Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@11:18:34 GMT

نوزادان، غریبه و آشنا را تشخیص می‌دهند!؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۶۸۰

به گزارش جام جم آنلاین، یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه نیویورک و UCLA نشان می دهد نوزادان پنج ماهه می توانند خنده را بین دوستان و افراد غریبه متفاوت بگذارند. نتایج نشان می دهد که توانایی تشخیص ماهیت روابط اجتماعی در اوایل نوزادی انسان ، که احتمالاً نتیجه یک سیستم تشخیص است که از نشانه های صوتی استفاده می کند ، القا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آتنا وولومنوس ، استادیار گروه روانشناسی نیویورک می گوید: "حساسیت نوزادان به انواع مختلف خنده ممکن است یکی از ابزارهای نوظهوری باشد که آنها برای درک و پیمایش در دنیای پیچیده اجتماعی استفاده می کنند."

 

گریگوری برایانت ، استاد گروه ارتباطات UCLA ، اضافه می کند: "موارد بسیار مختصر خنده مشترک می تواند اطلاعات غنی در مورد روابط افراد را آشکار کند ، قابل تشخیص در نوزادان از پنج ماهگی و به طور جهانی توسط بزرگسالان در سراسر جهان."

کودکان تشخیص میدهند!

اخیراً مشخص شده است که خنده - یا خنده همزمان بین دو یا چند نفر - به شنوندگان بزرگسال در فرهنگ ها و زبان های مختلف این امکان را می دهد تا ماهیت روابط بین افراد را به سرعت ارزیابی کنند: آیا آنها دوست ، آشنا یا غریبه هستند؟

 

وولومانوس و برایانت تلاش کردند تا مشخص کنند که آیا این توانایی در نوزادان مشهود است یا خیر - یافته ای که نشان می دهد چقدر در اوایل زندگی می توانیم از اطلاعات در صداهای صوتی برای تشخیص نوع روابطی که درگیر اشخاص ثالث است استفاده کنیم.

 

برای انجام این کار ، آنها بررسی کردند که چگونه کودکان پنج ماهه تبادل ذهنی بزرگسالان را پردازش می کنند - به ویژه کسانی که غریبه هستند و آنهایی که دوست بودند - با ارزیابی اینکه چه مدت به این صداها گوش می دهند ، ارزیابی می کنند (توجه: محققان توسعه از گذشته تأسیس کرده اند که ترجیحات نوزادان از طریق گوش دادن طولانی تر یا زمان نگاه کردن مشهود است).

 

تشخیص غریبه و آشنا توسط نوزادان!

در دو آزمایش اول ، نوزادان پنج ماهه ضبط صوتی متناوب از آزار و اذیت بین دوستان و غریبه ها را شنیدند. در اینجا ، نوزادان بیشتر به حرفهای مشترک بین دوستان گوش می دهند. بنابراین ، این نتایج نشان داد که نوزادان نه تنها می توانند بین دو نوع خنده تفاوت قائل شوند ، بلکه در صورت انتخاب ، ترجیح می دهند دوستانشان را با خنده گوش دهند.

 

در آزمایش دوم ، محققان تصاویر تصویری از دوستان و غریبه ها را به همكاری آنها پیوند دادند تا مشخص كنند آیا نوزادان می توانند كشتار را به قضاوت درباره روابط انسانی گره بزنند یا خیر.

 

نوزادان دو نوع کلیپ ویدئویی از تعامل بازیگران را مشاهده می کنند: در یکی ، دو زن با یکدیگر روبرو می شوند و به هم لبخند می زنند ، گویا دوست هستند. در دیگری ، این دو زن به یکدیگر پشت کردند و این نشان دهنده غریبه بودن آنها بود. هر دو ویدئو بر روی قاب ثابت بازیگرانی که با عبارات خنثی رو به روی نوزاد هستند مسدود شد. نوزادان سپس ضبط صوتی متناوب از خنده دوستان یا خنده غریبه ها را شنیدند.

 

محققان پیش بینی کردند که اگر نوزادان زمینه اجتماعی متناسب با هر نوع خنده را تشخیص دهند ، وقتی که خنده و زمینه اجتماعی با هم تطابق نداشته باشد ، طولانی تر به نظر می رسند

طول نگاه نیز اندازه گیری متداولی است که برای لکه بینی درک نوزاد از تعاملات استفاده می شود ، با یک نگاه طولانی تر از شگفتی - یا ، در این مورد ، عدم تطابق بین خنده و ماهیت رابطه.

 

همانطور که پیش بینی شده بود ، نوزادان وقتی که تعامل اجتماعی با نوع کشتار ناسازگار باشد ، طولانی تر به نظر می رسند ، و این نشان می دهد که آنها می توانند با روابط اجتماعی ترسیم شده مطابقت داشته باشند.

 

نویسندگان نتیجه گیری می کنند: "توانایی ارزیابی سریع ویژگی های صوتی که روابط اجتماعی بین افراد را نشان می دهد در اوایل نوزادی انسان ظاهر می شود و ممکن است محصول یک سیستم تشخیص وابستگی سازگار باشد که از نشانه های صوتی استفاده می کند"

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نوزاد هوش ذهن زندگی سرا نشان می دهد طولانی تر بین دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب

در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور" (عفاف و حجاب) آمده است:   در زمان و زمانه‌ای که جریان‌هایِ رسانه‌ایِ بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازیِ جامعه با اجرایِ" طرحِ نور" بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانویِ ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکار عمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طیِ روز‌های آینده چند پرونده مهم از باندهایِ تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشاء، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و… داشته‌اند منتشر خواهد شد.   در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌هایِ میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌هایِ رؤسای محترمِ جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهادهایِ مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض سنجیِ اجتماعیِ فراجا در اجرایِ "طرح نور" است.   همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهر‌ها نشان دهنده‌یِ حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.   پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت "طرح نور" به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت.   این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهایِ متولیِ کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.   در پایان قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره "طرح نور" منتشر شد /جزییات
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در شبکه سه
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی