Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،«محسن پیرهادی»، در جمع خبرنگاران از تصویب کلیات طرح جامع مدیریت شهری در این کمیسیون خبر داد و گفت: طرح جامع مدیریت شهری، از مدت‌ها پیش در دستور کار مجلس شورای اسلامی بوده و از ابتدای مجلس یازدهم هم در اولویت قرار گرفته است.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح جامع مدیریت شهری، به دنبال ایجاد یکپارچگی در وظایف و اختیارات شهری و محلی هستیم و تلاش داریم از تعدد مراجع تصمیم گیر در امور محلی کاسته و اختیارات مدیریت های شهری را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی یادآور شد: برخی کشورها، تجربیات موفقی از واگذاری امور خدماتی، ارتباطی، آموزشی، بهداشتی و حتی امنیتی به نظام مدیریت شهری داشته‌اند که متاسفانه ما در این زمینه دچار عقب ماندگی هستیم.

عضو مجمع نمایندگان تهران اضافه کرد: طرح جامع مدیریت شهری از گذشته روی میز نمایندگان و از تکالیف برنامه‌های چهارم و پنجم بوده است. سال ۹۳ لایحه ای با این عنوان و در سال ۹۶ طرحی توسط نمایندگان پیرامون همین موضوع تدوین شد که تاکنون به سرانجام نرسیده است.

 پیرهادی اظهارداشت: دلیل عمده حرکت کند این طرح در مسیر تصویب و تبدیل شدن به قانون، مقاومت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در برابر تصحیح و تجمیع اختیارات بوده است. طبیعتا دستگاه‌ها نمی خواهند بخشی از اختیارات خود را به مدیریت‌های محلی واگذار کنند و با این کار، تعداد صندلی‌های مدیریتی و گستره نفوذ و عمل خود را محدود کنند.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: از وزارت کشور، شوراهای شهر و شهرداری‌های سراسر کشور، به ویژه کلان شهرها خواسته‌ایم نظرات کارشناسی خود را پیرامون طرح جامع مدیریت شهری ارسال کنند. در حال حاضر کلیات طرح تصویب شده و هنوز به تصویب جزئیات نرسیده‌ایم.

 وی با بیان اینکه اصرار داریم تمام ظرفیت علمی و کارشناسیکشور اعم از اساتید دانشگاه، شهرداران و مدیران شهری، اعضای شوراهای شهر و سایر افراد و مراکز مرتبط در تدوین این طرح مشارکت کنند، گفت: با رویکرد توجه به مدیریت‌های محلی، شهرداری‌ها روز به روز در حال گسترش و بسط ید هستند و حتی می‌توان از شهرداری‌ها و مدیریت‌های محلی به عنوان قوه چهارم در ساختار مدیریت کشور نام برد. اگر مجموع کارکنان و بودجه شهرداری ۱۰ کلانشهر کشور را با وزرات خانهها و دستگاه های بزرگ مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که این ادعای گزافی هم نیست. 

پیرهادی اضافه کرد: پس از تجمیع نظرات کارشناسی و اخذ نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح جامع مدیریت شهری به صحن علنی خواهد رفت و در انتظار رای نمایندگان خواهد بود.

به گفته رییس فراکسیون شهری، مجلس یازدهم از ابتدای کار، توجه ویژه ای به نظام مدیریت شهری داشته است، به طوری که در این دوره فراکسیون مدیریت شهری با حضور ۱۹۳ نماینده مجلس تشکیل شد که بی سابقه بوده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محسن پیرهادی وزارت کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محسن پیرهادی وزارت کشور مجلس شورای اسلامی محسن پیرهادی وزارت کشور اخبار کنکور طرح جامع مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای شاه ولی گفت: مدیریت پسماند‌های شهری از مهمترین اولویت‌های است که وفق مصوبه کارگروه ملی پسماند کشور باید ظرف مدت ۳ ماه طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان خوزستان بازنگری شود و شهرداری‌ها نیز اقدامات لازم را بعمل آورند.

فرهادقلی نژاد، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان می‌گوید: مدیریت پسماند‌ها باید وفق قانون مدیریت پسماند از سوی متولیان با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: طرح جامع مدیریت انواع پنجگانه پسماند استان خوزستان در شورای برنامه ریزی خوزستان و کارگروه ملی پسماند کشور مصوب شده است و تدوین طرح جامع مدیریت استان نقشه راه مدیریت انواع پسماند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان «سپند» وزارت دفاع/ تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی کشور می‌شود
  • لزوم بازنگری طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌ی در خوزستان
  • تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • مدیریت‌ شهری از ظرفیت رسانه برای معرفی «پنجاه‌بدر» استفاده کند
  • کلیات طرح تشکیل سازمان «سپند» وزارت دفاع تصویب شد
  • طرح جامع مدیریت پسماند شهر‌های استان خوزستان بازنگری شود