Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه از برنامه اتحادیه برای امضاء ششمین قرارداد خرید ۱۶۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» خبر داد.

به گزارش ایرنا، «اورسولا فون درلاین» با اعلام این خبر در نشستی با خبرنگاران در وین افزود: بسیاری از اروپایی‌ها نگرانند که در ایام کریسمس قادر به دیدار با خانواده‌های خود نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که تدابیر محدود کننده می‌تواند شیوع ویروس را در این شرایط دشوار کنترل کند، اما همه می‌دانیم که تنها دست‌یابی به واکسن ایمن ما را به یک حل پایدار می‌رساند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون برای پایان دادن به همه‌گیری ویروس کرونا امری حیاتی است افزود: من امروز خرسندم اعلام کنم که فردا قرارداد جدیدی را برای خرید واکسن کووید-۱۹ منعقد خواهیم کرد. این قرارداد ما را قادر می‌سازد تا ۱۶۰ دوز واکسن کرونا از شرکت مدرنا خریداری کنیم.

شرکت مدرنا به تازگی اعلام کرده واکسنی با کارآیی ۹۴.۵ درصد تولید کرده است. رئیس کمیسیون اروپا در همین زمینه یادآور شد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته این واکسن می‌تواند به طور چشم‌گیری در مقابل کووید-۱۹ اثر بخش باشد. به گفته وی، این واکسن به طور هم زمان میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به صورت هم زمان توزیع خواهد شد.

«فون درلاین» با بیان اینکه قرارداد با مدرنا، ششمین سند همکاری اتحادیه اروپا با شرکت‌های داروسازی برای خرید واکسن کرونا محسوب می‌شود، افزود که قرارداد با شرکت داروسازی دیگری نیز در دست بررسی قرار دارد. وی به این ترتیب نتیجه گرفت که اتحادیه اروپا دارای بزرگترین سبد واکسن کرونا در جهان به شمار می‌رود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد که تمام واکسن‌های خریداری شده از سوی نهاد‌های پزشکی ناظر در اتحادیه اروپا ارزیابی و تنها در صورتی عرضه خواهد شد که ایمنی و اثر بخشی آن‌ها تائید شود.

کشور‌های اروپایی که در ۹ ماه گذشته خسارت‌های اقتصادی سنگینی را بر اثر بحران کرونا متحمل شده، امیدوارند که با آغاز عملیات واکسیناسیون کرونا از ماه آینده، جان تازه‌ای به اقتصاد آن‌ها دمیده شود.

دولت انگلیس نیز که بهمن‌ماه سال گذشته از اتحادیه اروپا خارج شد، با شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا قرارداد‌هایی را برای خرید جداگانه منعقد کرده است. مقامات لندن امیدوارند که تمام شهروندان این کشور تا اواخر فروردین سال آینده، واکسینه شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار واکسن کرونا مدرنا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و سازمانی صحی جهان به‌گونه‌ مشترک از بیماران سرطانی در کشور حمایت می‌کنند.

آیودیس از روند درمان و نگهداری بیماران سرطانی در شفاخانه‌ای در کابل نیز دیدار کرده است.

این در حالی است که چندی پیش سازمان صحی جهان اعلام کرده بود که میزان بیماری سرطان در جهان تا سال ۲۰۵۰ رشد ۷۷ درصدی را ثبت خواهد کرد.

به گفته این سازمان، انتظار می‌رود میزان سرطان‌های تشخیص داده‌ شده در سه دهه آینده به ۳۵ میلیون تن برسد که در مقایسه با ۲۰ میلیون مورد به ثبت‌ رسیده در سال گذشته، رشد خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

این بیماری سالانه جان شمار زیادی از شهروندان افغانستان را نیز می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی