Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پلاسمادرمانی که در آن  آنتی‌بادی‌های خون بهبودیافتگان از کووید-۱۹ را به افراد دچار عفونت تزریق می‌شود، در این بررسی که نتایج آن در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده است، نسبت به دارونما وضعیت سلامت بیماران را چندان بهبود نبخشید یا خطر مرگ از بیماری را کاهش نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلاسمادرمانی با وجود شواهد محدود درباره اثربخشی آن به طور مکرر برای درمان ببماران در آمریکا به کار رفته است.

یک بررسی کوچک در ماه اکتبر در هند نشان داد که پلاسمادرمانی علائم بیماران کووید-۱۹ مانند تنگی نفس و خستگی را بهبود می‌دهد،  اما خطر مرگ یا پیشرفت به بیماری شدید را پس از ۲۸ روز کاهش نمی‌دهد.

بررسی جدید در آرژانتین شامل ۳۳۳ بیماری بستری با ذات‌الریه شدید کووید-۱۹ بود که به طور تصادفی به دو گروه دریافت‌کننده پلاسما یا دارونما تقسیم شده بودند.

پژوهشگران پس از ۳۰ روز تفاوت قابل‌توجهی در علائم بیماران یا سلامتشان نیافتند. میزان مرگ‌ومیر نیز در دو گروه تقریبا مشابه بود، ۱۱ درصد در گروه پلاسمادرمانی و ۱۱.۴ درصد در گروه دارونما، تفاوتی که از لحاظ آماری قابل‌توجه نیست.

با این وجود، دکتر ونتورا سیمنونویج از بیمارستان ایتالیانو در بوئنوس آیرس، سرپرست این بررسی می‌گوید هنوز ممکن است پلاسمای بهبودیافتگان به بیماران کووید-۱۹ با شدت کمتر بیماری کمک کند، اما بررسی‌های بیشتری در این باره لازم است و میزان عرضه این درمان قابل‌افزایش نیست.

او می‌گوید برای بیماران دچار بیماری شدید مانند افراد در این بررسی، «درمان‌های دیگر بر اساس آنتی‌بادی ممکن است نقشی داشته باشند.»

کد خبر 567653

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج آزادی تهران «قرمز» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی برج آزادی، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختالالت انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

موسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

کد خبر 6081784 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • پرسپولیس بالاخره با اختلاف سه گل برد!
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد