Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان کرد: با اجرای طرح ثبت‌نام همیاران طبیعت تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از شهروندان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

پاتو افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت همیاران طبیعت پیش ثبت‌نام را انجام دهند و سپس سایر مراحل اداری و صدور کارت نیز در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تصریح کرد: در طرح همیار طبیعت افراد علاقه‌مند و دوستداران منابع طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبیعی کشور، سازماندهی می‌شوند تا براساس دستورالعمل‌ها و آموزش‌های لازم در قالب "همیار طبیعت دانش‌آموز"، "همیار طبیعت مروج" و "همیار طبیعت محافظ" به‌طور افتخاری در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی همکاری کنند.

همیار طبیعت به فرد یا افرادی گفته می‌شود که بصورت انفرادی و گروهی "سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور" را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی یاری کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری همیاران طبیعت دوستداران محیط زیست منابع طبیعی همیار طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آتش بُر در روستای بیشه

لطفعلی بیرانوند در بازدید از عرصه‌های طبیعی این شهرستان اظهار کرد: طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر، زالیاب و... از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس و... در حال اجرا است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است، احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و همچنین درختکاری‌ها و مناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان (اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو) دارند افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده (جنگل‌ها و مراتع) در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.
بیرانوند تصریح کرد: از تمام همشهریان و طبیعت‌دوستان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع نیرو‌های یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری