Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، خانه مطبوعات و رسانه‌های کیش طی بیانیه‌ای حمایت کامل خود را  از این تصمیم مسئولان منطقه آزاد کیش برای  کاهش نرخ کمیسیون مشاوران املاک  برای حمایت از حقوق عامه و مطالبه مردمی و قشر آسیب‌پذیر جزیره کیش اعلام نمود.

در این بیانه که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فارس گرفته آمده است: 

تأمین مسکن مناسب به‌عنوان محلی امن و آرام برای اسکان افراد خانواده در سال ‌های اخیر به ویژه برای بسیاری از خانواده‌های کم‌‌درآمد به عنوان یک دغدغه مطرح بوده و در طی یکی دو سال اخیر به یک رویا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گران شدن قیمت خرید و حتی اجاره بهای منازل مسکونی، یکی از مسائلی که بر نگرانی‌ها افزوده است حق مشاوره یا کمیسیونی است که باید به مشاوران املاک پرداخت شود، حقی که پرداخت آن از توان بسیاری از خانواده‌ها و ساکنین کیش خارج است.

در جزیره مرجانی کیش با توجه به شرایط خاص و ویژه‌ای که وجود دارد از سال‌های گذشته مشاوران املاک حق کمیسیون خود را نسبت به سرزمین اصلی دو برابر دریافت می‌کردند و نظارتی نیز از سوی مراکز و واحدهای نظارتی صورت نمی‌گرفت، و مردم نیز به ناچار این هزینه را پرداخت می‌کردند.

در طی ماه‌های گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش درآمد و یا بیکاری بسیاری از شاغلان، براساس مصوبه وزارت صمت، که گفته می‌شود در حمایت از مستأجران است؛ نرخ کمیسیون دریافتی مشاوران املاک به نصف تقلیل پیدا کرد و با وجود اعتراض برخی از مشاوران به این مسئله، با نظارت دقیق و پیگیری بازرسان این امر محقق شد.

این در حالی است که در جزیره کیش کمیسیون دریافتی از ساکنین تا قبل از مصوبه وزارت صمت دو برابر، و پس از مصوبه وزارت صمت بسیار بیشتر از دو برابر سرزمین اصلی دریافت می‌شود.

در جزیره کیش نیز مسئولان با توجه به مشکلات اقتصادی که بسیاری از مردم با آن دست به گریبان هستند تصمیم به تقلیل این نرخ گرفتند تا باری از دوش مستاجران و افراد ضعیف جامعه بردارند که متاسفانه با اعتراض گسترده‌ای از سوی مشاوران املاک روبرو شد.

‎با توجه به اینکه اتخاذ  این تصمیم از سوی مسئولان، صحه گذاری به یک مطالبه عمومی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جزیره کیش است؛ خانه مطبوعات و رسانه های کیش حمایت کامل خود را  از این تصمیم مسئولان برای رسیدگی به حقوق عامه و مطالبه مردمی  اعلام می‌دارد.

بی‌تردید اگر سیاست‌گذاری درست و نظارت دقیقی از سوی دستگاه‌های اجرایی اعمال شود در آینده‌ای نزدیک شاهد گشایش در امور مسکن ساکنین جزیره کیش خواهیم بود.

انتهای پیام/88060

منبع: فارس

کلیدواژه: مطبوعات کیش بیانیه خانواده مشاوران املاک جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد

ماه پنج‌شنبه -نهم فروردین- به دورترین فاصله از خورشید خواهد رسید و در فاصله 1.0004 واحد نجومی آن قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چرخش ماهانه ماه به دور زمین باعث می‌شود پنج‎شنبه -نهم فروردین‌- به دورترین نقطه از خورشید در فاصله ۱.۰۰۰۴ واحد نجومی از خورشید برسد، این اتفاق تقریباً هم‌زمان با عبور از ماه کامل رخ می‌دهد.

زمانی که ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد، زمین در فاصله ۰.۹۹۸۱ واحد نجومی از خورشید و ماه در فاصله ۱.۰۰۰۴ واحد نجومی از خورشید قرار می‌گیرد، فاصله بین ماه و زمین نیز ۰.۰۰۲۷ واحد نجومی یا ۳۹۹ هزار کیلومتر خواهد بود.

کد خبر 739836

دیگر خبرها

  • ماه در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • بنیان رژیم صهیونیستی بر خشونت گذاشته شده است
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • بیانیه باشگاه اسپانیایی درباره جدایی لژیونر فوتسال ایران
  • لزوم مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی با عزم جهانی
  • معاون ارتباطات استقلال: فراموش کردید پرسپولیس علیه تیم ملی بیانیه می‌داد و موضع می‌گرفت؟
  • از مستندسازی تجاوزگری به بیمارستان شفا تا پرهیز از به حاشیه راندن حمایت از فلسطین
  • پنجره‌ها چگونه انرژی خانه ما را هدر می‌دهند | راه‌کار مقابله چیست؟