Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@20:57:23 GMT

پیش‎فروش نفت عراق کلید خورد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۰۱۸

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور به دنبال امضای نخستین قرارداد پیش‌پرداخت نفت خام خود برای تقویت منابع مالی است، زیرا این کشور در پی شیوع ویروس کرونا در تلاش است با کاهش قیمت و تقاضای نفت مقابله کند.

براساس نامه ارسال‌شده توسط سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق موسوم به سومو (SOMO) به مشتریان خود، عراق به دنبال پیش‌پرداخت پنج ساله از ژانویه ۲۰۲۱ تا دسامبر ۲۰۲۵ است تا با محموله‌های نفت خام بصره بازپرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام وزارت نفت عراق این سند را تأیید کرد. در نامه ۲۳ نوامبر (سوم آذرماه) سومو اعلام کرده است که پیشنهاد‎ طرف‌های قرارداد احتمالی را تا ۲۷ نوامبر (هفتم دی‎ماه) ساعت ۱۶ به وقت بغداد می‌پذیرد.

وی گفت: قرارداد پیش‎پرداخت محموله‌های نفت خام بخشی از طرحی فوری برای تقویت بودجه دولت و غلبه بر بحران مالی است.

این مقام عراقی افزود: در قبال اوپک تعهدهایی برای کاهش تولید داریم، این در حالی است که باید بدهی‌های شرکت‌های خارجی را بازپرداخت کنیم و اقتصاد خود را سر پا نگه داریم و به همین دلیل به پول بخشی از فروش نفت خود به‌صورت پیش‌پرداخت نیاز داریم.

به دنبال سقوط تقاضای نفت در پی همه‎گیری ویروس کرونا سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه، در نیمه نخست سال تولید خود را به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش دادند.

بر اساس توافق کاهش تولید اوپک پلاس، این ائتلاف قرار است از ژانویه تولید خود را ۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد، اما اوپک پلاس در حال بررسی به تأخیر انداختن این افزایش یا کاهش بیشتر تولید است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم عراق نفت نفت خام محدودیت های کرونایی وام یک میلیونی کرونا محمد خادم پیش پرداخت نفت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست

آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، با تشدید رقابت سازندگان گوشی‌های اندرویدی، به میزان حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و این شرکت، برتری خود را از دست داد.

به گزارش ایسنا، داده‌های موسسه آی‌دی‌سی نشان داد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه ژانویه تا مارس، ۷.۸ درصد رشد کرد و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید و سامسونگ با کسب ۲۰.۸ درصد سهم از این بازار، اپل را کنار زد و بزرگترین سازنده تلفن هوشمند شد.

فروش سازنده آیفون پس از عملکرد پرقدرتی که در سه ماهه دسامبر داشت و از سامسونگ به عنوان سازنده گوشی شماره یک جهان، جلو زد، کاهش یافت و با سهم ۱۷.۳ درصدی از فروش جهانی گوشی، دوباره به جایگاه شماره دو بازگشت. شرکت چینی شیائومی با سهم بازار ۱۴.۱ درصد در سه ماهه اول، در رتبه سوم ایستاد.

شرکت کره‌ای سامسونگ که مدل پرچمدار گلکسی اس ۲۴ را در ابتدای امسال به بازار عرضه کرد، بیش از ۶۰ میلیون دستگاه گوشی در سه ماهه اول فروخت. شرکت تحقیقاتی کانترپوینت پیش از این گزارش کرده بود فروش جهانی گلکسی اس ۲۴، هشت درصد در مقایسه با فروش سری اس ۲۳ در سه هفته نخست از آغاز عرضه، افزایش یافت.

اپل در سه ماهه اول امسال، ۵۰.۱ میلیون دستگاه آیفون فروخت که کمتر از ۵۵.۴ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود. فروش گوشی‌های اپل در چین طی همین مدت، ۲.۱ درصد کاهش داشت.

این کاهش، منعکس کننده چالش پیش روی این شرکت آمریکایی در سومین بازار بزرگ خود است، زیرا بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی چین، استفاده از دستگاه‌های اپل در محیط کار را ممنوع کرده اند. این اقدام، منعکس کننده محدودیت‌های دولت آمریکا برای استفاده از اپلیکیشن‌های چینی به دلایل امنیتی است.

اپل، کنفرانس طراحان جهانی خود را در ژوئن برگزار خواهد کرد و در این رویداد، جدیدترین به‌روزرسانی نرم افزار‌های آیفون، آی‌پد و دستگاه‌های دیگر این شرکت رونمایی می‌شود.

سرمایه گذاران به دقت به نظاره توسعه هوش مصنوعی در اپل نشسته اند که تاکنون حرف زیادی درباره استفاده از این فناوری در دستگاه‌های خود نزده است. این شرکت، امسال عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد.

دیگر خبرها

  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می‌باید
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • اپل دیگر بزرگترین سازنده گوشی جهان نیست
  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • قزاقستان تخطی عرضه نفت خود را در ماه مارس جبران می‌کند
  • کاهش ۱۰ درصدی فروش آیفون
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک