Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون پس از سال‌ها، پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به ۲۰ درصد رسیده و با تکمیل آن می‌توان هشت هزار هکتار زمین را در دشت لاجان آبیاری کرد. - اخبار استانها -

کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به آخرین وضعیت سد گرده‌بین پیرانشهر اظهار داشت: هم اکنون پس از سال‌ها، پیشرفت فیزیکی سد گرده‌بین پیرانشهر به 20 درصد رسیده و با تکمیل آن می‌توان هشت هزار هکتار زمین را در دشت لاجان آبیاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه تعطیلی این سد سبب هدررفت بیت‌المال شده است و پایان بخشی به این پروژه به توسعه آبیاری تحت فشار و آب شرب کمک می کند بنابراین تکمیل این پروژه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر لزوم احداث یک دستگاه ایکس ری در مرز تمرچین پیرانشهر افزود: نصب این دستگاه می‌تواند سبب عبور 100 کالای ترانزیتی از مرز شود و از سوی دیگر باز شدن دو معبر قاسم رش و اشکان سردشت می‌تواند گام مهمی در اشتغال‌زایی باشد.

وی با اشاره به مشکل جاده سردشت به بوکان بیان کرد: شهرستان سردشت به جاده بانه، پیرانشهر و مهاباد متصل است که متاسفانه سه جاده آن در حد جاده‌های روستایی بوده و استاندارد نیست و با وصل کردن سردشت از طریق ربط به بوکان می‌توان شاهد یک جاده استاندارد بود و در بخش راه روستایی نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد.

سد گرده‌بین شهرستان پیرانشهر باید به سرعت تکمیل شود

حسین‌پور در ادامه با ابراز تاسف از اینکه آذربایجان‌غربی در سطح کشور استان آخر از لحاظ سرانه فضای آموزشی است اظهار داشت: متاسفانه سردشت و پیرانشهر نیز در سطح استان جزو محروم‌ترین شهرستان‌ها هستند تا جایی که در 20 سال گذشته هیچ کلاس درسی در سردشت ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پروژه‌های مدرسه‌سازی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت در حال اجرا است بیان کرد: در آینده با کمک خیران و بودجه اداره کل آموزش و پرورش استان، 114 کلاس درس با اعتبار 47 میلیارد تومان و 64 کلاس درس با اعتبار 33 میلیارد تومان در سردشت احداث شده که این خود سبب رشد چشمگیر در افزایش فضای آموزشی این دو شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز و به نقل از یزد رسا، محمدهادی زارع‌زاده با اشاره به تعداد پروژه‌های شهرستان ابرکوه از ابتدای دولت سیزدهم اظهار کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۸۰ پروژه در شهرستان ابرکوه تعریف شده است که از این تعداد ۲۴ پروژه با اعتبار قریب به ۴۲۰ میلیارد تومان تکمیل شده است که ۲۸۰ میلیارد تومان آن از محل ملی تأمین اعتبار شد.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قریب به ۲هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که عمده این اعتبار از محل استانی و به میزان هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان تأمین اعتبار باید بشود و مابقی از سایر محل‌ها تأمین اعتبار باید بشود.

فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به مهمترین پروژه‌های تکمیل شده در این شهرستان بیان کرد: تکمیل جاده اسفندآباد به صفاشهر به طول ۲۲ کیلومتر پس از ۱۶ سال، ساختمان ۴ واحدی بیمارستان ابرکوه، بهره‌برداری از دو نیروگاه خورشیدی، ساخت و تکمیل ساختمان خیری نگهداری از معلولین از مهمترین پروژه‌های تکمیل شده در شهرستان ابرکوه است.

وی تصریح کرد: ایستگاه مسافری راه‌آهن با حدود ۴۰ درصد تکمیل، اصلاح شبکه آب روستایی با ۳۰ درصد پیشرفت، فاز سوم بیمارستان ۹۶ تختخوابی با ۶۰ درصد پیشرفت و پروژه مخازن ذخیره آب با ۲۰ درصد تکمیل از جمله مهمترین پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ابرکوه است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1228111 برچسب‌ها افتتاح پروژه سازه های عمرانی

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار