Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بعید است در انتخابات ریاست جمهوری، شورای عالی سیاست گذاری بر یک فرد اجماع کند و تفرقه ای بوجود بیاید.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با روند ورود اصلاح طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: فعلا اصلاح طلبان به انتخابات ورود نکرده اند. منظور من از اصلاح طلبان شورای عالی سیاست گذاری است که به هر حال بعد از انتخابات اسفند سال گذشته در فضای کرونایی که پیش آمد و با استعفا عارف و موسوی لاری، عملا شورای عالی سیاست گذاری تشکیل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز تلاش می شود در درجه اول شورای عالی سیاست گذاری به عنوان نهادی اجماع ساز که در سه دوره در جهت انسجام بخشی و اجماع سازی اصلاح طلبان نقش آفرینی کرده است به روال قبل بازگردد.

او افزود: در واقع نماینده اصلاح طلبان در عرصه انتخابات شورای عالی بود که اکنون هم منتظر هستیم جلسه ای تشکیل بدهد، در فضای کنونی جو انتخاباتی به شکل سابق مطرح نیست.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات اسفند ۹۸ و عملکرد اصلاح طلبان در آن برهه زمانی گفت: آنچه که در انتخابات مجلس 98 رخ داد در واقع در راستای راهبردی بود که در شورای عالی سیاست گذاری تصویب شده بود یعنی چرخش رویکرد نسبت به گذشته و چرخش از مشارکت در انتخابات بدون قید و شرط به سمت مشارکت با شروط و قیودی که یکی از آنها مشی اصلاح طلبی کاندیداها است.

صوفی یاداور شد: مشکل اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸ عدم ارائه لیست بود. من نه از موضع اصلاح طلبان بلکه از موضع خودم می گویم که فکر نمی کنم در انتخابات آینده اتفاقات خاصی رخ بدهد البته انتخابات شوراها وسیع و گسترده است و طبعا آنجا سعی می شود، اجماعی بوجود بیاید. با توجه به وجود شورای اصلاح طلبان استان ها که در سال گذشته شکل گرفت با فعال شدن شورای سیاست گذاری، همه آنها نیز فعال می شوند.

او در پایان تاکید کرد: ریاست جمهوری تصمیمی ملی است و تصمیمات لازم در شورای سیاست گذاری مرکز گرفته می شود تا اجماعی بر یک فرد بوجود بیاید، این نکته قابل پیش بینی است. بعید است در انتخابات ریاست جمهوری، شورای عالی سیاست گذاری بر یک فرد اجماع کند و تفرقه ای بوجود بیاید. اما اگر اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات ریاست جمهوری بر روی یک فرد متمرکز شوند قطعا احزاب دست به کار می شوند و هر کدام به سمتی می روند و شاید ما به نام اصلاح طلبان، تعدد کاندیداهایی داشته باشیم که مورد قبول همه اصلاح طلبان نیست. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی صوفی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ریاست جمهوری بوجود بیاید یک فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان

توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

سرویس سیاست مشرق- گروهک غیر قانونی نهضت آزادی پیشنهاد کرده است که اصلاح طلبان که شامل نحل‌ های مختلفی هستند مطلوب‌ترین گزینه برای رسیدن به برنامه های خود را متمرکز بر حقوق بشر و حقوق شهروندی نمایند.

این گروهک با اشاره به اینکه هر نظامی به غیر از نظام لیبرال دموکراسی نامطلوب است تصریح می کند که لیبرال دموکراسی دارای دو بخش دموکراسی انتخاباتی و آزادی های لیبرالی است، لذا می بایست اصلاح طلبان به سمت گزینه مطلوب‌تر حرکت کنند.

گروهک نهضت آزادی در ادامه با ارائه طرح «نافرمانی مدنی» تصریح کرده که پیگیری حقوق شهروندی مطالبه آسان‌تری است. هر چند برای دست‌یافتن به آن نیز پیش‌نیازهای بسیاری مطرح می‌شود اما چون قرار نیست مستقیم در ساختار قدرت تغییر ایجاد کند با هزینه کمتر و با سرعت بیشتری می‌توان به آن دست‌یافت!

به باور گروهک نهضت آزادی، برای کسب حقوق شهروندی نه نیاز است صبر کنیم نه می‌توانیم صبر کنیم بلکه باید اراده برای زیستن در سبک دلخواه را به یک مبارزه مستمر هر روزه از طریق نافرمانی مدنی تبدیل کرد

گفتنی است با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت:

۱ - گروهک نهضت آزادی با پرستش نظام لیبرال دموکراسی و بدون توجه به اندیشه مردمسالاری دینی علاوه بر اینکه نسبت دور خود را در برابر اندیشه های انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد از سوی دیگر بر وجه اپوزیسیونی خود و نیز تلاش برای تشکیل یک جبهه در برابر نظام جمهوری اسلامی تصریح می‌کند.

۲- توجه بر حقوق بشری شدن گفتمان جبهه اصلاحات که از سوی حزب اتحاد ملت نیز دنبال می شود در شرایطی است که آنان میز بر ضرورت توسعه ادبیات حقوق بشری و پیوند دادن آن با مسائل روز جامعه تاکید دارند.

۳ - تصریح بر نافرمانی مدنی در حقیقت برنامه طیف برانداز برای تحریک و تهیج جامعه جنبشی بوده و از جانب دیگر جنس و عمق نگاه ابزاری و پروژه سیاسی رادیکال های اصلاحات را به برخی تحولات روزمره روشن می سازد!

تامل بر کنش های رادیکال همچنان بیانگر آن است که آنان برنامه ریزی برای بهره گیری از مسائل روزمره در دو سطح سطح زندگی و سبک زندگی را در دستورکار خود قرار داده اند.

دیگر خبرها

  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • وکیلی: وعده صادق اولین اقدام جهان اسلام در مقابل تجاوز تاریخی به کنسولگری ایران بود/ منافع ملی حوزه انسجام بخشی ایرانیان است + فیلم