Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:03:38 GMT

استقبال کی یف از پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۵۷۷۸

استقبال کی یف از پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت وزارت خارجه اوکراین، کی‌یف با استقبال از آمادگی تهران برای پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی تاکید کرد که مبلغ غرامت پس از مشخص شدن جزئیات این سانحه بررسی خواهد شد.

روز گذشته اعلام شده بود که ایران درصدد است در بودجه سال آینده ۲۰۰ میلیون یورو بابت پرداخت غرامت پرواز ۷۵۲ اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه سرپرست هیات مذاکره‌کنندگان اوکراین در رابطه با مسائل پرواز ۷۵۲ از قصد دولت ایران برای اختصاص بودجه به منظور غرامت سانحه پرواز ۷۵۲ استقبال کرد.

از سی دیگر «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین، گفت: هنوز زود است درباره مبلغ غرامت صحبت کنیم.

ینین در ادامه گفت: یادآوری می‌کنم که طی آخرین دور مذاکرات، طرف ایرانی بر آمادگی خود برای پرداخت غرامت مساوی به بستگان تمام قربانیان این پرواز بی‌توجه به تابعیت‌شان تاکید کرد اما تاکنون بررسی میزان غرامت را آغاز نکرده‌ایم. معتقدیم که اول از همه باید دلایل این سانحه را بدانیم.

کد خبر 5080022 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین ایران غرامت هواپیمای اوکراینی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی جو بایدن فلسطین عراق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 دونالد ترامپ افغانستان محمد بن سلمان نتانیاهو سوریه ویروس کرونا مایک پمپئو پرداخت غرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال

رئیس سازمان سیا هشدار داد که اگر کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین نرسد، این کشور تا پایان سال در جنگ شکست خواهد خورد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بیل برنز»، رئیس سی.آی.ای گفت که اگر کنگره هم اکنون با ارسال کمک‌ها موافقت نکند، اوکراین تا پایان سال جنگ را به روسیه واگذار خواهد کرد.

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکاتحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل

او مدعی شد که اگر کمک‌های نظامی به ارتش اوکراین برسد، نظامیان اوکراینی قادر خواهند بود تا پایان سال جاری خودشان را بازیابی کنند.

 «بیل برنز» تأکید کرد: «بدون ارسال کمک‌های بیشتر، شرایط وخیم‌تری در انتظار خواهد بود، این خطر وجود دارد که اوکراینی‌ها تا آخر 2024 جنگ را ببازند و یا حداقل ولادیمیر پوتین در شرایطی قرار گیرد که بتواند خواسته‌های سیاسی خود را دیکته کند».

در این راستا نشریه آمریکایی فارن پالیسی نیز در گزارشی با اشاره به کمبود قابل توجه مهمات ارتش اوکراین، نوشت که نظامیان اوکراینی به سختی مواضع خود را حفظ کرده‌اند که این مسأله فرصت پیشروی برای ارتش روسیه را فراهم می‌کند.

این نشریه همچنین گزارش داد که  به دلیل کمبود مهمات در برخی مواقع نظامیان اوکراینی مجبور شده‌اند موضع خود را ترک کنند و به عقب باز گردند.

عدم تمایل کنگره آمریکا برای تسریع در تصویب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین، همچنین موجب خشم ولادیمیر زلنسکی شده است؛ او روز گذشته از برخورد متفاوت غرب با کشورش و اسرائیل و به خصوص تصمیم کنگره آمریکا برای جداسازی بررسی کمک مالی به کی‌یف و تل آویو انتقاد کرد. او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «صادقانه بگویم، این برخورد مایه شرمساری برای کل جهان است. و این مایه شرمساری برای دموکراسی و برای همه کسانی است که از دموکراسی صحبت می‌کنند».

او نسبت به این واقعیت ابراز نگرانی کرد که در حال حاضر تمام جهان تلاش می‌کند تا به دولت یهود اسرائیل کمک کند و اوکراین دیگر فراموش شده است. وی تاکید کرد که سیاستمداران با ارائه چنین پیشنهاداتی به دنبال اهداف سیاسی خود هستند. زلنسکی مدعی شد که در صورت شکست اوکراین، درگیری به کشورهای ناتو نیز کشیده خواهد شد و آمریکایی‌ها مجبور به آماده دفاع از آنها خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره شکست اوکراین تا پایان سال
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می پاشد
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • آیا رژیم صهیونیستی بابت جنایاتش غرامت پرداخت خواهد کرد؟
  • پالتیکو: اوکراین در مسیر شکست است
  • روسیه به دنبال اشغال «چاسیو یار»؛ چرا این شهر اوکراینی مهم است؟
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند