Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@17:15:54 GMT

تکلیف بازار نفت ایران چه خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۰۹۶

تکلیف بازار نفت ایران چه خواهد شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تولید نفت ایران تحت تاثیر تشدید تحریم های آمریکا علیه صادرات انرژی قرار گرفته است. مک مانیگل که یکی از مقامات ارشد سابق وزارت انرژی آمریکا است، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: تاثیر فوری تغییر دولت در آمریکا مربوط به وضعیت ایران خواهد بود. انتظار ندارم همه دو میلیون بشکه در روز صادرات نفت ایران فورا احیا شود اما احتمالا شاهد افزایش صادرات این کشور به میزان نیم میلیون بشکه در روز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا احتمالا اقدامی نظیر ازسرگیری مذاکرات با ایران انجام خواهد داد و برای بازار نفت،  این موضوع واقعا اهمیت دارد .

مک مانیگل گفت: اوپک پلاس احتمالا در برنامه خود برای افزایش تولید روزانه به میزان دو میلیون بشکه از ژانویه سال ۲۰۲۱ تغییر نخواهد داد اما با توجه به دورنمای نامعلوم تقاضا، این موضوع قطعی نیست. تولید نفت ایران و لیبی ممکن است تغییراتی را در شرایط این پیمان ایجاب کند.

نظرات وی مشابه دیدگاه بانک MUFG ژاپن است که اعلام کرده رویکرد بایدن در قبال ایران، موضوع مهمی برای بازار نفت خواهد بود.

در این راستا، مرتضی بهروزی فر  کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار نفت ایران پس از ورود بایدن بر سر قدرت، گفت: وضعیت فعلی ایران امکان تداوم ندارد و حتی اگر ترامپ نیز به فعالیت خود ادامه می داد می بایست تغییراتی به وجود می آمد تا وضعیت به نفع ایران و بازار نفت کشورمان تغییر کند.

وی با بیان اینکه ادامه وضعیت موجود تا شش ماه یا یکسال دیگر منطقی نیست، تصریح کرد: حتی اگر ترامپ نیز قدرت را بدست می گرفت باید سیاست هایی به کار گرفته می شد تا بازار نفت ایران سر و سامان بگیرد، در شرایط فعلی و با روی کار آمدن بایدن به نظر میرسد وضعیت ایران بهبود یابد.

به گفته این کارشناس حوزه انرژی  باتوجه به اینکه بایدن منطقی تر از ترامپ است می توان نسبت به شرایط آینده امیدوار بود، مسلما ایران مجبور است وارد بازار شود اما اینکه بازار، ایران را بپذیرد و اجازه افزایش صادرات دهد یک موضوع دیگر است اگر کشورهای دیگر ورود ایران به بازار را بپذیرند مشکلی ایجاد نخواهد شد.

بهروزی فر افزود: اگر این اتفاق نیفتد ایران مجبور است با هر ترفندی که شده حتی با جنگ قیمت وارد بازار شود و این در شرایطی است که حتی اگر ایران با جنگ قیمتی نیز وارد بازار شود کمترین آسیب را متحمل خواهد شد. اگر صادرات سه یا چهار برابر و قیمت نفت نیز تا ۵۰ درصد کاهش یابد  باز ایران کمترین ضرر را خواهد دید چراکه وضعیت اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس به علت کاهش قیمت های اخیر به شدت نامناسب است.

وی با تاکید براینکه تصور من این است که جنگ قیمت به نفع هیچکس نخواهد بود و ایران می تواند در یک زمان ۶ ماهه حداقل ۱.۵ میلیون بشکه به ظرفیت صادرات خود اضافه کند و کاهش قیمت شدیدی نیز به وجود نخواهد آمد، رقبا نیز مجبور هستند تا ورود مجدد ایران به بازار را بپذیرند.

پربیننده ترین آرایش اقتصاد ایران پس از انتخابات آمریکا/ نفت همچنان بر لبه پرتگاه سقوط ماجرای افزایش سرمایه پتروشیمی گچساران و دفاعی که از حقوق سهامداران جزء و مردم منطقه شد/ اعلام آمادگی برای پاسخ به ‌هر ابهام سهامداران حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان با موشک قدس۲ سردار دهقان: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود یارانه بنزین حق مردم است؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کشورهای حوزه خلیج فارس نفت تولید نفت تحریم های آمریکا تحریم های آمریکا علیه ایران تولید نفت ایران سهام عدالت میلیون بشکه نفت ایران بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی و توجه به اقشار کم‌بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی، اظهار داشت: توانمندسازی مددجویان به‌عنوان یکی از وظایف پیگیری‌کننده توسط دستگاه‌های حمایتی بوده و حمایت‌های اعتباری و پشتیبانی وظیفه تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

وی تصریح کرد: در حمایت و رفع مشکلات اقشار محروم و کم‌بضاعت باید از ظرفیت‌ها و توانایی‌های مردم استفاده کرد.

استاندار لرستان، اظهار کرد: لرستان دارای ثروت، سرمایه و دارایی‌های بی‌شماری اعم از آب‌وخاک، محیط جغرافیایی و مردمانی متمدن، مؤمن، شجاع و وفادار به‌نظام اسلامی است.

شفقت، گفت: حمایت از اقشار کم‌بضاعت در نظام اسلامی به‌عنوان یک وظیفه یادشده و دولت موظف به پشتیبانی از این افراد است.

وی افزود: توجه به جامعه نیازمندان و پشتیبانی از آنها در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد داشت و موظف به رعایت ضوابط هستیم.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که در بین مردم باید فرهنگ‌سازی شود تا بتوانیم دغدغه‌های را برطرف کنیم، ادامه داد: دغدغه برای برطرف‌کردن مشکلات افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت از وظایف ما است و باید طبق برنامه‌ریزی رسیدگی شود که مردم نسبت به همنوعان خود بی‌تفاوت نباشند.

شفقت، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به‌عنوان نهادهای انقلابی و حمایتی باید نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار استان اقدام کنند و ما به‌عنوان نماینده دولت وظیفه فراهم‌کردن شرایط این سرمایه‌گذاری را خواهیم داشت.

وی گفت: در این راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی باید توانمندسازی افراد تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند و این مهم در اولویت ما قرار خواهد داشت و تا ارتقای سطح برخورداری مردم افزایش یابد همچنین فراهم‌شدن فرصت سرمایه‌گذاری و ثروت سازی در مناطق محروم فراهم شود.

استاندار لرستان، افزود: این دو نهاد انقلابی در ابتدای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) بنا نهاده شد و نشان از اهمیت به قشر محروم دارد که در این راستا نقش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی به اقشار کم‌درآمد مهم تلقی می‌شود.

شفقت به نقش مهم بانک‌ها در حمایت از اقشار کم‌بضاعت و اشتغال و خودکفایی آنها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدامات لازم را به‌صورت جدی انجام دهند.

وی اظهار داشت: اشتغال فرزندان شهید و ایثارگر در اولویت قرار گیرد همچنین توجه به ارتباطات و تعاملات مسئولان به خانواده‌های شهیدان فراموش نشود چرا که مجری اهداف شهدا هستیم.

استاندار لرستان، افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک همگانی رفاه اجتماعی در شأن نظام اسلامی را برای مردم لرستان فراهم کنیم.

شفقت همچنین به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان اشاره کرد و خواستار تعیین و تکلیف سریع برج‌های دوقلوی میدان ۲۲ بهمن خرم‌آباد شد و از مسئولان کشوری برای حضور در استان و بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام دعوت کرد.

کد خبر 6088427

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!