Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@22:13:18 GMT

۲۰درصد شبکه توزیع آب شرب شهری گالیکش فرسوده است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۳۹۸۳

۲۰درصد شبکه توزیع آب شرب شهری گالیکش فرسوده است

مظاهر ملکان با بیان اینکه ۲۰ درصد شبکه توزیع آب شرب شهری گالیکش فرسوده است، گفت: برای رعایت نکات بهداشتی آن و جلوگیری از هدر رفت آب نیاز شدید به اصلاح شبکه داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مظاهر ملکان، رییس اداره آب‌وفاضلاب گالیکش در گفتگو با گلستان ما با بیان اینکه ۲۰ درصد شبکه توزیع آب شرب شهری گالیکش فرسوده است، گفت: برای رعایت نکات بهداشتی آن و جلوگیری از هدر رفت آب نیاز شدید به اصلاح شبکه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین رابطه ۳۰ درصد آب شرب استحصالی از چاههای آب این شهر هدر می‌رود.

ملکان خاطرنشان ساخت: برای اصلاح شبکه توزیع و جلوگیری از هدر رفت آب شرب، جمع آوری لوله‌های فرسوده قدیمی و تبدیل آن به لوله‌های پلی اتیلن با سایزهای مختلف، نیاز به ۱۶ کیلومتر لوله گذاری است.

وی افزود: برای رفع این معضل اساسی نیازمند به بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

ملکان گفت: آب شرب شهر گالیکش از ۱۴ حلقه چاه آب که ۲ حلقه آن سازنده سخت و ۱۲ حلقه چاه عمیق با ۳ ایستگاه پمپاژ و ۵ مخزن جمع‌آوری آب با ظرفیت ۱۴ هزار و ۲۰۰ مترمکعب تامین می‌شود.

وی از شهروندان خواست: برای صرفه جویی این نعمت الهی و مورد نیاز آیندگان در مصرف بهینه آب دقت نظر لازم را داشته باشند.

به‌ گفته وی؛ شهر گالیکش ۸هزار ۸۰۰ مشترک آب‌شرب با ۹هزار و ۷۷۰ واحد مصرف است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شبکه توزیع آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی