Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@15:20:49 GMT

10 نویسنده برتر دفاع مقدس در اردبیل تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۹۳۸

10 نویسنده برتر دفاع مقدس در اردبیل تجلیل شدند

ایسنا/اردبیل همزمان با هفته بسیج 10 نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس در استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند.


در مراسم تجلیل از نویسندگان برتر حوزه دفاع مقدس که چهارم آذر در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های افتخارآفرین در دوران دفاع مقدس بود که متأسفانه این افتخارآفرینی‌ها و سلحشوری‌ها مطلوب و مناسب منعکس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: برای انعکاس جانفشانی‌های رزمندگان خطه استان اردبیل در هشت سال دفاع مقدس شایسته است نویسندگان توانای استان دست به قلم شده و آثار گران‌سنگی را از این رشادت‌ها و سلحشوری‌ها خلق کنند.
وی تصریح کرد: گنجینه دفاع مقدس باید بیش از این توسط هنرمندان، نویسندگان و اهالی رسانه تبیین و تشریح شود که رسالت عظیم در این حوزه بر عهده فعالان این عرصه است که باید با توانمندی بیشتر ورود پیدا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما باید ضعف به وجود آمده در این حوزه را رفع کنیم تا بهترین آثار و کتاب‌ها در این حوزه نشر و چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
بحرالعلومی افزود: جایگاه دفاع مقدس در کشور و بین ملت ایران یک جایگاه رفیع و ارزنده است و ضرورت دارد ابعاد مختلف آن اعم از پیروزی‌ها، رشادت‌ها و شهادت‌طلبی فرزندان این دیار با قلمی رسا و نوشته‌ای جذاب گردآوری شده و برای نسل‌های آینده به یادگار بماند.
وی از کتاب به عنوان ارزشمندترین تحفه فرهنگی و گنجینه بی‌نظیر حوزه فرهنگ، ادب و هنر یاد کرد و ادامه داد: باید هنرمندان و نویسندگان در این عرصه با خلق آثاری ارزشمند ورودی عالمانه داشته باشند تا شایسته‌ترین صحنه‌های جانفشانی و سلحشوری رزمندگان استان به ویژه از خطه استان اردبیل نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کند.
بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادها و مجموعه‌های انقلابی، فرهنگی و ارزشی در کنار نویسندگان و فعالان این عرصه قرار دارند تا زمینه تولید آثار ارزشمند و پرمحتوا فراهم آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در کنار این نویسندگان، قطعا در سال‌های آینده از نویسندگان جوان و نوجوان این استان آثار ارزشمند دیگری نیز به چاپ خواهد رسید که این خود مبین وسعت کار در این حوزه است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نویسندگان دفاع مقدس فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • خیرین و حامیان اردبیل تجلیل شدند
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • تجلیل از خیران و حامیان ایتام کمیته امداد استان اردبیل