Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، برخی تحلیل‌گران تاکید می‌کنند با توجه به عرضه‌های سهام در سهم های بزرگ بازار از جمله پتروشیمی ها و همچنین قیمت گذاری دستوری فولادی‌ها و جو منفی این گروه انتظار می‌رود بازار امروز منفی و متعادل باشد. همچنین حجم معاملات نسبت به روز گذشته کمتر خواهد بود.  بااین حال این تحلیل‌گران این نکته را نیز متذکر می‌شوند که با توجه به افزایش حجم معاملات در روزهای اخیر و کاهش هراس ناشی از افت بازار در بین سرمایه گذاران، انتظار می رود که در روزهای آینده  بورس با هیجان کمتری مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس نزولی شد | کاهش ۱۸ هزار و ۵۹۷ واحدی شاخص کل بورس تهران

کارشناسانی که نگاه خوشبینانه‌تری به تحولات امروز بورس دارند معتقدند: عرضه ای که در سهام بزرگ از جمله شستا و شپنا شد، موجب می‌شود سهم های بزرگ که در روزهای اخیر رشد ۲۰ الی ۳۰ درصدی داشته اند، اصلاح شوند، با این حال از نیمه دوم بازار امروز یا شنبه بار دیگر روند صعودی به این سهم ها بازمی گردد. اما نکته مهم در خصوص حجم معاملات است که نشان می دهد نقدینگی برخلاف ماه های ابتدایی سال که در سهم های بزرگ گردش می‌کرد، این روزها در سهم های کوچک و متوسط می چرخد و انتظار می رود این سهام نیز رشدی خوبی داشته باشند.  

چگونه از بورس کالا ملک بخریم؟ آشنایی با ۱۰ اصطلاح پرکاربرد بورس در روزهای رونق بازار سرمایه

به صورت کلی اما با توجه به خبر پذیرش شکست در انتخابات از سوی تیم دونالد ترامپ و همچنین انتصابات دیروز تیم آتی بایدن که مهمترین آنها انتصاب آنتونی بلینکین به عنوان وزیر امور خارجه بود دلالان ارز را بیش از پیش ناامید کرد. در طی دو روز گذشته نرخ ارز به کانال پایین تر وارد و به محدوده ۲۵ هزار تومان رسیده است. در کنار این عوامل ابلاغ شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد که به طور مشخص باعث کاهش قیمت فروش محصولات شده است گروه فولادی را به صفهای فروش کشاند. به نظر میرسد که پس از حرکت اخیر بازار پول‌های وارد شده به هر خبری واکنشی سریع و تند را نشان می دهد. با توجه به برنامه تیم بایدن برای بازگشت به برجام به نظر می‌رسد که گروه بانک بتواند دوره  خوبی را پشت سر بگذارد در این میان خبرهای رسیده از افزایش نرخ دارو نیز می‌تواند صعود گروه دارو را همچنان ادامه دار کند. به طور کلی انتظار می‌رود که سهم‌های شاخص ساز و برخی از سهم‌های کامودیتی محور و یا حتی شرکت‌های صادرات محور کمتر از قبل مورد استقبال قرار گیرند.

کد خبر 567680 برچسب‌ها بورس تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بورس تهران انتظار می رود سهم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است

به گزارش همشهری آنلاین، ظرف چند سال گذشته به‌دلیل رشد شدید قیمت سکه، تقاضا برای خرید نیم و ربع سکه در بازار افزایش یافته و این موضوع سبب شده است که حباب این دو محصول بیشتر از سکه طرح قدیم و جدید باشد. حالا تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهند که در بازار مبادله ارز و طلا نیز بیشترین تقاضا مربوط به نیم‌سکه است. طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز نخستین جلسه حراج سکه تا کنون طی ۱۰جلسه حراج، ۱۱۷هزار و ۷۴۲قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

مروری بر سایر اخبار اقتصادی نیز نشان می‌دهد اغلب تحلیلگران برآورد می‌کنند قیمت طلا و ارز در روزهای آینده کاهش یابد. عباس مسعودی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در این‌باره می‌گوید: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، دلیلی برای التهاب بازار و افزایش قیمت وجود ندارد. عده‌ زیادی از تحلیلگران معتقدند بحران‌ها توسط سیاستمداران قابل کنترل است؛ در نتیجه این افراد روند بازار ارز و قیمت طلا را نزولی پیش‌بینی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

همچنین طبق اعلام بانک مرکزی آستانه مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از تمامی حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری با افزایش دوبرابری تا ۲میلیارد ریال به‌صورت روزانه و ۱۰میلیارد ریال به‌صورت ماهانه مجاز شد.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: سال قبل بیش از ۴میلیارد و ۳۰۰میلیون دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تامین کرده است.

همچنین طبق اعلام بورس کالای امروز ۱۵۰۰کیلو زعفران در بورس کالا عرضه خواهد شد. این سبد زعفران که مربوط به تولیدات استان خراسان رضوی است، با قیمت پایه ۹۴میلیون تومان در ازای هر کیلوگرم و با حداقل خرید ۱۰کیلوگرم عرضه می‌شود.

محمود سیجانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: سال گذشته ۲۰۰واحد راکد در استان تهران احیا شد و برای امسال هم ۲۰۰واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 846766 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده