Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مهندسان چینی برای نمونه برداری از سیاره ماه یک فضاپیما به نام CHANG'E ۵ به فضا پرتاب کردند. ماموریت این فضاپیما نمونه برداری از خاک موجود در سیاره ماه و بازگردانی آن‌ها به زمین در اواسط ماه دسامبر بوده و پس از ماموریت لونا ۲۴ در زمان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۶ هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید

برگزاری همایش فرصت‌ها و چشم انداز روابط بازرگانی ایران و انگلیس + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جماهیر شوروی نمونه برداری فضاپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)

عصر ایران - ابونا یماتا گو (Abuna Yemata Guh) کلیسایی واقع در هاوزن وردا (Hawzen woreda) در منطقه تیگرای، اتیوپی است. این کلیسا در ارتفاع حدود 2580 متری قرار دارد و برای رسیدن به آن باید با پای پیاده از کوه بالا رفت. از این رو، ابونا یماتا گو را می توان غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین عنوان کرد.

کلیسایی زیبا در دل کوه

این کلیسا به دلیل معماری و نقاشی های دیواری زیبای خود که قدمت آنها به قرن پنجم باز می گردد، مشهور است.

کلیسا در قسمت کناری یک صخره در دل کوه کنده شده است و بازدیدکنندگان و عبادت کنندگان برای دسترسی به آن باید از یک پل سنگی طبیعی، و سپس یک پل عابر چوبی باریک مشرف به دره هایی عمیق عبور کرده و در نهایت از یک دیواره سنگی عمودی بالا بروند.

کلیسای ابونا یماتا گو توسط سنت ابونا یماتا، یکی از نه قدیسی که از سوریه، قسطنطنیه یا روم خارج شدند تا مسیحیت را در اواخر قرن پنجم در اتیوپی رواج دهند، ساخته شد.

این کلیسا میزبان برخی از قدیمی ترین آثار هنری مسیحی جهان است. در داخل کلیسا، دیوارها با پرتره هایی از قهرمانان کتاب مقدس و همچنین تصاویری از تمثیل های آن تزیین شده اند.

هوای خشک و فقدان رطوبت موجب شده تا این آثار هنری به خوبی حفظ شوند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بزرگ‌ترین کلیسای کاتولیک ناتمام در جهان/ پروژه ای که 140 سال است تمام نشده! (+عکس)

دیگر خبرها

  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • عجیب‌ترین قمر منظومه شمسی کاوش می‌شود
  • سیاره‌ای به نام کافه
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • پاسخ هوش‌مصنوعی به سؤالی به قدمت تاریخ بشر؛ چرا فرازمینی‌ها را ندیده‌ایم؟
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • اتمسفر زهره نشتی دارد