Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، هشتمین جلسه کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و کره جنوبی در زمینه تجارت، اقتصادی، علمی و فناوری به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست هیئت ترکمنستان به ریاست «رشید مرداف» وزیر خارجه این کشور و هیئت کره جنوبی به سرپرستی« سون یون مو» وزیر تجارت، صنعت و انرژی این کشور حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، حاضران در مورد طیف گسترده‌ای از همکاری دو کشور در زمینه‌های تجارت و اقتصاد، آموزش، فرهنگ و ورزش بحث و تبادل نظر و بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

برنامه همکاری اقتصادی بین دو کشور برای 2022--2019 به عنوان یکی از اسناد مهمی که انگیزه قدرتمندی برای ارتقا روابط تجاری و اقتصادی ایجاد کرده، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

شرکت کنندگان در مورد سرمایه گذاری و فرصت‌های تبادل مهارت در زمینه مدیریت مالی بحث کردند. همچنین توجه ویژه‌ای به همکاری در صنعت نفت و گاز و همکاری‌های موفقیت آمیز بین ساختارهای دو کشور شد.

در این نشست به برگزاری نمایشگاه‌ها و مجامع مشترک ابراز علاقه کردند و بر توسعه پروژه‌هایی در زمینه فناوری اطلاعات و دیجیتال، حمل و نقل، ارتباطات، راه سازی، کشتی سازی، صنعت نساجی، آب و جنگلداری تاکید شد.

در مورد امکان همکاری در زمینه معماری، برنامه ریزی شهری و لرزه نگاری تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین همکاری در زمینه بهداشت یکی از موضوعات اصلی مطرح شد. طرفین به ارتقا بیشتر ارتباطات علمی مانند تبادل مهارت برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی حاد ابراز تمایل کردند.

 شرکت کنندگان با تأکید بر اهمیت همکاری در زمینه علوم و آموزش ، اهمیت تعامل در چارچوب آژانس همکاری بین المللی کره جنوبی در حوزه فرهنگ و ورزش مورد بحث قرار گرفت.

پس از مذاکرات، طرفین پروتکل هشتمین جلسه کمیسیون بین دولتی ترکمنستان و کره در زمینه تجارت، اقتصادی، علمی و فنی را تصویب کردند.

همچنین در این نشست  یک تفاهم نامه همکاری بین کارخانه تعمیر کشتی بالکان و موسسه تجهیزات دریایی کره به امضا رسید.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه فناوری وزارت خارجه کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ توسعه و تعمیق همکاری‌های ایران و روسیه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در سال‌های اخیر، دو کشور را به سوی مشارکت راهبردی در این حوزه سوق داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مدیران ارشد بخش‌های انرژی، نفت و گاز، صنعت پتروشیمی و علم فناوری ایران و روسیه، در نشستی تخصصی با عنوان «مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز - علم و فناوری»، راه‌های تعمیق همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو کشور به منظور اثرگذاری بر محیط بین‌الملل را بررسی کردند.
پاول کوزنتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه در این نشست به نقشه راه همکاری‌های فناورانه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: زمینه‌های همکاری در این بخش تهیه شده است و شرکت‌های زیادی از روسیه با طرف‌های ایرانی در حال مذاکره و رایزنی هستند.
مرتضی شاه‌میرزایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز که بصورت برخط در این نشست حضور داشت، از رشد شتابان همکاری‌های دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری، تکمیل زیرساخت‌ها، تامین تجهیزات و تولید محصولات پتروشیمی خبر داد و افزود: در حال حاضر هیچ مانعی برای توسعه همکاری‌های دو کشور در عرصه انرژی بویژه پتروشیمی وجود ندارد.
کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز به اهتمام جدی رهبران دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط تهران و مسکو اشاره و تاکید کرد: این سطح از همکاری‌ها متاثر از رویکرد مشترک دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.
ادوارد آندرونیکوویچ موسایدا، مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از ۴۰ سال است که تحریم شده گفت: با این وجود در همه فناوری‌های روز جهان، از جمله در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی جزء ده کشور اول دنیاست.
وی افزود: در دوسال گذشته که بسیاری از شرکت‌های آمریکایی و غربی از روسیه خارج شدند، همکاری ما با ایران بطور جدی گسترش یافته و با کمک متخصصان ایرانی، که در این صنعت بسیار قوی هستند، توانستیم تاسیسات زیرساختی را تکمیل و جای خالی غربی‌ها را پر کنیم.
ایکبال گولیف، معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی روسیه نیز با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه انرژی تنها به نفت و گاز و پتروشیمی محدود نمی‌شود گفت: این همکاری‌ها انرژی صلح آمیز هسته‌ای را نیز در بر می‌گیرد.
این مقام روسی تاکید کرد: این همکاری‌ها اکنون به سطح جدیدی رسیده و مسیر تعاملات دوجانبه در عرصه‌های گوناگون، به ویژه در حوزه انرژی، به نحوی ترسیم شده که بتوانند در سطح جهان اثرگذار باشند.
گولیف افزود: دوکشور دارای بیشترین ذخایر شناخته شده نفت و گاز هستند و در کنار آن، از دانش، فناوری و تجربه لازم برخوردارند. این مزیت‌ها، روسیه و ایران کشور‌هایی تعیین کننده در حوزه انرژی تبدیل کرده است.
————-
مصاحبه‌ها
۱-ادوارد موسایدا - مدیر اجرایی سازمان توسعه صنایع نفت روسیه
۲-ایکبال گولیف - معاون مؤسسه بین المللی سیاست انرژی در روسیه

دیگر خبرها

  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود