Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سخنگوی کتائب حزب الله عراق با بیان اینکه موضع مقاومت در این کشور در برابر نظامیان آمریکایی تغییر نکرده، از دولت عراق خواست در برابر اقدامات و خواسته‌های واشنگتن شفاف باشد؛ همچنانکه اعلام کرد آمریکا برای متوقف کردن حملات مقاومت در زمان انتخابات، التماس می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محیی، سخنگوی کتائب حزب الله در پاسخ به پرسشی در خصوص اعلام آمریکا برای خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی از عراق گفت: ما به هیچ عنوان به آمریکا و مواضعش اطمینان نداریم به این دلیل که در گذشته بار‌ها اعلام کرد که نیروهایش را خارج خواهد کرد، اما پس از مدتی دروغ بودن آن مشخص شد، شمار زیادی از سربازان آمریکایی در عراق مستقر شده و نیرو‌های جدیدی وارد این کشور شده‌اند، همچنین نیرو‌های جدید آمریکایی از عراق وارد سوریه شدند. تمام این‌ها نشان دهنده جدی نبودن آمریکا در زمینه پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق است و می‌خواهد اینکه در این زمینه وقت کشی کرده و افکار عمومی را فریب دهد، اما مردم عراق به خوبی از این موضوع آگاهند، حضور این نیرو‌ها باعث ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در عراق شده است که به همین دلیل حل آن نیازمند حمایت جدی دولت عراق از مصوبه مجلس نمایندگان در زمینه ضرورت خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور است، حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق پذیرفتنی نیست، چه هزار نفر باشند، چه دو هزار نفر یا حتی یک نفر، لذا امروز در این زمینه توپ در زمین دولت و جناح‌های سیاسی عراق است.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده خروج امریکا از عزاق گفت: شرایط و طرف‌هایی به این پرونده ورود کرده‌اند تا هرگونه بهانه از آمریکایی‌ها گرفته شود. متاسفانه، بسیاری از طرف‌های داخلی یا منطقه‌ای آمریکا را تحریک می‌کنند در پاسخ به حملات به نیرو‌های اشغالگر (آمریکایی) گروه‌های مقاومت و محور مقاومت را هدف قرار دهد. برخی طرف‌های بین‌المللی پیام‌هایی را منتقل کرده‌اند که گفته می‌شود پیام‌های التماس‌آمیز است. آمریکا برای متوقف کردن این حملات حداقل در دوره انتخابات التماس می‌کرد؛ چرا که این دولتی که انتخابات را باخته است، بر پیروزی در این انتخابات حساب باز کرده بود و نمی‌خواست طی این انتخابات خللی یا بحران امنیتی ایجاد شود که به ضرر آن تمام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله عراق گردانهای حزب الله انتخابات آمریکا نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد

آفتاب‌‌نیوز :

در ادامه گزارش‌ای بی سی نیوز آمده است: ایران شنبه شب تا صبح یکشنبه به وقت محلی در اسرائیل با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک حمله کرد. اسراییل از آن زمان به بعد، با برگزاری جلسات کابینه جنگ در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه در حال بررسی چگونگی و زمان پاسخ به حمله ایران بود.

اعضای کابینه جنگ اسرائیل عبارتند از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، بنی گانتز و وزیر دفاع یوآو گالانت.

طیف وسیعی از پاسخ‌ها به کابینه جنگ اسرائیل ارائه شده است. منابع به ABC News گفتند، پاسخ‌های بالقوه شامل گزینه‌هایی از حمله به نیرو‌های نیابتی ایران در منطقه، اما نه در خاک ایران تا حمله سایبری است.

هیچ جلسه کابینه جنگی در روز چهارشنبه برگزار نشد، اما نتانیاهو به کابینه دولت خود گفت که در حالی که از توصیه‌های متحدان قدردانی می‌کند، اما تل آویو "تصمیمات خود را خواهد گرفت و دولت اسرائیل هر کاری را که لازم است برای دفاع از خود انجام خواهد داد. "

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • مداخله آمریکا در خاورمیانه؛ دغدغه جدید رأی دهندگان آمریکایی برای انتخابات ۲۰۲۴
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • پیام تبریک استاندارآذربایجان غربی به مناسبت روز ارتش
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی