشته‌ایم، اضافه کرد: امروز هم که 30 درصد نهاده در اختیار استان قرار داده شده، تمام آن در بین مرغداران توزیع شده است.

حقیقی در مورد مشکل نانوایی‌ها گفت: ظرف 48 ساعت آینده باید مصرف روزانه و همچنین میزان توزیع آرد به نانوایی‌ها احصا شده و در صورت نیاز، آرد لازم در اختیار آن‌ها قرار داده شود و نانوایی‌هایی که نیازی به آرد نداشته اما دست به شایعه می‌زنند باید شناسایی و برای برخورد قانونی به مبادی ذی‌ربط و امنیتی معرفی شوند.

وی تاکید کرد: آردی که با تخصیص یارانه از سوی دولت در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد باید تبدیل به نان شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در ارتباط با مشکل به وجود آمده گفت: وجود برخی اقلام با 3 نوع قیمت متفاوت در بازار و فروش مرغ گرم به قیمت بالاتر باید بررسی و برخورد لازم با متخلفان صورت پذیرد.

محمدرضا آبی‌پور گفت: قیمت مرغ گرم در بازار، هر کیلو 21 هزار و 500 تومان است و نباید گران‌تر از آن فروخته شود و اگر هست باید برخورد انتظامی و قضایی صورت پذیرد زیرا نمی‌خواهیم پریشانی در حوزه بازار وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی شرکت‌های پخش روغن نیز مصرف‌کنندگان را ملزم به خرید کالاهای دیگر در کنار روغن می‌کنند که این مورد نیز تشکیل پرونده شده و در صورت مشاهده مجدد باز هم برخورد لازم صورت می‌گیرد.

آبی‌پور با اشاره به اینکه با دستگاه‌هایی که در عملکرد خود کوتاهی کنند، برخورد خواهد شد، اضافه کرد: البته همکاری لازم توسط دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد اما کافی نیست.

معاون اقتصادی استاندار زنجان افزود: برخی از مراکز عرضه واقع در اعتمادیه، اسلام‌آباد، کوی فرهنگ، جانبازان، مرغ گرم بسته بندی ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومانی را به قیمت ۳۰ الی ۳۸ هزار تومان فروختند که باید با آنها برخورد شود.

آبی‌پور با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی در توزیع سهمیه آرد نانوایی‌ها وجود نداشته و ندارد، بهانه تعدادی از نانوایی‌ها در عدم پخت نان را قابل قبول ندانست.

توزیع 30 تن مرغ طی روز گذشته در زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه روز گذشته نیز 30 تن مرغ با قیمت 21 هزار و 500 تومان در بازار توزیع شده است، افزود: منتظر این هستیم که اگر سایر استان‌ها در این شرایط باشند در استان نیز نسبت به وضعیت مرغ تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شود.

ناصر فغفوری با تاکید براینکه قیمت‌هایی که در حال حاضر در سایر استان‌ها وجود دارد، غیرمنطقی است بیان کرد: قرار است در این استان‌ها قیمت‌ها را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشوری تامین مرغ تا سطح عرضه آن بر عهده جهادکشاورزی است، تصریح کرد: زمانی سازمان صمت وارد کار می‌شود که محموله مرغ وارد بازار شود و بعد از آن کنترل مغازه‌ها بر عهده صنعت معدن است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: هیچ تغییری در سرانه سهمیه آرد نانوایی‌ها صورت نگرفته و جزو استان‌هایی هستیم که سرانه ما بالاتر از از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به کاهش 18 درصد جوجه‌ریزی در استان زنجان اظهار داشت: این کاهش را از ابتدای سال، حفظ کرده‌ایم و اجازه نداده‌ایم سیر نزولی داشته باشد و به دلیل محدودیت در نهاده‌ها کاهش را همواره در این عدد نگه داشته‌ایم.

جواد تاراسی افزود: میزان جوجه‌ریزی استان زنجان امسال 13 میلیون و 200 هزار قطعه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 13 میلیون و 500 هزار قطعه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه بین 30 تا 35 درصد نهاده مورد نیاز تاکنون جذب و تحویل مرغداران شده است، گفت: مرغداران نیز تا 41 درصد تولیدات خود را به قیمت تعیین‌شده به استان زنجان ارائه کرده و قیمت نیز رعایت شده است.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان نان قیمت مرغ افزایش قیمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان استاندار زنجان حقیقی کنترل بازار جوجه ریزی استاندار زنجان سایر استان ها استان زنجان رئیس سازمان نانوایی ها قیمت مرغ مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) از افزایش چهار برابری سهم معاملات برق در بورس انرژی خبر داد و گفت: خرید برق خارج از بازار عمده فروشی در سال گذشته با ٣٠ درصد افزایش به ٥٣ تراوات ساعت رسید که این میزان حدود ١٥ درصد کل معاملات بازار برق را شامل می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در نشست آشنایی تولیدکنندگان برق با سازوکار جدید جریان مالی صنعت برق، اظهار کرد: از سال گذشته مشترکان با قدرت قراردادی بالای یک مگاوات مکلف به خرید برق از بورس انرژی شدند و در این مرحله شرکت‌های توزیع عمده برق مورد نیاز خود را از این طریق خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به عزم دولت و وزارت نیرو بر عدم مداخله در خرید و فروش برق اظهار کرد: خرید برق خارج از بازار عمده فروشی در سال گذشته با حدود ٣٠ درصد افزایش به ٥٣ تراوات ساعت رسید، این میزان سهم مصرف حدود ١٥ درصد کل معاملات بازار برق بوده و ٥٩ درصد مجموع برق مصرفی صنایع بالای یک مگاوات کشور را شامل می‌شود.

مدیرعامل توانیر افزود: در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده حجم معاملات برق خارج از بازار عمده فروشی از ۱۵ درصد کنونی به ٣٠ درصد در سال اول اجرای برنامه و حداقل ٦٠ درصد در سال پایان برنامه برسد که در دستور کار امسال شرکت توانیر و وزارت نیرو قرار دارد و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است.

رجبی مشهدی فعال سازی حساب‌های وکالتی خرید برق در بخش توزیع را از جمله اقدامات انجام شده بیان کرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود از اول اردیبهشت امسال، ماهانه حداقل ٢ هزار میلیارد تومان در این حساب‌ها شارژ شود تا شرکت‌های توزیع نیروی برق نسبت به تأمین برق مورد نیاز خود از بورس انرژی اقدام کنند.

وی یادآور شد: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و یکشنبه هر هفته تسویه و به حساب ذی‌نفعان و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد.

مدیرعامل توانیر استقلال مالی شرکت‌های توزیع و انجام نقدی معاملات را از مزایای سازوکار جدید روابط مالی صنعت برق عنوان کرد و گفت: در فاز دوم و با فعال شدن بازار خرده فروشی، سهم شرکت‌های توزیع برق نیز در عملیات خرید و فروش برق کاهش می‌یابد و فقط هزینه‌های مربوط خدمات شرکت در بخش‌های بهره برداری را دریافت می‌کنند و عملیات بازرگانی برق به شرکت‌های خرده فروش برق واگذار می‌شود.

کد خبر 745063

دیگر خبرها

  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جلوگیری از فاسد شدن ۲۷ هزار تن نهاده های دامی در ایلام
  • رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد