Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:41:51 GMT

۱۹۹ مبتلای جدید کرونا در استان سمنان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۵۷۷

۱۹۹ مبتلای جدید کرونا در استان سمنان شناسایی شد

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان عصر دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد:
ویروس کرونا در ۲۴ ساعت اخیر، مرگ ۹ نفر را در استان سمنان رقم زد.
بنا بر این گزارش، ۴۰۸ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا اکنون در بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: ۵۲۸ نفر از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به دلیل ابتلا به بیماری کویید ۱۹ فوت شدند.
نوید دانایی به خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حاضر ۵۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
وی اضافه کرد: ۳۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.
وی ادامه داد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۷۹۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به سه هزار و ۶۸۶ نفر رسیده است و ۹ هزار و ۱۱۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به ۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.
دانایی با اشاره به این که استان سمنان در وضعیت "قرمز" قرار دارد، گفت: شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شامل دامغان، سمنان و گرمسار در وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر سه شنبه گفت: با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز سه شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (چهارم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۸۰۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.
محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته در حال اجرا است.
بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سمنان بهداشت و سلامت اخبار کنکور تحت پوشش دانشگاه بیماری کرونا ویروس کرونا استان سمنان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهمن رشیدپور، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ از شناسایی ۱۲ مورد بیمار مبتلا به کیست هیداتید در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: «کیست هیداتید» یک بیماری انگلی است که از فضولات سگ‌های ولگرد به انسان منتقل می‌شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲۴ نفر مورد گزش جانوران زهرآگین عقرب و مار قرار گرفتند که با انتقال به مراکز درمانی، تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با اشاره به شناسایی دو بیمار مشکوک به بیماری هاری طی سال گذشته، گفت: مراقبت، پیگیری و درمان یک هزار و ۹۴۹ نفر که توسط حیوانات مورد گزش قرار گرفته بودند، در مراکز پیشگیری و درمان هاری انجام گرفت.

وی از شناسایی و تحت درمان قرار گرفتن هشت بیمار مبتلا به مالاریا خبر داد و تصریح کرد: ۳۲ بیمار مبتلا به بیماری سل شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

رشیدپور از شناسایی و کنترل ۵۰۴ مورد طغیان بیماری‌های متشکله از آب و غذا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲۱ بیمار مبتلا به «هپاتیت A» شناسایی شد، ضمن اینکه پنج هزار و ۹۶ بیمار مشکوک به بیماری «گال» که یک بیماری پوستی است، شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به شناسایی و مراقبت از ۲۴۰ بیمار مبتلا به «تب مالت» در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی و مراقبت از ۴۰ بیمار مبتلا به «سالک» انجام گرفت.

مدیر پیشگیری بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۲ مورد نمونه مشکوک به بیماری «تب خونریزی کریمه کنگو» به انیستو پاستور ارسال شد.

کد خبر 745139

دیگر خبرها

  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • پل طبیعت قرمز می‌شود
  • پل طبیعت برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی قرمز می‌شود
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم