Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در گزارش سه شنبه شب خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوضاع عراق گفت که "آیت الله سیستانی بر اهمیت رای دادن آزادانه و بدون هرگونه فشاری در انتخابات تاکید کرده اند".

وی افزود که ایشان همچنین "بر ضرورت سلامت و شفافیت و نظارت (بر انتخابات) تاکید کرده اند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود.  رئیس جمهوری عراق ۱۵ آبانماه جاری قانون جدید انتخابات این کشور را پس از تصویب در پارلمان، تایید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در بخش دیگری از گزارش خود به شورای امنیت گفت که "سازمان ملل از کاهش حملات به مراکز دیپلماتیک در عراق استقبال می کند".

پلاسخارت گفت: کاهش سطح خشونت ها در عراق تا حد زیادی دلگرم کننده است.

وی در عین حال وضعیت اقتصادی عراق را نگران کننده توصیف کرد و گفت: منتظر اجرای طرح اصلاحات از طریق توافق بین دولت و پارلمان و طرف های سیاسی هستیم.

پلاسخارت همچنین بر اهمیت تداوم گفت وگوها بین بغداد و اربیل تاکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق افزود: "مرکزیت عراق در ایجاد ثبات منطقه ای یک واقعیت است.. این کشور باید از رقابت های قدرت های خارجی در امان باشد و باید به عراقی ها فرصت داده شود تا روی قدرت خود در داخل تمرکز کنند".

وی افزود: رهبری عراق به تاکید بر استقلال و حاکمیت خود ادامه می دهد و برای باز نگه داشتن همه کانال های تماس تلاش می کند زیرا در حال اتخاذ یک سیاست خارجی است که منافع ملی عراق را تامین می کند."

پلاسخارت گفت: درحالی که می فهیم که مسئولان عراقی زیر فشار زمانی گسترده ای قرار دارند، باید روشن باشد که بستن اردوگاه های آوارگان نباید سبب بحران دیگری مثلا کوچاندن دوباره شود که عملا روی می دهد.

برچسب‌ها آیت الله سیستانی سازمان ملل متحد مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیت الله سیستانی سازمان ملل متحد مصطفی الکاظمی آیت الله سیستانی سازمان ملل متحد مصطفی الکاظمی اخبار کنکور سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

کد خبر 6087025

دیگر خبرها

  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود