Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@17:16:53 GMT

آزادی یک زن ایزدی از دست داعش پس از ۶ سال

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۶۴۰

به گزارش شفق نیوز، مقامات ایزدی های عراق از آزادی یک اسیر زن ایزدی از دست گروه تروریستی داعش پس از گذشت شش سال، خبر دادند.

«جهور علی وکیل» از مسئولان ایزدی های عراق در این خصوص گفت: نسرین ابراهیم، دختر ایزدی رها شده از دست داعش، امروز از گذرگاه مرزی فیشخابور در غرب دهوک، وارد دهوک شده است.

وی افزود: این دختر ایزدی از اهالی روستای کوجو در جنوب سنجار است که شش سال قبل توسط داعش ربوده شده و به اردوگاه الهول در سوریه منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از یورش داعش به مناطقی که ایزدی ها در آن سکونت داشتند، حدود ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان منطقه سنجار از ترس قتل عام توسط داعش به کوه ها پناه بردند. داعشی ها مردان را قتل عام کرده و زنان و بچه ها را به اسارت بردند. در برخی مناطق اقدام به بریدن سر، کشتن و به دارآویختن ساکنین این مناطق کردند. تاکنون چندین گور دسته جمعی از اجساد ایزدی ها که به وسیله تکفیری ها قتل عام شده اند کشف شده است. یک گور دسته جمعی کشف شده در سنجار در استان نینوا متعلق به زنان بوده است. شمار کشته‌های ایزدی در روزهای نخست حمله داعش به سنجار، به هزار و ۲۹۳ نفر می‌رسد و بر اساس آمار موجود، ۲ هزار و ۷۴۵ نفر در جریان حمله داعش به عراق، یتیم شدند. علاوه بر گورهای فردی، تاکنون ۸۱ گور جمعی متعلق به ایزدی‌ها کشف شده است.

اخیراً، دفتر نجات ربوده‌شدگان ایزدی مورد تایید سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد که هنوز، ۲ هزار و ۸۸۷ ایزدی ربوده شده در دست داعش اسیرند که هزار و ۳۰۸ نفر آنها زن و هزار و ۵۷۹ نفر آنها مرد هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایزدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟

به گزارش جمهوری اسلامی، هنوز این سوال مهم که چرا داعش از ابتدای تاسیس تاکنون حتی یک تیر به سوی اسرائیل شلیک نکرده و هیچ موضعی علیه رژیم صهیونیستی نگرفته و در 6 ماه و نیم گذشته که این رژیم در غزه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی می‌شود حتی یکبار آن را محکوم نکرده، همچنان از مهم‌ترین سوال‌های سیاسی در سطح منطقه خاورمیانه و بین‌المللی است.

این روزنامه سپس نوشته است: جواب اینست که رژیم صهیونیستی از بانیان تاسیس داعش است که با همکاری آمریکا آن را فعال کرده است. یکی از نمونه‌ها اینست که یکی از فرماندهان داعش در لیبی به نام «ابوحفص» پس از دستگیری با کشف شدن اسناد و مدارکی که به همراه داشت معلوم شد یک تبعه اسرائیلی به نام «بنیامین ایفریم» است که در یکی از واحدهای ویژه موساد فعالیت می‌کرد و ماموریت دارد اوضاع لیبی را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت‌دهی کند. عکس این شخص همراه با سند عضویتش در موساد در رسانه‌ها منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی داعش از اسرائیل به خاطر یک اشتباه اسرائیل خواهان ائتلاف بین المللی علیه داعش شد

دیگر خبرها

  • حمله سپاه به رژیم صهیونیستی، عظمت ایران را به جهان ثابت کرد 
  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • عملیات اصفهان نوعی فرافکنی آمریکا بود
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟