Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، مسئولان صمت و جهاد کشاورزی استان را مکلف کرد تا با همکاری اداره تعزیرات حکومتی بر بازار عرضه و فروش کالاهای اساسی به ویژه قیمت مرغ نظارت کنند. - اخبار استانها -

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با انتقاد از گرانی‌ کالاهای اساسی، اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه قیمت مرغ در سطح بازار قابل قبول نیست و نگرانی‌های زیادی میان مردم به‌ویژه قشر ضعیف در استان به‌وجود آورده است که ضرورت دارد دستگاه‌های متولی نسبت به ساماندهی و کنترل قیمت‌ها هرچه زودتر رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه باید تصمیمات مسئولان و کارگروه تنظیم بازار استان متناسب با در نظر گرفتن وضعیت کنونی معیشت مردم باشد، گفت: در راستای مطالبات و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و فرمان ایشان مبنی بر نقش آفرینی بسیج در موضوع نظارت بر بازار تفاهم نامه‌ای با سپاه فجر استان منعقد کردیم.

اول آذر، «روز گرانی‌» در تقویم تنظیم بازار/ 20 قلم کالا در یک روز گران شدماراتن مرغ و کرونا در بازار بیرجند/مسئولان: گرانی‌ها مربوط به کل کشور استلرستان| جولان محتکران در سایه شوم کرونا؛ گرانی سفره مردم را خالی‌تر کرد+تصاویر

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس تاکید کرد: از ظرفیت حداکثری بسیج با دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان صمت و تعزیرات برای بازرسی از اصناف و برخورد با موضوع احتکار کالا‌های اساسی استفاده می‌‌شود و شرکت‌های تعاونی نیز بایستی نظارت کافی را داشته باشند.

آسیابی همچنین با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور تمامی دادستان‌های شهرستان و متولیان ستاد تنظیم بازار فارس که به صورت ویدئوکنفرانس برپا شد، گفت: در این جلسه هماهنگی‌های لازم جهت تشدید نظارت و بازرسی از بازار کالا در دستورکار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در ادامه بیان کرد: هرچند این گرانی و افزایش قیمت‌ها کشوری است اما با متخلفان بازار کالا و گرانفروشان با قاطعیت برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بخش نامه ابلاغی دادستان کل کشور و صدور مجوزهای قضایی برای بازرسی از انبارها و محل نگهداری احتکار کالای اساسی، طی روزهای اخیر با همکاری اطلاعات سپاه فجر فارس شاهد کشفیات قابل توجهی در سطح استان بوده‌ایم.

آسیابی در پایان یادآورشد که عمده نظارت‌های دادگستری، موارد احتکار و اخلال در نظام اقتصادی در راستای احیای حقوق عامه است.

انتهای پیام/424/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: به منظور کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار، ۵۵ تن مرغ منجمد، ۵۵ تن شکر، ۷۰ تن برنج و ۲۳ تن گوشت منجمد در این شهرستان تامین و عرضه شد.

او اظهار کرد: در جهت نظارت بر نحوه توزیع و فروش کالا‌های اساسی در پارسال بالغ بر ۷۰۰ مورد بازرسی از اصناف و کسبه توسط بازرسان جهاد کشاورزی به طور مستمر انجام شد که از این تعداد بازدید، ۲۵ مورد گشت مشترک با اداره صمت، فرمانداری، دامپزشکی، بسیج اصناف و مرکز بهداشت برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم بازرسان در جلوگیری از هرگونه تخلف دلالان و سودجویان در بازار محصولات، افزود: بازرسان ۷ پرونده تخلف در حوزه کالا‌های اساسی و آرد و نان در طی پارسال تشکیل و متخلفان به مراجع ذی‌صلاح جهت پیگیری معرفی شدند.

مویدی گفت: تخصیص این اقلام اساسی با هدف پیشگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها، مقابله با گران‌فروشی و احتکار از طریق واحد‌های صنفی، تعاونی‌ها و فروشگاه‌های مصرف در بین مصرف‌کنندگان توزیع شد.

او اضافه کرد: گروه‌های بازرسی قرارگاه امنیت غذایی شهرستان در سطح بازار اقلام پر مصرف و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد