Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطابق قانون همین که عقد ازدواج به طور صحیح و با رعایت شرایط قانونی واقع شد رابطه زوجیت بین مرد و زن برقرار می شود بنابراین یکی از اثرات برقراری این رابطه قرار گرفتن الزاماتی بر دوش زن و مرد است که باید از آن آگاه باشند.

به گزارش برنا؛ ازدواج موقت در جامعه ضرورت شناخت قوانین این ازدواج را بیش از پیش نمایان می‌کند و زن و مرد  باید از حق و حقوقی که نسبت به یکدیگر دارند، آگاه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عقد موقت برخلاف عقد دائم رفتن به دفاتر ثبت ازدواج و داشتن شاهد لازم و ضروری نیست و زن و مرد می‌توانند در خانه صیغه عقد را جاری کنند، به گونه‌ای که زن عنوان می‌کند خود را برای مدت معین در ازای مهریه‌ای مشخص به عقد مرد در می‌آورد و مرد هم بر زبان می آورد که قبول می‌کنم.

زن در ازدواج موقت از حقوق مساوی با زن در ازدواج دائم برخوردار نیست به گونه‌ای که در ازدواج موقت زن حق گرفتن خرج و مخارج روزانه که همان نفقه است را ندارد و در صورت فوت شوهر، زن در ازدواج موقت از شوهر ارث نمی‌برد.

مهریه در ازدواج موقت به زن تعلق می گیرد و چنانچه در ازدواج موقت مهریه‌ای از جانب زوجین تعیین نشود، ازدواج باطل می‌شود.

در ازدواج موقت، مدت زمان باید حتما مشخص شود کما اینکه این زمان از چند دقیقه تا سالها باشد بنابراین در ازدواج موقت حتما باید مدت زمان عقد مشخص شود و از ضروریات است.

چنانچه زن در زمان عقد موقت باردار شود قبل از هرچیز باید این ازدواج به صورت رسمی ثبت شود. فرزندی که در ازدواج موقت به دنیا می‌آید دقیقا از همان حق و حقوقی برخوردار است که برای فرزندان حاصل از ازدواج دائم مشخص شده است همچنین این فرزند به صورت برابر با سایر فرزندان ازدواج دائم از دارایی پدر ارث می‌برد.

//انتهای پیام:3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج حقوق زن و مرد مهریه ازدواج موقت ازدواج دائم ازدواج موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جوانان حقوق بشر: دیگر زمان بزن و در رو نیست

سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر و تاکید کرد: رژیم منحوس و ایادی آن بویژه دولت تروریستی آمریکا که این تنبیه و هشدار متوجه آنهاست بدانند دیگر زمان بزن و در رو نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران" با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی

سرزمین جنایت، کشتار و نسل‌کشی رژیم منحوس اسراییل طبق قواعد و قوانین بین‌المللی در مقابله به مثل و دفاعی مشروع،  با دست ید اللهی فرزندان برومند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اصابت چندین پهباد و موشک قرار گرفت، قطعاً مجازات و کنترل رژیم صهیونیستی و دفاع ایران از امنیت ملی خود لازم و ضروری بود چرا که این رژیم یاغی به هیچ یک از موازین بین المللی پایبند نبود و هرجا که دوست داشتند قوانین بین المللی را نقض کردند حتی نهادهای بین المللی و وابسته به سازمان ملل از حملات رژیم در امان نبودند به قطعنامه‌های شورای امنیت، دادگاه های بین المللی و هیچ یک از مفاد کنوانیسون‌های جهانی پایبند نبودند و باید مجازات و کنترل می‌شد.

ما ضمن تبریک به مقام معظم رهبری مدظله العالی و تقدیر و تشکر از دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این اقدام قابل تحسین حمایت و از مسلمانان جهان می خواهیم به کلام پیامبر اسلام(ص) که فرمود "مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" بی‌تفاوت  نباشند، رژیم منحوس و ایادی آن بویژه دولت تروریستی آمریکا که این تنبیه و هشدار متوجه آنهاست بدانند دیگر زمان بزن و در رو نیست شما با یک ابر قدرت طرف هستید، به امید ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله) و سربلندی ملت سرافرازاین مرز وبوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • مجلس مصوبه‌ای در مورد اخذ مالیات از مهریه نداشته است
  • خانم مدل بعد از ازدواج با پیرمرد ثروتمند فریب خورد
  • سازمان جوانان حقوق بشر: دیگر زمان بزن و در رو نیست
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • (عکس) رضا اسدی ازدواج کرد؛ مبادا یک زمان بی تو!
  • عکس| رضا اسدی ازدواج کرد؛ مبادا یک زمان بی تو!
  • رضا اسدی ازدواج کرد؛ مبادا یک زمان بی تو! + عکس