Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه نمایندگان این کمیسیون به بررسی ابعاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری پرداختند، گفت: کلیات پیش نویس اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها در جلسه گذشته کمیسیون عمران مصوب شد و در نشست امروز هم نماینده دیوان عدالت اداری، شهرداری، وزارت کشور حاضر شدند

او ادامه داد: حاضران در جلسه مجدداً روی کلیات بحث کردند و تقریباً کلیه اعضا اهتمام دارند در زمینه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری باید تغییر‌هایی رخ دهد؛ زیرا این بخش از قانون در مقابل بخش اعظم تخلفات ساخت و ساز شهر‌ها بازدارندگی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شاید افکار عمومی تلقی کنند که از ماده ۱۰۰ به عنوان منبع درآمد شهرداری استفاده می‌شود، اما در کلانشهر‌هایی مانند تهران جز دردسر، چندان رقم بالایی وجود ندارد. نتیجه عمل کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب تخریب سازه‌های غیر قانونی نشده و حتی احکام تخریب ساخت و ساز غیرمجاز هم به سمت اخذ جریمه رفته است. البته برای رفع شهرداری‌ها که درآمد پایدار ندارند، این مسئله تبدیل به منبع درآمد شده است.

حسینی اظهار کرد: ۹ تبصره لایحه موازی موضوع مذکور بررسی شده است که نیازمند رسیدگی جزئی‌تر هم هستیم؛ نهاد‌هایی مانند شهرداری، نظام مهندسی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین طرح‌های تفصیلی و جامع شهری و نحوه بازنگری آن‌ها در زمینه ساخت و ساز و پایش عوامل شهرداری دخیل هستند.

او اضافه کرد: اگر به این مسائل ریزتر توجه شود، ممکن است عوامل مشوق تخلف سازندگان مشخص شود و از سوی دیگر، تعیین تکلیف نشدن این قانون به خودی خود تخلف‌زاست و حتی برخی مواقع تخلف ارزش افزوده دارد. کمیسیون عمران هم با توجه به گستردگی حوزه فنی مسئله، موضوع را به کمیته ویژه‌ای فرستاد تا ظرف حدود دو ماه آینده، زوایای کارشناسی را بررسی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در زمینه قانون مدیریت یکپارچه شهری هم مطرح است و بررسی‌های کارشناسی برای جلوگیری از موازی‌کاری با دیگر نهاد‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون عمران ماده 100 کمیسیون ماده ۱۰۰ کمیسیون عمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • خبرهای مهم از مجلس درباره تعطیل شدن روز شنبه و استفتاء از مراجع تقلید
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس