Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-24@12:51:05 GMT

مقاومت، تنها گزینه برای جلوگیری از شهرک سازی است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۸۳۱

مقاومت، تنها گزینه برای جلوگیری از شهرک سازی است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  «موسی ابومرزوق» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس، نتایج گفتگو‌های اخیر با جنبش فتح در قاهره، پایتخت مصر را بیان و اعلام کرد که حماس با سازش سیاسی مخالف است، زیرا این تجربه پیشتر شکست خورده است.

وی اعلام کرد: جنبش فتح در مذاکرات اخیر قاهره خواهان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری سپس ریاستی بود و با برگزاری همزمان آن‌ها مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابومرزوق در گفتگو با کمیته بین‌المللی حمایت از حقوق فلسطینی‌ها «حشد» افزود: فتح می‌خواهد ما را به حل و فصل سیاسی (سازش) بکشاند و ما به این موضوع نه گفتیم، این تجربه قبلا شکست خورده است.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به ازسرگیری هماهنگی امنیتی رام الله با رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این اقدام روند آشتی و وحدت ملی را به شکست کشاند و هم اکنون گزینه دیگری جز وحدت و شراکت سیاسی وجود ندارد.

ابومرزوق با بیان اینکه نمی‌توان بر حسن نیت اسرائیل، جو بایدن و جامعه بین‌المللی حساب کرد و تنها می‌توان بر فلسطینیان و نه هیچ گزینه دیگری تکیه کرد، افزود: کرانه باختری نیازمند مقاومت است و این تنها مقاومت است که می‌تواند شهرک‌سازی را متوقف کند و مانع از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان گفت: پرونده فلسطین از اولویت‌های دولت جو بایدن نیست بلکه اولویت او وضع داخلی آمریکا، ازسرگیری ائتلاف‌ها و مقابله با بحران‌های روسیه و ایران است، همچنین منطقه به خود مشغول است و هیچ نشانه واقعی مبنی بر گشایش در بحران‌های منطقه‌ای دیده نمی‌شود؛ اتحادیه عرب کلا غایب شده و تلاش‌‎های زیادی برای ایجاد ائتلاف با رژیم صهیونیستی در منطقه در جریان است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش فتح پس از سال‌ها اختلاف، اخیرا در قاهره برای دستیابی به وحدت و آشتی ملی با یکدیگر مذاکره کردند و نتایج مثبتی در حال دستیابی بود که تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که به هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید

به گزارش جماران به نقل از العالم، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اعتراف کرد که یک افسر با درجه «سرگرد ذخیره» در جریان درگیری‌ها در شمال باریکه غزه بر اثر اصابت گلوله‌های مقاومت فلسطین کشته شد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سرگرد ذخیره «سالم الخریشات» ۴۲ ساله، یکی از فرماندهان تیپ شمالی لشکر غزه در جریان نبردهای زمینی در شمال باریکه غزه کشته شد.

رسانه‌های عبری نظامی کشته شده را یکی از با تجربه ترین نظامیان در ارتش اشغالگر توصیف کردند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، بر اساس اعترافات اشغالگر، تعداد نظامیان صهیونیستی کشته شده از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۶۰۶ نفر افزایش یافته است که ۲۶۱ تن از آنها در حملات زمینی به داخل غزه کشته شده‌اند.

روز دوشنبه ارتش اشغالگر اعتراف کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر، در جریان نبرد با مقاومت فلسطین در باریکه غزه، ۸ تن از نظامیانش مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی تایید کرد که ۳ هزار و ۲۹۴ سرباز از ۷ اکتبر تاکنون مجروح شده‌اند که هزار و ۵۸۳ تن در جریان نبردهای زمینی زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ غزه تاکنون ۵۱۲ افسر و سرباز به شدت مجروح شده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی شمار تلفات خود را کمتر از آمار واقعی اعلام می‌کند.

 

 

مقام حماس از اسارت ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی در نزد این جنبش خبر داد

یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: جنبش حماس به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار دارد.

این مقام مسئول که نامش فاش نشده است در گفت وگو با «العربی الجدید» خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم شمار اسیران زنده اسرائیلی را اعلام کنیم ولی تعداد آنها بسیار بیشتر از آماری است که در رسانه‌های اسرائیلی اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: جنبش حماس به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر عالیرتبه اسرائیلی را در اختیار دارد که روز هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) از مقرهای نظامی و برخی مقرهای امنیتی حساس به اسارت گرفته شده‌اند.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد: این اسیران در مکان‌هایی با حفاظت شدید و به دور از دسترس نظامیان اشغالگر نگهداری می‌شوند و دسترسی به آنها در هر شرایطی غیر ممکن است.

وی اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو و وزیران کابینه‌اش از ترس واکنش صهیونیست‌ها و برافروخته شدن آتش خشم نظامیان، اطلاعات اسیران خود را اعلام نمی‌کنند.

این مقام برجسته حماس، گفت: تنها راه آزادسازی اسیران اسرائیلی، مذاکرات جدی است که به آتش بس کامل و بازسازی نوار غزه منجر شود.

وی افزود: عملیات مجدد رژیم صهیونیستی در شمال و مرکز باریکه غزه پس از آنکه این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بود، نشانه شکست این رژیم است.

عضو برجسته حماس تصریح کرد: یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در باریکه غزه و نه در تونل‌ها بلکه در میدان به فرماندهی خود ادامه می دهد و ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره حضور وی در مخفیگاه‌های زیر زمینی دروغ و برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در دستیابی به اهداف حملات تجاوزکارانه به باریکه غزه است.

وی افزود: السنوار به مناطق درگیری سرکشی و با رزمندگان دیدار می‌کند و اوضاع مقاومت در باریکه غزه را به اطلاع سران جنبش در داخل و خارج نوار غزه می‌رساند.


 

دیگر خبرها

  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • حماس رسماً انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • حماس رسما انتقال دفاتر خود از دوحه به ترکیه را تکذیب کرد
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا به رژیم صهیونیستی