Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به لزوم همگرایی و وحدت امت اسلامی در شرایط کنونی، اذعان داشت: فشرده بودن صفوف امت اسلامی عامل عزت وسربلندی اسلام خواهد بود، در همین راستا قرآن مجید مکررا تاکید نموده است و در آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَه» مسلمان ها را به برادری اسلامی دعوت نموده و تفرقه را تشبیه به قرار گرفتن در کنار گودال آتش دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نه تنها مسلمانان بلکه پیروان ادیان مختلف را به محوریت توحید و همبستگی دعوت کرده است، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان کرد: با وجود مشترکات در عقاید و معارف بین مذاهب اسلامی باید وحدت ، همدلی و اخوت اسلامی  کاملاً در جوامع اسلامی برقرار باشد، مخصوصاً در شرایط فعلی که دولتهای غربی و مستکبرین به سرکردگی آمریکا، اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در راس برنامه های خود قرار داده اند این مسئله ضرورت بیشتری دارد، باید جلسات مشترک بین شیعه و سنی استمرار پیدا کند و کمتر مسئله‌ای به اندازه "وحدت کلمه" مورد تاکید بزرگان باشد.

نائب رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به مسئله وحدت، بیان کرد: وحدت از نگاه مقام معظم رهبری به این معنا نیست که مسلمانان از اعتقادات خود دست بردارند بلکه بالعکس منظور این است که تنازع ، تعارض و کدورت با هم نداشته باشند و به مقدسات هم احترام بگذارند و اهانت نکنند، سرمایه های امت اسلامی را بر علیه یکدیگر به کار نگیرند و در مقابل دشمن مشترک که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند در صف واحد قرار بگیرند و انسجام داشته باشند.

استاد حوزه علمیه آیت الله ایروانی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی که قدرت نظامی و سیاسی جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است ، دشمنان اسلام نیز بیشتر و درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند، با تقویت وهابیون و تکفیری ها  با دلارهای نفتی عربستان سعودی در صدد کمک به اسرائیل جهت تیشه زدن به ریشه اسلام هستند؛ در این شرایط ایجاد کوچکترین تفرقه کمک به اردوگاه کفر است فلذا باید فرق و مذاهب اسلامی بیش از پیش هوشیار بوده و وحدت خود را حفظ کنند.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای برزیلی خود ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با مائورو وییرا وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با  تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار درباره هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش برزیل در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی بویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

مائورو وییرا، وزیر امور خارجه جمهوری فدراتیو برزیل، در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار داشت: برزیل خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه به کار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیلبررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدانامیرعبداللهیان به سی‌ان‌ان: جنایات اسرائیل ریشه بحران است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • کشور‌های اسلامی بیش از گذشته وحدت داشته باشند
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام