Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر یاری منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه افزایش تقاضا در بالا رفتن قیمت گوشت مرغ مؤثر بوده است، افزود: در سایر شهرها تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته که این امر موجب افزایش قیمت مرغ در قم نیز شده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان قم با تاکید بر اینکه در ۲ ماهه اخیر با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی، نهاده‌ها در سیستم به بارگاه عرضه می‌شود گفت: عرضه نهاده‌های دولتی در این سیستم کاهش یافته و از آنجایی که مرغدار نهاده را به صورت آزاد تهیه می‌کند موجب افزایش قیمت مرغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از آنجایی که به دلیل تحریم‌ها، میزان واردات نهاده‌های دامی کاهش یافته است، مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند.

یاری منش با اشاره به اینکه نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد نهاده‌ها برای تولید مواد پروتئینی بویژه مرغ از خارج کشور وارد می‌شود گفت: در گذشته هر ماه یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در قم انجام می‌گرفت اما در ماه گذشته این میزان به ۶۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.

کد خبر 5078935

منبع: مهر

کلیدواژه: جوجه ریزی قیمت مرغ مرغداری قم ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، پیمان اسکندری امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار نوروزی مجموعه جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی استان در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تُن به سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود: دانش بنیان کردن فعالیت‌ها و گسترش دامنه آموزش‌های کارشناسی در حوزه کشاورزی زمینه‌ساز جهش در تولید محصولات کشاورزی استان کردستان بوده است که امیدواریم در سال جاری و سنوات آتی نیز شاهد افزایش هرچه بیشتر تولیدات کشاورزی در استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندر: ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان توسط شرکت غله و تعاون روستایی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که همین امر روندی با کمترین نوسان قیمت را در خصوص گوشت مرغ مصرفی مردم استان به دنبال داشته است و در سال جدید نیز این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اسکندری به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

هدف‌گذاری بر فعال کردن واحدهای راکد دامداری روستایی و صنعتی

اسکندری افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحدهای راکد از جمله دامداری‌ها روستایی و صنعتی را فعال کنیم و در حوزه شیلات و تولید تخم مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد استان کردستان است و در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نهضت گلخانه سازی در استان شروع شده است و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسکندری تصریح کرد: توسعه صادرات، اشتغال و تنظیم بازار همه از تولید نشأت می‌گیرد و در این راستا هشت هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری افراد اهلیت دار داریم که امیدواریم در سایه رهنمون‌های نماینده معزز ولی فقیه در استان شاهد تسهیل امور برای تولیدکنندگان باشیم.

کد خبر 739586

دیگر خبرها

  • ۷۰۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در همدان انجام شده است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کردستان طی سال گذشته
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی جوجه‌ریزی سال گذشته در استان سمنان رقم خورد
  • کمبودی در عرضه مرغ ایام نوروز و ماه رمضان نداریم
  • افزایش ۳۰ درصدی جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در لرستان
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد