Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:04:18 GMT

ماجرای نوجوانی که به پلیس پناه برد!

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۴۹۵۸

ماجرای نوجوانی که به پلیس پناه برد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زمانی که پدرم را به جرم مالخری دستگیر کردند، قاضی دادگاه مرا هم به بهزیستی فرستاد، اما نامادری ام چند روز بعد مرا از بهزیستی تحویل گرفت تا سر کار بروم و خرج و مخارج زندگی اش را تامین کنم چرا که ...

این‌ها بخشی از اظهارات نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که از خانه فرار کرده و به کلانتری پناه آورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پسر نوجوان در حالی که ادعا داشت نامادری اش به شدت او را کتک می‌زند، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری سپاد مشهد گفت: یک ساله بودم که پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند. بعد از آن پدرم با زن دیگری ازدواج کرد و او سرپرستی مرا به عهده گرفت، اما نامادری ام از همان دوران کودکی مرا کتک می‌زد و آزارم می‌داد چرا که خودش به دلیل بیماری‌های روحی و روانی دارو‌های اعصاب مصرف می‌کرد. او گاهی فرزندان خودش را نیز کتک می‌زد، اما باز هم رفتارش را کنترل می‌کرد تا به آن‌ها آسیبی نرسد.

بیشتر بخوانید:

معمای جنایی بقایای جسد یک زن در شیراز

او حتی به درس خواندن من نیز حسادت می‌کرد و آن قدر به بهانه‌های مختلف برای تحصیلم مانع تراشی کرد که دیگر از درس و مدرسه فراری شدم و در نهایت ترک تحصیل کردم. از سوی دیگر نیز نمی‌توانستم درباره آزار و اذیت‌های نامادری ام چیزی به پدرم بگویم چرا که درگیری و دعوای آن‌ها شدت می‌گرفت، به همین دلیل شرایط سختی را در منزل تحمل می‌کردم تا جایی که برادر ۹ ساله ام به تقلید از مادرش به سوی من حمله ور می‌شد و من دستش را می‌گرفتم که به من سیلی نزند، او گریه می‌کرد و مادرش به سراغ من می‌آمد و کتکم می‌زد. با وجود این پدربزرگ و مادربزرگم نیز به دلیل ترس از قلدری‌های پدرم جرئت نداشتند از من در منزلشان نگهداری کنند. خلاصه بعد از ترک تحصیل به عنوان شاگرد در کارگاه نجاری مشغول کار شدم و همه درآمدم را به پدر و نامادری ام می‌دادم. دو سال قبل، وقتی ماموران انتظامی پدرم را به جرم مالخری دستگیر کردند، قاضی دادگاه نیز با گزارش ماموران مرا به بهزیستی فرستاد، اما یک هفته بعد نامادری ام مرا از بهزیستی تحویل گرفت تا سر کار بروم و مخارج زندگی او را تامین کنم. بالاخره پدرم بعد از گذشت شش ماه از زندان آزاد شد و به دنبال کارگری رفت تا بار دیگر در دام سارقان گرفتار نشود، اما اوضاع زندگی مان تفاوتی نکرد و من مجبور شدم به خاطر اذیت‌های نامادری ام از خانه فرار کنم، ولی به منزل پدربزرگم نرفتم، چون می‌دانستم پدرم به منزل آن‌ها می‌آید و آبروریزی می‌کند.

دیگر چاره‌ای نداشتم جز آن که به پلیس پناه بیاورم. شایان ذکر است، به دستور سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) و هماهنگی مشاور کلانتری با معاون دادستان مشهد، نوجوان ۱۳ ساله به طور موقت تحویل بهزیستی شد و شکایت او از نامادری اش نیز مورد پیگیری قرار گرفت.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث سرگذشت زندگی نامادری ام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی

عصر ایران- محققان USC (دانشگاه کالیفرنیای جنوبی) دریافتند موش هایی که در دوران نوجوانی از رژیم غذایی پر از چربی و شکر تغذیه کرده بودند، در مقایسه با گروه کنترل با نرخ بالاتری دچار اختلال حافظه شدند. این مطالعه ارتباط مهم میان روده و مغز را تقویت می کند.

یک مطالعه جدید توسط USC روی موش‌ هایی که رژیم غذایی پرچرب و شیرین داشتند، این احتمال را افزایش می‌ دهد که رژیم غذایی مملو از مواد غذایی ناسالم بویژه فست فودها و منوی کافی شاپی در نوجوانان ممکن است عملکرد حافظه آنها را برای مدت طولانی مختل کند.

دکتر اسکات کانوسکی، استاد علوم زیستی  USC می‌ گوید: «آنچه که ما نه تنها در این مقاله، بلکه در برخی از کارهای اخیرمان نیز می‌ بینیم، این است که اگر موش‌ ها با رژیم غذایی ناسالم بزرگ شوند، مبتلا به اختلالات حافظه ای می شوند که در واقع از بین نخواهد رفت.» وی اضافه می‌ کند: "حتی اگر آنها را از این پس صرفا در یک برنامه غذایی سالم هم قرار دهیم، متاسفانه عوارض مذکور تا بزرگسالی باقی خواهند ماند."

این مطالعه در شماره ماه مه مجله مغز, رفتار و ایمنی منتشر شده است.

در توسعه پژوهش مورد نظر، کانوسکی و نویسنده ارشد و محقق پسا دکتری آنا هیز این موضوع را در نظر گرفتند که تحقیقات قبلی ارتباط میان رژیم غذایی نامناسب و بیماری آلزایمر را نشان داده اند. افرادی که از بیماری آلزایمر رنج می برند، سطوح پایین تری از یک انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین در مغز خود دارند که برای حافظه و عملکردهایی مانند یادگیری، توجه، برانگیختگی و حرکت غیرارادی عضلات ضروری است.

اما این یافته ها برای افراد جوانی که ممکن است از رژیم های غذایی غربی مشابه پر از چربی و شکر استفاده کنند، چه معنایی خواهد داشت؟ آن هم به‌ ویژه در دوران نوجوانی که مغز در حال رشد قابل توجهی است. محققان با ردیابی تاثیر رژیم غذایی بر سطح استیل کولین در موش‌ ها و اجرای برخی آزمایش‌ های حافظه، می‌ توانند درباره رابطه مهم بین رژیم غذایی و حافظه اطلاعات بیشتری کسب کنند.

محققان سطح استیل کولین گروهی از موش‌ ها با رژیم غذایی چرب و شیرین و همچنین گروه کنترل را با تجزیه و تحلیل پاسخ‌ های مغزی آنها به وظایف خاصی که در راستای آزمایش حافظه طراحی شده بود، ردیابی کردند. این تیم مغز موش‌ ها را پس از مرگ برای یافتن نشانه‌ هایی از اختلال در سطح استیل کولین مورد بررسی قرار دادند.

آزمایش حافظه شامل کاوش اشیاء جدید در مکان‌ های مختلف توسط موش ها بود. چند روز بعد، محققان موش‌ ها را مجددا به صحنه ‌ای بازگرداندند که تقریبا با مکان قبلی یکسان بود، به جز افزوده شدن یک شی جدید به محیط. موش‌ هایی که از رژیم غذایی ناسالم استفاده می‌ کردند، نمی ‌توانستند به یاد بیاورند که کدام شی را قبلا و کجا دیده ‌اند. این در حالی است که موش‌ های گروه کنترل علائم آشنایی با محیط را از خود نشان دادند.

هیز، از نویسندگان مقاله توضیح می‌ دهد: سیگنال‌ دهی استیل کولین مکانیزمی است که به موش ها کمک می‌ کند تا رویدادها را رمزگذاری کنند و به خاطر بسپارند، مشابه «حافظه اپیزودیک» در انسان که به ما این امکان را می‌ دهد تا رویدادهای گذشته خود را به خاطر بسپاریم. به نظر می رسد که این سیگنال دهی در حیواناتی که با رژیم غذایی چرب و شیرین رشد کرده اند، اتفاق نمی افتد.

کانوسکی تاکید کرد که نوجوانی دوره بسیار حساسی برای مغز است، چرا که تغییرات مهمی در فرآیند رشد رخ می دهد. وی گفت: «متاسفانه، برخی از رخدادهایی که ممکن است در دوران بزرگسالی راحت‌ تر برگشت‌ پذیر باشند، وقتی در دوران کودکی اتفاق می‌ افتند، برگشت‌ پذیری پایین تری دارند.»

با این حال همچنان باریکه ای از امید برای مداخله موثر وجود دارد. کانوسکی توضیح می دهد که در دور دیگری از مطالعه، تیم تحقیقات این موضوع را بررسی کردند که آیا آسیب حافظه در موش‌ هایی که تحت رژیم غذایی ناسالم پرورش یافته ‌اند را می‌ توان با داروهایی که باعث آزاد شدن استیل کولین می‌ شوند، معکوس کرد یا خیر. آنها از دو دارو به نام‌ های PNU-282987 و کارباکول استفاده کردند و دریافتند که با تزریق مستقیم به هیپوکامپ؛ ناحیه ای از مغز که حافظه را کنترل می‌ کند و در بیماری آلزایمر دچار اختلال می‌ شود، قدرت حافظه در موش‌ ها به صورت نسبی بازسازی می شود.

اما بدون استفاده از چنین مداخله پزشکی خاصی، کانوسکی اشاره کرده که قطعا به تحقیقات بیشتری نیاز است تا بتوانیم مشکلات حافظه ناشی از رژیم غذایی ناسالم در دوران نوجوانی را معکوس کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رازهایی درباره فست فودها

دیگر خبرها

  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس
  • گزارش یک خبرگزاری از ماجرای تجمع امروز در مقابل فرمانداری بندرعباس + فیلم
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • ماجرای فرار ۲ ساله عامل افغان یک جنایت در دربند تهران | بازگشت و دستگیری در قشم!
  • ماجرای عجیب کتک زدن پدر شوهر و فلج کردن او
  • تصویر نوجوان شهید حادثه تروریستی ۱۳ دی کرمان | این نوجوان امروز به شهادت رسید | عکس