Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز سه شنبه در بازدید از مرکز نوآوری و شتاب دهی (تگ) ضمن اشاره به وضعیت خاص کشور گفت: امیدوارم وضعیت امروز کشور شما را ناامید نکند چرا که بسیاری از مشکلات شما ناشی از شرایط خاص است وگرنه دولت در کارهای علمی و فناوری انقلاب عظیمی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه کرمان جزو اولین استان های موثر در پیشرفت کشور است ولی از بسیاری استان های دیگر با وسعت و ظرفیت های کم عقبتر هستیم تاکید کرد: اگر سرمایه گذاران و افراد منتظرند که دولت کار هایشان را انجام دهد که اینگونه نخواهد شد، ذهن تسهیلگر باید پیگیر دنبال کارها باشد ضمن اینکه همه مدیران موظفند  خود را با برنامه ها و رویکرد های استانداری هماهنگ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان ضمن تاکید بر توسعه شرکت های دانش بنیان افزود: هر صنعتی که پیوستِ شرکت دانش بنیان نداشته باشد، از همان روز کلنگ زنی محکوم به شکست است و هر صنعتی که خودش را زیر پرچم این شرکت ها قرار ندهد پیشرفتی نخواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه ما نیازمند انقلاب در نظام اداری هستیم، تصریح کرد: اگر برخی مدیران در تسریع کارها کمکی نمیکنند و گاها ناخواسته سنگ جلوی انجام کارها می اندازند دلیلش این است که درک درستی از پیشرفت علم در دنیا ندارند.

زینی وند در ادامه گفت: من فضا را برای کار شما شرکت های دانش نیان باز می کنم، اگر مدیری با تنبلی کار شما را متوقف کرد، آن مدیر کنار می‌رود نه  اینکه کار شما متوقف شود و شما این کار را در عمل خواهید دید.

وی مدیران را مقصران پایین بودن رتبه فضای کسب و کار دانست و گفت: مدیران باید با تمام قوا هرچه اختیار دارند با محوریت شرکت های دانش بنیان به کار گرفته و اگر چیزی در اختیارشان نیست، با پیگیری از تهران مشکل را حل کنند و مدیران بدانند که توان مدیریتی استان از میانگین کشور بالا تر است، بنابراین تنبلی را کنار بگذارند.

استاندار کرمان همچنین ابراز داشت: اعتقاد شخصی من بر این است که هر فرد برای انجام کاری که در نظر دارد بهتر است از یک شرکت دانش بنیان مشاوره گرفته و پیوست طرح باشد و مدیران نیز در این راه همکاری کنند.

۸۰ درصد نخبگان کرمانی از کرمان می روند

رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز در حاشیه این بازدید گفت: ۸۰ درصد نخبگان کرمان  از این استان می روند و اینان در برخی کارهای نو از جمله اسنپ، تپسی، پایه گزاران دی جی کالا سهیم اند .

مهدی طبیب زاده فضای کسب و کار را در استان نامناسب اعلام کرد و افزود: بانک، بیمه و مالیات بزرگ ترین مشکلات ما هستند، اتاق با همه امکانات کم در خدمت شرکت های دانش بینان هست و امید داریم که روزهای خوشی در انتظار  ما در کرمان باشد.

مدیر پارک علم و فناوری کرمان گفت: مجموعه پردیس ماهان جزو فرصت ها و پتانسیل های کرمان است و نگاه ما در توسعه علم دانش بنیان در دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی است که تعداد شرکت های دانش بنیان در طی این مدت به چهار هزار و 500 شرکت رسید.

مسعود ترک زاده افزود: طی هفت سال گذشته ۱۲ مرکز رشد را با کمک دانشگاه ها راه اندازی نموده و از فضاهای خالی و ظرفیت های دانشگاه استفاده کردیم.

برچسب‌ها پاویون شرکت های دانش بنیان کرمان ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاویون شرکت های دانش بنیان کرمان ایرنا پاویون شرکت های دانش بنیان کرمان ایرنا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم

حجت الاسلام غلامرضا عادل روز دوشنبه -سوم اردیبهشت ماه- در نشست خبری به مناسبت برپایی نمایشگاه دستاوردهای این سازمان اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه به مدت ۵ روز از پنجم تا نهم اردیبهشت ماه در محل هتل ارم تهران دایر خواهد بود، از همه مردم دعوت می‌شود در این نمایشگاه حضور یابند و اگر پیشنهاد و انتقادی هم دارند بیان کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: این نمایشگاه دستاوردهای وقف را نمایش می دهد و شرکت‌های دانش بنیان در غرفه‌ها آماده شرح خدمات هستند.

عادل ادامه داد: افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن مسلمی نایینی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار می شود؛ از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت که موضوع فعالیت آنها به نمایشگاه اختصاص دارد و فعالان و کارآفرینان دعوت به عمل آمده که در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حضور ۳۹ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه اوقاف

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بخش های مختلفی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: ۳۹ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند. در عرصه های مختلف در حوزه های اقتصادی همگام با شعار سال در بخش‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته اند. به اقتضای کار و فعالیت این شرکت‌ها در صورتی که به تجاری سازی رسیده باشند در کمیسیون اقتصادی سازمان درخواست حمایت مورد بررسی قرار می گیرد برخی به فضای کار نیاز دارند و برخی به منابع مالی برای تهیه مواد اولیه نیاز دارند عمدتا سیاستگذاری سازمان به این صورت بوده که بیشتر سهام برای شرکت ها باشد.

عادل گفت: تولیدات این شرکت‌ها در بخش تجهیزات پزشکی، دامپروری، کشاورزی و تولید آبزیان و صنایع مخابراتی است و امکان عرضه در بازار و ارزآوری دارند و در حال انعقاد قرارداد با کشورهای همسایه هستند و بازار را می تواند مدیریت کند. در بخش دامپروری و تولید آبزیان حتی به سبک زندگی ما می تواند کمک کند. به عنوان مثال در بحث ماهی در قفس در خلیج فارس به ۵ هزار تن بهره برداری رسیده است.

۸ شرکت برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند

وی گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن با ۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف با ۱۸ دانشکده در نمایشگاه حضور دارد. سازمان چاپ و انتشارات و چاپخانه قرآن کریم اسوه در فضای خاصی در خدمتشان هستیم. ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در نمایشگاه نیز حضور خواهند داشت که فعالیت های وسیع در اعتاب مقدس داشته اند.

عادل بیان کرد: برای هر روز پنل‌هایی پیش بینی شده و هر روز تقریبا ۸ شرکت طبق زمانبندی برنامه های خود را ارائه می‌دهند. در روز اول محوریت برنامه پنل ها، عمران، صنعت و تکنولوژی است و روز دوم، کشاورزی نوآور و شیلات بهره ور است و روز سوم فناوری های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته است که در هر روز شرکت‌های مرتبط برنامه‌های خود را ارئه می‌دهند و در پایان هر برنامه نشست بررسی چالش های پیش رو را خواهیم داشت.

وی به برنامه جانبی نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: هر روز برای شرکت کنندگان در نمایشگاه قرعه کشی سفر به مشهد به همراه یک نفر از اعضای خانواده را خواهیم داشت تا فضای معنوی بهتر در نمایشگاه ایجاد شود.

چرخه وقف سه مرحله دارد

عادل اظهار داشت: وقتی موقوفه به چرخه وقف وارد می‌شود سه مرحله دارد، مرحله اول حفظ موقوفه و مرحله دوم بهره‌وری و کسب عواید و مرحله سوم اجرای نیت واقف است در بخش‌های مختلف نمایشگاه سعی شده غرفه‌ها به این سه موضوع بپردازند. همکاران در معاونت اوقافی و ثبتی سازمان به این موضوع می‌پردازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف عنوان کرد: نمایشگاه در قسمت بهره‌وری به دانش بنیان‌ها در حوزه کشاورزی و دامپروری و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد و در بخش اجرای نیت واقفان نحوه اجرای نیات و آمار و اطلاعات واقفان و طرح ویژه‌هایی که وجود دارد مانند زائران حرم رضوی، شمیم حسینی، اربعین حسینی مورد توجه است.

اوقاف جزو شفاف‌ترین و به‌روزترین سازمانهاست

عادل گفت: در سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تمام اطلاعات و عملیات اجرایی و فرایند مالی موقوفات شفاف و دقیق درج و روزانه رصد می شود و کاملا نظام مند است و سالهاست سازمان اوقاف برنامه های خود را تحت این برنامه انجام می دهد و این سامانه در برنامه پنجم توسعه کشور جزء مصوباتی بوده که باید اوقاف این سامانه را راه اندازی می کرد.

وی گفت: از زمان راه اندازی این سامانه تمام عملیات‌های اجرایی و صدور سندهای اجرایی موقوفات برای مستاجرین و واریز درآمدها و عواید و هزینه‌کردها تحت این سامانه و با هماهنگی برخی بانک‌ها عملیات مالی پیوند شده و به صورت برخط (آنلاین) انجام می شود.

عادل بیان کرد: در بعد نظارتی در سازمان اوقاف، اداره کل تحقیق که دارای شعب حقوقی و حسابرسی است بررسی تمام اسناد هزینه و تطبیق هزینه های انجام شده با موقوفات و وقف نامه ها و نیاتی که درج شده را انجام می دهند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف این ادعا را دارد که از شفاف ترین و به‌روزترین سازمانها است و فعالیت‌های مالی این سازمان در بستر برنامه‌های دقیق نرم افزاری انجام می‌شود و در مورد تمام موقوفات امکان ارائه گزارش برای مقامات مسئول و نهادی که جایگاه نظارتی دارد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • آمادگی ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف
  • ۹۶۷۴ شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • طرح های دانش بنیان حمایت می شوند
  • طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌برداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره