Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان از راه‌اندازی کامل این مجتمع به‌دست متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: پتروشیمی لردگان سالانه حدود 240 میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.
محسن محمودی در آستانه بهره‌برداری رسمی از پتروشیمی لردگان به خبرنگار شانا گفت: این مجتمع با هدف تولید سالانه 1075 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک احداث شده است که از این مقدار آمونیاک حدود 600 هزار تن در سال صرف تولید اوره در مجتمع می‌شود و بقیه فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پتروشیمی لردگان خوراک گاز طبیعی را از خط لوله گاز سراسری دریافت می‌کند، افزود: این مجتمع سالانه 320 مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و 429 میلیون مترمکعب گاز طبیعی به‌عنوان خوراک استفاده خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان با اشاره به اولویت تأمین نیاز داخل کشور و تحویل اوره کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی که از ماه آینده آغاز می‌شود، ادامه داد: بخش اعظم محصول این مجتمع، صادراتی خواهد بود.
محمودی به عملیاتی شدن یوتیلیتی در سال 98 و واحدهای اوره و آمونیاک در خرداد و شهریورماه امسال در شرایط سخت تحریم اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تداوم روند تولید، نخستین محموله پتروشیمی لردگان ماه آینده صادر شود.
وی با بیان اینکه پتروشیمی لردگان با سرمایه‌گذاری 754 میلیون یورو و 11230 میلیارد ریالی، سالانه حدود 240 میلیون دلار درآمد و ارزآوری برای کشور خواهد داشت، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این مجتمع تا پیش از پایان امسال به ظرفیت کامل تولید برسد.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان به تحریم این شرکت پیش از راه‌اندازی مجتمع اشاره کرد و افزود: 100 درصد پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مجتمع به دست متخصصان ایرانی و بدون حضور هیچ نفر خارجی اجرا شد و واحد به تولید رسید.
سهم 60 درصدی ساخت داخل در تامین تجهزات
محمودی ادامه داد: با توجه به فاینانس 500 میلیون یورویی واحد از چین، بنابراین الزام خرید بخشی از تجهیزات از این کشور برای شرکت وجود داشت، اما با وجود این بسیاری از تجهیزات از داخل تأمین شد و بالغ بر 60 درصد تجهیزات استفاده‌شده در واحد ایرانی هستند.
مدیرعامل پتروشیمی لردگان به نقش اثرگذار راه‌اندازی این مجتمع در رونق اقتصادی منطقه اشاره و اظهار کرد: لردگان تنها واحد پتروشیمی استان چهارمحال و بختیاری است و بالغ بر 80 درصد نفرات فعال در زمان ساخت و ساز و بهره‌برداری این واحد بومی بوده‌اند.
محمودی با اشاره به اینکه به‌طور متوسط 2800 نفر به‌صورت مستقیم و 450 نفر غیرمستقیم در زمان اجرای پروژه مشغول به کار بوده‌اند، تأکید کرد: شرکت پتروشیمی لردگان موفق به ثبت رکورد 28 میلیون نفرساعت کار بدون حادثه منجر به فوت یا حتی قطع عضو طی ساخت، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی مجتمع در صنعت پتروشیمی کشور شده است.
به گفته وی، پتروشیمی لردگان در زمان بهره‌برداری برای 700 نفر به‌طور مستقیم و بیش از 1500 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.
شرکت پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت 100 هکتار در منطقه فلارد شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری ساخته شده و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) سهامدار عمده این شرکت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پتروشیمی لردگان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • احیای پتروشیمی آبادان کلید خورد
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • پیش‌راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام آغاز می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • مطالبه ۲۶۳ میلیون دلاری برقی ایران از ترکیه
  • امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه
  • امیدآفرینی در درآمدزایی غیرشهریه‌ای با استفاده از محصولات نوآورانه و فناورانه