Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی عصر امروز به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ مدیرعامل جدید کشتیرانی دریای خزر کاپیتان تفتی عصر امروز به همراه جمعی از معاونین با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و پیرامون توسعه روابط و ارائه خدمات در حوزه تجارت در بنادر کاسپین و انزلی تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراین گزارش دکتر روزبهانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست تخصصی ضمن تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های تجاری به منظور ارتقاء سهم کشورمان در بازارهای جهانی و ترانزیت به کشورهای مختلف بیان کرد: بندر کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم یکی از مهمترین زیرساخت های تجاری ایجاد شده در سطح مناطق آزاد بوده و با توجه به موقعیت ممتاز این منطقه در سطح بازارهای جهانی و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی نیاز است ظرفیت های حمل نقل کالا و بهره گیری از اقتصاد دریا محور ارتقا یابد.
وی در ادامه با اشاره به بازار تجاری کشور روسیه در زمینه صادرات مواد غذایی و صادرات کانتینری اشاره و افزود : در فاز نخست 15 پست اسکله به منظور تامین کالای اساسی کشور و صادرات محصولات تولیدی به کشور های همسایه در بندر کاسپین با مشارکت بخش خصوصی به بهره خواهید رسید و شرایط لازم به منظور اجرای طرح های زیر ساختی مشترک و توسعه تجهیزات لجستیکی با کشتیرانی دریای خزر فراهم است.
در ادامه کاپیتان تفتی مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به توسعه فعالیت های سازمان مطبوع خود در بنادر کاسپین و انزلی به عنوان 2 بندر مهم حوزه تجارت اشاره و بیان کرد : در حال حاضر کشتیرانی دریای خزر با 23 فروند کشتی و با ظرفیت اسمی 100 هزار تن در حال فعالیت بوده و این مجموعه در نظر دارد با توجه به ظرفیت های بندر کاسپین و تفاهم نامه های منعقد شده به خصوص در حوزه اوراسیا ، شناورهای جدیدی را به این ناوگان الحاق کند.
وی در ادامه به آمادگی کشتیرانی دریای خزر در خصوص مشارکت توسعه طرح های زیر ساختی اشاره و خاطرنشان کرد : ایجاد ترمینال کانتینری ، توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی ، توسعه ابزار های لجستیکی و ایجاد ساختمان اداری در پسکرانه بندر کاسپین از مهم ترین مواردی است که کشتیرانی دریای خزر آمادگی لازم را به منظور ارائه خدمات در منطقه آزاد انزلی دارد و قطعآ بندر کاسپین آینده درخشانی در زمینه مراودات تجاری دارد.
در پایان این نشست مقرر شد موارد و بسته های پیشنهادی دو طرف در بازه زمانی ده روزه ارائه و برسی شود تا به سرعت توافقات لازم حاصل و عملیات اجرایی آغاز شود.
بازدید از زیر ساخت های تجاری و بندری ، اسکله رو رو و و اسکله دولفین ، انبار و سیلو های ایجاد شده از سوی بخش خصوصی از دیگر برنامه های مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در منطقه آزاد انزلی بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد انزلی کشتیرانی دریای خزر بندر کاسپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر

وحید خرمی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از آغاز رهاسازی آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر برای آبیاری شالیزار‌های این استان خبر داد. 

او گفت: یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی تأمین آب کشاورزی است و شرکت آب منطقه‌ای گیلان هم هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه، آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌ها به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی خواهد شد.

گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار آن تحت پوشش شبکه سد سفیدرود است. آب زراعی بقیه شالیزار‌های استان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

این سد روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل واقع شده است، حوضه آبریز آن، اما از ۸ استان کشور تغذیه می‌شود.

منبع: صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین