Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@02:33:38 GMT

رشد اقتصادی آلمان رکورد زد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۷۳۱

رشد اقتصادی آلمان رکورد زد

بزرگ ترین اقتصاد اروپایی بیش از هشت درصد بزرگ شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۸.۵ درصد بزرگ شده که این رشد، بهترین رشد اقتصادی آلمان در طول یک دهه اخیرمحسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد بیشتر شده است. در بین بخش های مختلف، مخارج خانوار با ۱۰.۸ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است و پس از آن نیز سرمایه گذاری ثابت با ۹.۶ درصد قرار دارند.

در طرف تجارت خارجی نیز صادرات طی این مدت رشد ۱۸.۱ درصدی را تجربه کرده و واردات ۹.۱ درصد بیشتر شده است.  

پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان گفت: این رشد بهتر از چیزی بود که دولت پیشتر انتظارش را داشت و حالا انتظار داریم برای مجموع سال ۲۰۲۰ اقتصاد به اندازه ۵.۵ درصد کوچک شود که بهتر از برآوردهای قبلی است. هم چنین انتظار داریم رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم ۰.۴ درصد باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیامدهای وسیع کرونا روی اقتصاد این کشور گفت که احیای کامل اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.  

دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است.  

پیش از این بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده بود که حتی با وجود حمایت های صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد این کشور امسال ۷.۱ درصد کوچک خواهد شد و در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود.

متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۸.۵ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد نیز رشد منفی ۱۰.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان اقتصاد این کشور رشد اقتصادی سال ۲۰۲۰ سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، فرانکفورت با بیش از 770 هزار نفر جمعیت و با داشتن آسمان خراش‌ها و منازل عادی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، یکی از مشهورترین شهرهای جهان با تنوع فرهنگی به شمار می‌رود. 

این شهر طی دوران طولانی، محل زندگی فرهنگ‌های متعدد از جمله مهاجران دارای گذرنامه آلمانی یا غیرآلمانی بوده است. 

انتظار می رود که مسلمانان به زودی به بزرگترین طایفه دینی در این شهر که در کنار رود ماین قرار دارد، تبدیل شوند که به این ترتیب شمار آنها از پیروان دو مذهب اصلی مسیحی یعنی کاتولیک و پروتستان پیشی می‌گیرد.

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط  پایگاه "راینیشه پست" آلمان به نقل از اداره شهرداری فرانکفورت، مذهب کاتولیک در سال 2020 بزرگترین مجموعه دینی در این شهر بوده است، به گونه‌ای که تعداد اعضای کلیسای کاتولیک 144 هزار نفر بود که 19 درصد از جمعیت این شهر را تشکیل می‌داد بعد از آن مسلمانان با 18 درصد و پروتستان‌ها با 15 درصد قرار داشتند.

لازم به ذکر است که همه مسیحیان عضو کلیسا نیستند علاوه بر این که پیوستن به کلیسا و خروج از آن در هر زمانی ممکن است.

در سال 2013 تعداد اعضای دو طایفه مسیحی روی هم به میزان نیمی از جمعیت 300 هزار نفری فرانکفورت را تشکیل می‌دادند؛ اما اکنون بعد از گذشت 10 سال تعداد مسیحیان این دو طایفه تنها 227 هزار نفر شد در حالی که تعداد مسلمانان از سال 2013  تا سال 2020 به میزان 40 درصدافزایش یافته است.

براساس گزارش تحلیلی وب سایت "راینیشه پست" با عنوان "فرانکفورت، پایتخت مسلمانان آلمان"، احتمال زیادی وجود دارد که مسلمانان در عمل بزرگ‌ترین اقلیت دینی در شهر فرانکفورت شوند.

با این پیشینه عددی اقدام شورای شهرداری شهر فرانکفورت به چراغانی کردن یکی از خیابان‌های مهم در مرکز شهر به منظور بزرگداشت ماه رمضان در سال 2024 اقدامی مناسب به نظر می‌رسید. اقدامی که از سوی بخشی از افکار عمومی آلمان مورد استقبال قرار گرفت.

قابل ذکر است که بالاترین مقام‌های شهرداری فرانکفورت همگی اصالتاً مهاجر هستند و در راس آنها مایک جوزف، شهردار شهر (از حزب سوسیالیست) - یک مسیحی آرامی که از سوریه به آلمان مهاجرت کرده است، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • رکورد تولید PVC شکسته شد