Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@18:10:27 GMT

نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشگین شهر

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۷۸۸۲

نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشگین شهر

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر از اجرای طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده درون شهری خبر داد.

سیدحجت جوادزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با فراهم شدن طرح نوسازی و جایگزینی تاکسی‌های فرسوده، مالکان تاکسی فرسوده درون شهری سازمان حمل و نقل شهرداری مشگین شهر می‌توانند نسبت به نام نویسی از طریق سامانه اینترنتی اتحادیه حمل و نقل همگانی کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ناوگان سازمان حمل و نقل شهرداری مشگین شهر ۴۲۴ دستگاه تاکسی درون شهری وجود دارد که حدود یکصد دستگاه آن فرسوده هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر عنوان کرد: رانندگانی که در گذشته برای تعویض تاکسی فرسوده خود در سامانه ثبت نام کرده بودند، به دلیل نوساناتی که در قیمت خودروها وجود دارد و برای اینکه در آینده دچار مشکلاتی نشوند، می‌توانند با مراجعه به این سازمان، درخواست خودشان بروز رسانی کنند.

جوادزاده اضافه کرد: در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سازمان حمل و نقل شهرداری مشگین شهر، تاکسی‌های درون شهری تا مدل ۱۳۸۸ در اولویت تعویض هستند.

وی تصریح کرد: عدم ارائه تسهیلات وام بانکی از سوی دولت به طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده درون شهری، رانندگان آن‌ها را به لحاظ مالی دچار مشکلات زیادی کرده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی شهرداری مشگین شهر افزود: با توجه به اینکه دولت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده تسهیلات مناسبی در نظر نگرفته، سازمان حمل و نقل شهرداری مشگین شهر خود وارد عمل شده و با بانک‌های که در شهرستان با آن‌ها تعامل بیشتری دارد، رایزنی کرده تا تاکسیرانان با دریافت تسهیلات مورد نیاز، نسبت تعویض و نوسازی خودروی فرسوده خود ترغیب شوند.

جوادزاده تاکید کرد: اگر دولت به صورت مستقیم تسهیلاتی را در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌داد طرح نوسازی ناوگان فرسوده بسیار زودتر به نتیجه می‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در این مرحله دو خودروی سمند EF7 و پژو ۴۰۵ با سطح آلایندگی یورو ۵ و قیمت مصوب، جهت نوسازی و جایگزینی تاکسی درون شهری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

کد خبر 457533

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مشکین شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تاکسی های فرسوده حمل و نقل همگانی طرح نوسازی درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !

به گزارش پارس نیوز ، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور