Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@02:25:09 GMT

تاکنون برای واگذاری سینمااطلس درخواستی نشده است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۰۶۸

تاکنون برای واگذاری سینمااطلس درخواستی نشده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: از نظر قانونی برای هر مالک سینما امکان واگذاری سینما وجود دارد اما باید ابتدا این موضوع را به اطلاع اداره کل ارشاد اسلامی استان برساند تا برای بهره‌بردار جدید پروانه صادر شده و برای مدیر جدید سینما نیز پروانه مدیریت صادر گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده و نامه‌ای از سوی مالک سینما به دست ما نرسیده است.

محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر واگذاری سینما اطلس مشهد اظهار کرد: من هم امروز این خبر را شنیدم. از نظر من خبر قطعی نیست مگر مکاتبه‌ای با ما در این خصوص صورت گیرد و بهره‌بردار جدید معرفی شود و مالک جدید نیز مدیر جدید سینما را معرفی نماید.

وی ادامه داد: برای همین منظور از گردانندگان سینما اطلس خواسته‌ایم فردا تشریف بیاورند تا مشخص شود ماجرا از چه قرار است.  

محمدی در واکنش به اینکه گفته می‌شود علت واگذاری این سینما مشکلات مالی فراوان و ورشکستگی است، تصریح کرد: ورشکسته بودن سینما را قبول ندارم چون این سینما تا ۲ الی ۳ روز پیش از اعلام محدودیت‌های کرونایی فعال بود و جزو سینماهای فعال غیردولتی مشهد به حساب می‌آید. بسیاری از سینماهای غیردولتی مشهد، یعنی گلشن، سیمرغ و ویلاژتوریست در این ایام تعطیل بود اما تنها سینمای غیردولتی که اکران داشت، سینما اطلس بود. از نظر ما اعلام ورشکستگی برای این سینما نشده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی یادآور شد: در حال حاضر سینماها و سالن‌های نمایش با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ضررهای زیادی متحمل شده‌اند اما اینکه سینمایی ورشکست شده باشد، تا این لحظه هیچکدام از سالن‌های سینمایی و نمایش اعلام ورشکستگی مبنی بر جمع‌آوری سالن نکرده است.

محمدی با بیان اینکه شنبه گذشته که محدودیت‌های کرونایی آغاز شد، جمعه پیش از آن، سینما اطلس فعال بود، گفت: سینماهای دولتی از پشتوانه درآمدی برخوردار است و اعتبارات آن از طریق دولت تامین می‌شود ولی سینماهای بخش خصوصی به جهت اینکه حمایت‌های آنچنانی نیز از آن در این ایام صورت نگرفت، ضرر و زیان‌های به مراتب بیشتری نسبت به فضاهای دولتی متحمل شدند.

وی تصریح کرد: البته همه حوزه‌های فرهنگ و هنر از کرونا لطمه دیده اما سینماها به جهت مخارج بالاتر، هزینه‌های بیشتری را متحمل شده است. در این ایام برخی از سینماها مانند سیمرغ از همان اوایل اعمال محدودیت‌های کرونایی، فعالیتی نداشت. سینما پیروزی نیز در دست تعمیر است. سینماهای آفریقا و هویزه نیز به جهت دولتی بودن، مورد حمایت است و تا امروز پابرجا بوده ولی استقبال آنچنانی از سینماها نشده است چون مردم هنوز اعتمادی برای حضور در سینما ندارند. همچنین امکانات آنلاین برای تماشای فیلم‌ها وجود دارد که این موضوع نیز مزید بر علت است. در مجموع ضرر و زیان سینماها بسیار بالاست و جبران آن به راحتی نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سینما اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی کروناویروس سینما اطلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروز و سینما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۸۰۰ هزار علاقمند به هنر هفتم، تماشاگر فیلم‌های سینما‌ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بوده اند. آپاراتچی، یکی از هفت فیلم نمایش نوروزی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوروز و سینما
  • برنامه تعطیلی سینماهای کرمانشاه در شب های قدر
  • قهرمان مستر المپیا از مردم چه درخواستی داشت؟ + فیلم
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۹ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز چهارشنبه ۸ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • ۱۱۳ هزار نفر به تماشای فیلم‌های نوروزی در سینماهای خراسان رضوی نشستند
  • سینماهای ایران در این تاریخ‌ها تعطیل است
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر