Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:55:38 GMT

تمام ظرفیت‌های یک پایگاه بسیج علیه کرونا+فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۷۷۰

تمام ظرفیت‌های یک پایگاه بسیج علیه کرونا+فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج: با شروع شیوع ویروس کرونا در کشور بسیجیان همچون گذشته که جان خود را برای دفاع از کیان کشور و حفظ امنیت فدا می‌کردند و با خطرپذیری به میدان می‌آمدند، این بار هم پای در عرصه مبارزه با این ویروس گذاشتند. در مرحله اول شیوع این بیماری با تمام ناشناخته بودنش بسیجی‌ها در میدان مبارزه ضدعفونی امکان عمومی و معابر را برعهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضدعفونی معابر عمومی توسط بسیجی‌ها

وقتی همه خواب بودند، خیابان‌ها را ضدعفونی می‌کردیم

از جمله پایگاه‌های بسیج فعال در تهران، پایگاه مسجد الاقصی در منطقه تهرانپارس به همراه هیأت زیرمجوعه آن، ابن‌الرضا(ع) بود. حجت‌الاسلام عماد‌الدین خاکی فرمانده این پایگاه بسیج می‌گوید: «پایگاه بسیج ما نیز همچون پایگاه‌های دیگر در این عرصه فعال شد. شب‌ها زمانی که مردم در منازل خود مشغول استراحت بودند ما فعال می‌شدیم و امکان و سطوح عمومی را ضدعفونی می‌کردیم.»


نمونه‌ای از بسته‌های فرهنگی پایگاه بسیج مسجد الاقصی

تهیه بسته‌های فرهنگی برای بسیجیان و نوجوانان

شیوع این بیماری به یکباره در ماه‌های نخست مردم و مسئولین را شوکه کرده بود و با آغاز قرنطینه‌ها در اسفندماه و فروردین‌ماه بسیاری از برنامه‌ها فرهنگی و تربیتی نیز تعطیل شد و یک خلأ اساسی در این حوزه احساس شد. اما پایگاه بسیج مسجد الاقصی برای رفع این خلا برنامه‌ریزی کرد. خاکی می‌گوید: «بسته‌های فرهنگی متشکل از کتاب سه دقیقه در قیامت و یک DVD شامل مستندهای جذاب به همراه ضدعفونی و دعای هفتم صحیفه سجادیه برای بسیجیان و نوجوانان ارائه کردیم و از دل آن کتاب نیز یک مسابقه کتابخوانی برگزار کردیم. با این طرح ما کار به خانه‌های مردم بردیم و خانواده‌ها نیز با این اقدام ما دلگرم شدند.»

 


خدمات پایگاه بسیج مسجد الاقصی در مرحله دوم کمک رسانی‌ها

توزیع سبد ارزاق به شیوه‌ای متفاوت

توزیع بسته‌های معیشتی و ارزاق که جز لاینفک برنامه‌های بسیجیان در طول دوران کرونایی بوده است که در حال حاضر مشغول ارائه آن‌ها در مرحله سوم هستند. پایگاه بسیج مسجد الاقصی نیز مستثنی نیست و از همان روزهای نخست، برای این کار فعال شدند اما متفاوت‌تر از برنامه‌های دیگر. خاکی می‌گوید: «در مرحله اول طرح همسفره با همسایه را راه‌اندازی کردیم و در این قالب ۱۰۰۰ پوستر چاپ کردیم و در مغازه‌های گوشت فروشی، سوپر مارکت، نانوایی و همچنین تاکسی‌ها نصب کردیم تا اگر مردم نیازمندی را می‌شناسند و یا فرد آسیب دیده از کرونایی را سراغ دارند به ما معرفی کنند و به کسبه‌ هم سپردیم، اگر فردی را سراغ دارید که نیازمند است به ما معرفی کنید. با این طرح در مجموع حدود ۴۵۰ خانواده در محل شناسایی شد که برای آن‌ها با کمک مردم و نهادهایی همچون بنیاد مستضعفین، بسته‌های ارزاق و معیشتی تهیه کردیم. علاوه بر آن بسته لوازم التحریر نیز توزیع کردیم و مسابقه نقاشی را نیز برای کودکان در مرحله اول اجرایی کردیم.»

راه‌اندازی ۵ غرفه مقابل مسجد برای مقابله با کرونا 

در آستانه ماه رمضان با بیانات مقام معظم رهبری موج کمک‌رسانی به نیازمندان با عنوان کمک مومنانه آغاز شد. این کمک‌رسانی‌ها همزمان با شیوع موج دوم کرونا بود. خاکی می‌گوید: «در مرحله دوم باتوجه به اینکه ضدعفونی اثر چندانی نداشت، ظرفیت نیروها را سنجیدیم و در مقابل مسجد، ۵ غرفه را فعال کردیم. در غرفه اول ویزیت رایگان مردم انجام می‌شد. در غرفه دوم برای کمک به سالمندان برنامه‌ریزی می‌شد. خانواده‌ها این افراد را معرفی می‌کردند و ما برای خرید اقلام مورد نیاز آنها اقدام می‌کردیم تا کمتر در خیابان حاضر شوند. غرفه سوم همیار سلامت بود که برای کمک و اعزام جهادی‌ها به بیمارستان برنامه‌ریزی و ثبت نام می‌کردند. در غرفه چهارم برای کمک مومنانه و تهیه بسته ارزاق پول جمع‌آوری می‌کردیم و در نهایت در غرفه آخر ماسک و محلول ضدعفونی کننده زیر قیمت بازار توزیع می‌کردیم. این غرفه‌ها را با ماسک‌های یک لایه و غیرقابل استفاده تزیین کرده بودیم تا مردم با مشاهده آن‌ها ماسک بزنند علاوه بر اینکه به افرادی که ماسک نداشتند، یک ماسک رایگان می‌دادیم. در این مرحله توزیع بسته‌های ارزاق را واگذار کرده بودیم و توسط پایگاه تنها ۵۰ بسته توزیع شد.»

 

اجرای طرح غربالگری بیماران

انجام غربالگری بیماران در مسجد

در مرحله سوم شیوع ویروس کرونا بازهم براساس بیانات مقام معظم رهبری مساجد به صورت محله محور برای کمک به کادر درمان فعال شده‌اند. خاکی می‌گوید: «در این مرحله در مسجد برای غربالگری بیماران فعال شده‌ایم تا بتوانیم باری از دوش کادر درمان برداریم و در محل با شناسایی افراد بیمار، در بدو ابتلا برای جلوگیری از شیوع بیشتر اقدام کنیم. در این مرکز دستگاه‌های سنجش تب، اکسیژن خون و فشار وجود دارد که افراد معاینه می‌شوند و در سامانه تعبیه شده بنیاد احسان وارد می‌شود و در صورت وجود علائم و تشخیص پزشک یار حاضر به صورت آنلاین با پزشک ارتباط برقرار می‌شود تا معاینه نهایی صورت گیرد و در صورت نیاز داروی ارائه می‌شود و یا فرد به قرنطینه خانگی می‌رود. »

آموزش‌ها تعطیل نیست

برنامه‌های فرهنگی بسیجیان این مسجد از روز نخست تاکنون بدون تعطیلی ادامه داشته است. خاکی می‌گوید: «برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت آنلاین برای آموزش قرآن، مباحث اخلاقی و ... برگزار شده است و جلسات حلقه‌های صالحین نیز ادامه داشته است. در ماه محرم نیز برای افرادی که امکان حضور در جلسات را نداشتند پویش خانه من حسینه توست را راه‌اندازی کردیم که در آن در خانه مردم حضور پیدا می‌کردیم و پرچم عزایی به آن‌ها هدیه می‌دادیم تا در خانه خود نصب کنند.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه ماه رمضان مسجد الاقصی تهرانپارس هیأت ابن الرضا برنامه ها برای کمک فعال شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!

به گزارش "ورزش سه"، بارش شدید باران در امارات سبب شد تا دیدار الهلال و العین از دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با 24 ساعت تأخیر و روز گذشته برگزار شود. الهلال باید فردا به مصاف الاهلی می رفت که با تصمیم کمیته برگزاری مسابقات لیگ حرفه ای عربستان، این بازی به هفدهم اردیبهشت موکول شد.

این موضوع با اعتراض شدید تیم های بزرگ لیگ عربستان همراه شد. الاهلی با انتشار اطلاعیه ای رسمی در شبکه های اجتماعی خود اعلام کرد که از این تصمیم کمیته برگزاری مسابقات تعجب کرده است چرا که آنها با تعویق دیدار با الهلال موافق نبوده اند و برای حفظ یکپارچگی مسابقات و برقراری عدالت میان تیم ها، این بازی باید در زمان تعیین شده برگزار می شد.

جالب اینکه الاتحاد نیز که همشهری و رقیب الاهلی محسوب می شود، با انتشار اطلاعیه ای رسمی، به این موضوع معترض شد. این باشگاه در بیانیه خود نوشت که این تصمیم با اصل رقابت عادلانه و فرصت های برابر در تعیین جدول رده بندی لیگ در تضاد است.

باشگاه الاتحاد نسبت به استاندارد دوگانه کمیته برگزاری مسابقات اعتراض کرده و نوشته است که آنها پیش از این خواستار لغو بازی تیمشان برابر ضمک در فاصله چهار روز تا از آغاز جام جهانی باشگاه ها بوده اند اما علی رغم موافقت باشگاه ضمک، فدراسیون فوتبال عربستان با تعویق این بازی مخالفت کرده بود و الاتحاد نیز در آن بازی برابر ضمک با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

النصر به عنوان سومین تیم بزرگ عربستان دیگر معترض به لغو بازی الهلال است. آنها تنها رقیب آبی های ریاض در راه کسب قهرمانی لیگ هستند که البته با توجه به فاصله 12 امتیازی با صدر جدول، شانس چندانی برای قهرمانی ندارند. با این حال، تیم رونالدو نیز به تصمیمات دوگانه اعتراض کرده است.

این باشگاه در بیانیه رسمی خود نوشته است که کمیته برگزاری مسابقات به بهانه تصویب تقویم فصل و قراردادهای پخش تلویزیونی، با لغو دیدار هفته نخست آنها برابر الاتفاق مخالفت کرده است. النصر 48 ساعت قبل از این بازی در فینال جام ملک سلمان و پس از 120 دقیقه نبرد سخت برابر الهلال به پیروزی رسیده بود و مخالفت فدراسیون عربستان با لغو آن بازی، النصر را مجبور کرد تا به برخی از بازیکنان خود استراحت دهد که نتیجه آن، شکست در هفته اول برابر الاتفاق بود.

باشگاه های بزرگ عربستان اعتقاد دارند که کمیته برگزاری مسابقات لیگ حرفه ای این کشور میان آنها و الهلال تبعیض قائل شده تا به نوعی این تیم به سوگلی و باشگاه محبوب آنها تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • ایران ثابت کرد توانایی انهدام تمام پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها را دارد
  • پایان ۲‌رؤیا؛ فینال تمام‌اسپانیایی روی هوا رفت!
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • آغاز جنگ: ایران علیه تمام آسیا یا تمام آسیا علیه ایران
  • بسته شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا، در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کمک ۸۰ میلیون ریالی روستاییان رباط میاندشت بخش رخ به مردم غزه