Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@09:48:34 GMT

تظاهرات هوداران رهبر جنبش اسلامی نیجریه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۷۳۲

شماری از هوداران «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه روز سه شنبه در پایتخت این کشور برای نشان دادن اعتراض به دستگیری غیر قانونی او و همسرش تظاهرات کردند.

هوداران شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه با تظاهرات در شهر «آبوجا» پایتخت نیجریه  با در دست داشتن تصاویری و سر دادن شعارها در حمایت از او، خواستار آزادی سریع و بی قید و شرط زکزاکی وهمسر وی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین گزارش‌ها حاکیست که برگزاری دادگاه غیر قانونی شیخ زکزاکی و همسر وی به ژانویه ۲۰۲۱ موکول شده است.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیروهای ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیروهای امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان، دفن آنها در گورهای جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت متهم کرد.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه از وخیم بودن حال والدین به دلیل اهمال پزشکی خبر داد و گفت که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آنها وخیم‌تر شده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیجریه شیخ زکزاکی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از رسانه‌های نیجریه، از چند ماه پیش پلیس ایالت تارابا در کشور نیجریه، در جریان ناپدید شدن سریالی چند مرد قرار گرفت. ناپدید شدگان افرادی عادی بودند و زمانی که برای انجام کاری از خانه خارج شده بودند به طرز عجیبی ناپدید شده و دیگر به خانه بازنگشته بودند. این در حالی بود که تمامی این افراد اموال باارزش مثل گوشی موبایل و پول نقد همراه خود داشتند.

با افزایش شمار افراد ناپدید شده، پلیس بلافاصله وارد عمل شد و تحقیقات خود را آغاز کرد. با این حال در جریان بررسی‌ها هیچ رد و سرنخی از افراد گمشده پیدا نکرد. در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران پلیس به فعالیت‌های یک گروه تبهکاری مشکوک شد. خبرچین‎های محلی به پلیس گفته بودند که فردی به نام شووالدو مدتی است که کارهای مشکوکی انجام می‌دهد و حتی بارها با اسلحه دیده شده است.

پلیس تحقیقاتش را برای دستگیری این فردآغاز کرد و در ادامه معلوم شد که وی به همراه چند تبهکار دیگر باند راهزنی و سرقت راه انداخته است. به این ترتیب شووالدو در مخفیگاهش در آنامبرا دستگیر شد و با کشف مقداری لوازم مسروقه از آنجا، وی به اداره پلیس انتقال یافت.

شووالدو در جریان بازجویی‌های اولیه مدعی بود که بی‌گناه است و هیچ جرمی مرتکب نشده و خبری از سرنوشت افراد ناپدید شده ندارد اما در ادامه بازجویی ها اعتراف کرد که از مدتی قبل با چند نفر از دوستانش گروهی را برای راهزنی تشکیل داده است. او گفت: برنامه ما این بود که سر راه افرادی که می‌دانستیم همراه خود پول قابل توجهیی دارند، کمین می‌کردیم و در موقعیت مناسب پول و لوازم با ارزش آنها را می‌دزدیدیم.

این راهزن ادامه داد: ما برای اینکه شناسایی نشویم و گیر نیفتیم تصمیم گرفتیم آنها را بکشیم و در محل‌های مختلف دفن کنیم. به این ترتیب محل‌هایی را از قبل شناسایی کردیم و پس از سرقت از طعمه‌هایمان و کشتن آنها، اجسادشان را در آنجا دفن می‌کردیم.

روز گذشته، پلیس نیجریه اعلام کرد که از مخفیگاه این تعداد زیادی اسلحه و مهمات کشف کرده و با شناسایی تمامی همدستانش، تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده است.

هنوزاز سوی پلیس نیجریه تعداد قربانیان اعلام نشده و تحقیقات درباره این پرونده برای کشف اجساد قربانیان ادامه دارد.

کد خبر 845518 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها نیجریه حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است/ نامگذاری یکی از اتوبان های پاکستان به نام «ایران»
  • استقبال گرم پاکستانی ها از سید ابراهیم رئیسی+ فیلم/تاکید تهران و اسلام‌آباد بر مبارزه مشترک با تروریسم/ رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی است
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • شیخ زکزاکی: از حمله ایران به اسراییل از خوشحالی گریه کردم
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • واکنش شیخ زکزاکی به حمله ایران به اسرائیل
  • ویکتور بونیفیس، ستاره‌ای که از خیابان‌های لاگوس به قهرمانی بوندسلیگا رسید + عکس
  • نیجریه از ایتالیا جنگنده می‌خرد
  • زکزاکی: در حمله ایران به اسرائیل از خوشحالی اشک ریختم
  • پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات