Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مدعیان اصلاح‌طلبی در بدترین دوره محبوبیت اجتماعی بلکه در اوج منفور بودن در میان مردم قرار دارند، یک فعال اصلاح‌طلب ادعا کرد: مشکل این طیف، اجازه نیافتن برای حضور در «انتخابات رقابتی» است.


غلامرضا انصاری که حضور در شورای شهر و مجلس و همچنین ریاست سازمان بهزیستی در دولت اصلاحات را دارد، به روزنامه آرمان گفت: «در سال‌های گذشته شرایطی به‌وجود آمد که باعث شد امید اجتماعی در کشور به حداقل خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در انتخابات اسفند ۱۳۹۸ مشارکت مردم در انتخابات بسیار پایین بود و شاهد حداقلی‌ترین حضور مردم در انتخابات بودیم. بنابراین چنانچه قرار بر این باشد که یک انتخابات پرشور و رقابتی شکل بگیرد، نیاز است که ما به اصول مصرح در قانون اساسی، حقوق ملت و انتخابات دموکراتیک رو بیاوریم و مردم باور کنند که رای‌شان می‌تواند در سرنوشت آن‌ها تاثیرگذار باشد. این موضوع امید را دوباره در بستر اجتماعی فراهم و مهیا نموده و انتخابات رقابتی را به دنبال خواهد داشت.»
وی می‌افزاید: رویکرد سیاست داخلی باید یک سیاست تعاملی و رقابتی باشد و با اعتماد به ملت، احترام به آرای مردم، اعتماد به احزاب سیاسی قانونمند شرایط بهتری برای جامعه رقم زد. دولت و احزاب باید در کنار یکدیگر باشند چراکه در نبود حزب پاسخگو جریان باندی و محفلی، بدون تعهد به‌وجود خواهد آمد و افراد بدون شناسنامه وارد سیاست می‌شوند که قصد دارند خودشان را در عالم سیاست معرفی کنند. حضور افراد بدون شناسنامه آثار منفی گسترده‌ای را در جامعه به‌جای خواهد گذاشت. ما شاهد هستیم تصمیمات غیرکارشناسی و علمی که در دولت‌های نهم و دهم باعث انهدام منابع اقتصادی و ازبین‌رفتن سرمایه‌های اجتماعی در جامعه شد. در انتخابات اخیر افراد کاملا ناشناخته سیاسی وارد عرصه سیاسی شدند و اقداماتی را که در همین چند ماه محدود حضور نمایندگان مجلس یازدهم در مجلس شاهد و ناظر هستیم موید همین مسئله است که به‌جای اینکه به مشکلات مردم بپردازند، فقط در حال پرداختن به موضوعات حاشیه‌ای هستند.
اظهارات آقای انصاری برخلاف واقعیت‌های میدانی و جاری است. چنان که این طیف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۳ سال گذشته، اجازه داشته با نامزد‌هایی مانند خاتمی، معین، کروبی، هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی، وارد گود رقابت شود. آن‌ها با وجود این که در سال ۸۸ مرتکب خیانت بی‌سابقه‌ای شدند، با این حال باز هم اجازه حضور در رقابت‌های ۹۲ و ۹۶ را داشتند و با وجود داشتن جهانگیری و عارف در گود رقابت، ترجیح دادند از روحانی حمایت کنند.
آن‌ها در انتخابات مجلس سال گذشته هم به جای یک فهرست، چند لیست ارائه کرده بودند، اما سوءتدبیر بی‌سابقه آن‌ها در طول ۶ سال موجب دلزدگی شدید مردم و کاهش مشارکت در انتخابات سال گذشته مجلس شد.
همین احزاب به ظاهر اسم و رسم‌دار بودند که مدعی تضمین وعده‌های دولت و مجلس اصلاح‌طلب شدند، اما در همین دو سال اخیر نسبت به مسئولیت دولت شانه خالی می‌کنند و می‌خواهند به رسم افراد بی‌شناسنامه و فاقد سابقه (!) رفتار کنند.
درباره تفاوت مدیریت این طیف با دولت نهم و دهم فارغ از ضعف‌های دولت نهم و دهم نیز تفاوت‌های دو نوع مدیریت، بسیار روشن و مورد اذعان اکثریت مردم است.

منبع: فردا

کلیدواژه: غلامرضا انصاری اصلاح طلبان انتخابات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، کاظم دستگردی ضمن اعلام این خبر، افزود: دو نفر از كانديداها مدارک خود را پس گرفتند بنابراین ۱۳ نفر برای مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ثبت‌نام کردند. با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت محترم ورزش و جوانان، انشاالله در اوايل تيرماه مجمع انتخاباتی فدراسيون شطرنج برگزار خواهد شد.

اسامي ۱۳ نامزد انتخابات فدراسيون شطرنج به شرح ذیل است:

۱. فاطمه ابوالقاسمی
۲. مجتبی ارشدی
۳. احمد علی بابايی
۴. مهرداد پهلوان زاده
۵. كمال جوانمرد
۶. عليرضا خسروی
۷. شهريار رحمانی اصل
۸. وحيده صوابيه
۹. حمزه علی پور
۱۰. حميد گودرزی
۱۱. محمدرضا محمدی بهابادی
۱۲. مسعود ناموری آذر
۱۳. امیرعرفان هاشمی

گفتنی است؛ ثبت نام از داوطلبین احراز پست ریاست و هیئت رئیسه فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۹ فروردین‌ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج صورت گرفت و در نهایت شادی پریدر که هم اکنون سرپرستی فدراسیون را برعهده دارد، در انتخابات ثبت نام نکرد.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس