Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:45:40 GMT

رهبری جهان؛ رویای تیم سیاست خارجی و امنیتی بایدن

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۰۰۹

رهبری جهان؛ رویای تیم سیاست خارجی و امنیتی بایدن

به گزارش ایرنا، جو بایدن عصر سه‌شنبه به همراه کامالا هریس معاون اول، تیم پیشنهادی خود را شامل آنتونی بلینکن وزیر خارجه ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، ایلهاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی، اوریل هینس مدیر اطلاعات ملی، لیندا توماس گرینفیلد نماینده دائم در سازمان ملل متحد، جان کری نماینده رئیس جمهوری در تغییرات اقلیمی، معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مهم سخنان بایدن درباره بازگشت رهبری آمریکا در جهان و مقابله با همه‌گیری کرونا، تروریسم، تغییرات آب و هوایی و بحران اقتصادی بود.

علاوه بر وی، آنتونی بلینکن درباره سیاست خارجی آتی آمریکا بر تقویت روابط با جهان تاکید کرد.

هینس هم در سخنان خود گفت: من می‌دانم که ما را برای خدمت به خودتان انتخاب نکردید بلکه به نیابت از مردم آمریکا برای کمک به امنیت، رفاه و ارزش‌ها این کار را انجام داده اید.

وی بر میهن‌پرستی جامعه اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: این انتخاب به معنای ارزش گذاشتن به جامعه اطلاعاتی است. این دولت تنها به دنبال مقابله با تهدیدهایی همچون گسترش تسلیحات اتمی، میکروبی و شیمیایی، حملات سایبری و تروریسم نیست بلکه مقابله با تهدیدهایی همچون تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری، فساد است که نسل آینده را تهدید می‌کند.

مدیر اطلاعات ملی دولت بایدن افزود: ما با هم می توانیم بر این مشکلات فایق آئیم.

گرینفیلد هم از بازگشت آمریکا به عرصه جهانی، بازگشت چندجانبه گرایی و دیپلماسی سخن گفت و افزود: چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم، همه‌گیری جهانی کرونا، اقتصادی و تغییرات آب و هوایی، مهاجرت انبوه، فقر بزرگ و عدالت اجتماعی لجام گسیخته شده‌اند و با هم ارتباط دارند اما اگر آمریکا رهبری آن را به دست گیرد، حل شدنی هستند.

جیک سالیوان در سخنان خود اینگونه وعده داد که برای ایمن نگهداشتن کشور و مردممان، پیشبرد منافع ملی و دفاع از ارزش‌هایمان به طور خستگی‌ناپذیر کار کند.

وی افزود: ما در برابر تهدیدهای سرسختی که با آن مواجه هستیم همچون تسلیحات اتمی تا تروریسم، هوشیار خواهیم بود.

از نظر مشاور امنیت ملی بایدن، بحران‌های همه‌گیری، اقتصادی، تغییرات آب و هوایی، اختلالات فناوری، تهدید دموکراسی، تبعیض نژادی و نابرابری در همه شکل‌های آن، موضوعات امنیت ملی آمریکا هستند.

سالیوان خاطرنشان کرد: سیاست خارجی برای خانواده‌های آمریکایی در سراسر کشور ایمنی، آسایش و شرایط بهتر را به ارمغان می‌آورد.

جان کری وزیر خارجه دولت اوباما که نقش مهمی در توافق آب و هوایی پاریس داشت هم در اظهاراتی کوتاه گفت: من تمام توانم را برای تحقق انتظارات و در این لحظه برای کشور و جهان به کار می گیرم.  

وی تاکید کرد: هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند مشکل تغییرات آب و هوایی را حل کند. حتی آمریکا با داشتن صنایع قوی، تنها ۱۳ درصد پاسخگوی شرایط جهانی است. برای پایان دادن به این بحران، همه جهان باید گرد هم آیند.

نماینده منتخب رئیس جمهوری منتخب آمریکا خطاب به بایدن گفت: حرف شما برای بازگشت به توافق پاریس در روز نخست، درست است و درست گفتید که تنها توافق پاریس، کافی نیست. همانگونه که در نشست گلاسکو مطرح شد یا باید همه جهان گرد هم آیند یا همه با هم شکست می‌خوریم که شکست، یک گزینه نیست.

کری بر تغییر انرژی از سنتی به مدرن تاکید کرد و گفت: از همه ابزار برای رسیدن به آن باید استفاده کرد.  این مسیر میلیون‌ها شغل جدید ایجاد خواهد کرد، این به معنای آلودگی کمتر در هوا و اقیانوس، زندگی سالم تر شهروندان سراسر جهان و به معنای تقویت امنیت هر کشوری در جهان است.

وی در این مسیر بر اعتماد به دانشمندان برای حفظ زمین به عنوان آفریده خدا تاکید کرد.

کامالا هریس معاون اول رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم در سخنان پایانی این مراسم، تحت کنترل درآوردن همه گیری کرونا، بازگشایی مسئولانه اقتصاد و اطمینان یافتن از اشتغال به کار آمریکایی ها را اولویت دولت خود و بایدن نامید و گفت: احیا و تقویت رهبری آمریکا در جهان یک ضرورت انکارناپذیر است.

وی افزود: ما آماده انجام آن و تجدید روابط با متحدان خود هستیم. ما سیاست خارجی و امنیت ملی را بازسازی می‌کنیم که ما را ایمن نگه می‌دارد و منافع ملی را محقق می‌سازد.

معاون اول رئیس جمهوری منتخب اظهار کرد: تنها خواسته رئیس جمهوری، انجام بهترین کار برای مردم آمریکا است. وقتی بایدن با من برای معاون اولی صحبت کرد متعهد شد که بهترین ها را برای کابینه برگزیند تا بازتابی از همه مردم آمریکا باشد و این کار را کرده است.

وی بر تعهد دولت بایدن به دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون تاکید کرد.

برچسب‌ها کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا جان کری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا جان کری کامالا هریس انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا جان کری اخبار کنکور تغییرات آب و هوایی سیاست خارجی رئیس جمهوری امنیت ملی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی ممتنع به قطعنامه آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رأی ممتنع ایالات متحده به قطعنامه آتش بس در نوار غزه به معنای تغییر در سیاست ما نیست.

کربی تصریح کرد: ما به قطعنامه رأی مثبت ندادیم و صرفا از رأی دادن خودداری کردیم زیرا نسخه نهایی قطعنامه شامل محکومیت حماس نمی شود.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: اگر اسرائیلی‌ها تصمیم بگیرند به دلیل رأی شورای امنیت به واشنگتن نیایند، ما به ارتباط با آنها برای بیان نظرات خود ادامه خواهیم داد.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو سفر یک هیأت اسرائیلی به واشنگتن را پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در نوار غزه بود، لغو کرد.

دفتر نتانیاهو این موضع آمریکا را انحراف آشکار از موضع ثابت این کشور در شورای امنیت از زمان آغاز جنگ غزه عنوان کرد.

کاخ سفید هم اعلام کرد که تصمیم اسرائیل برای لغو اعزام هیأتی به واشنگتن برای تبادل نظر در مورد عملیات رفح «ناامیدکننده» است.

این خبر در حالی است که پنتاگون اعلام کرد که دیدار روز سه‌شنبه وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی خود در پنتاگون همچنان برگزار می شود و سفر وزیر جنگ اسرائیل جدا از سفر هیئت اسرائیلی به کاخ سفید است.

کد خبر 6062407

دیگر خبرها

  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • مقام جهاد اسلامی: قطعنامه شورای امنیت نشان دهنده انزوای اسرائیل در جهان است
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • کاخ سفید: رأی ممتنع به آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست
  • رأی ممتنع به قطعنامه آتش‌بس غزه به معنای تغییر سیاست آمریکا نیست
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است