Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی شدن مراحل ارزشیابی مدارک تحصیلی و صدور مدرک دانش آموختگان از طریق سامانه سجاد، سهولت استعلام را افزایش و تعداد مراجعان حضوری را به طور قابل توجهی کاهش داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی در نشست مشترک با بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و ارتباط مجازی با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و قدردانی از همکاری‌های سازمان بازرسی کل کشور با نظام آموزش عالی گفت: برای تحقق دولت الکترونیک در کشور وظایفی بر عهده نظام آموزش عالی گذاشته است؛ که بخشی از این وظایف در حوزه سازمان امور دانشجویان و مربوط به مدارک تحصیلی دانش آموختگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
وی افزود: از بدو آغاز مسئولیت در سازمان امور دانشجویان تلاش کردیم که برای کاهش مراجعات حضوری برنامه ریزی کنیم و امور را از طریق سامانه‌های اینترنتی انجام دهیم.

صدیقی گفت: با شناسایی علت‌های مراجعه حضوری دانشجویان و دانش آموختگان موفق شدیم مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان را از 15000 نفر در هرماه در سال 92 به حدود 1000 نفر در ماه در سال 99 کاهش دهیم و متقاضیان با سرعت و سهولت خدمات را از سامانه سجاد دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی که با سازمان‌های اجرایی در حال انجام است امیدواریم تعداد مراجعات حضوری به سازمان امور دانشجویان از میزان کنونی نیز کمتر شود.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون امور ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور و تائید مدارک فارغ التحصیلان برخی دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی در سازمان امور دانشجویان انجام می‌شود گفت: در روش سنتی سالانه بیش از 20 هزار مدرک تحصیلی در سازمان امور دانشجویان ارزشیابی و مراحل مختلف آن به شیوه دستی انجام می‌شد.

صدیقی مطرح کرد: ضرورت بازنگری آیین‌نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگرصدیقی: دسترسی اینترنتی دستگاه‌های اجرایی به استعلام مدرک تحصیلی فراهم شدصدیقی خبر داد: باز پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌های خودگردان در ترم گذشته توسط صندوق رفاه

وی با اعلام اینکه از حدود دو سال گذشته استفاده از سامانه الکترونیکی در صدور مدارک دانش آموختگان این دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی آغاز شده است گفت: در این روش به فاصله کمی از ارسال مدارک توسط دانشگاه ها، مدارک ارزیابی شده و پس از تایید، گواهی تایید با درج QR Code به مدرک صادر می‌شود که به راحتی از طرف دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها قابل استعلام است و کار استعلام صحت مدرک بسیار آسان شده است.

صدیقی با تاکید بر اینکه توسعه این سامانه به نفع ارتقای اعتبار و جایگاه تمام دانشگاه‌های کشور است گفت: تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ به این سامانه پیوسته اند و مقرر شد همه دانشگاه‌ها وارد این سامانه شوند.

وی اظهار داشت: ّبرای دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و فرهنگیان که به صورت ستادی اقدام می‌کنند برنامه ریزی جداگانه‌ای انجام دادیم تا از این سامانه استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی ویروس کرونا سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی سازمان امور دانشجویان دانش آموختگان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، کلاس‌های درس این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروزی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، معاونت‌آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کرد که کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروز از روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۳، در تمام مقاطع تحصیلی، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیش از این معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی سیزدهم اسفند ۱۴۰۲ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ طبق مصوبه هیئت رئیسه این دانشگاه، کلاس‌های درس این دانشگاه از نوزدهم تا بیست و هشتم اسفند به‌صورت برخط و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزارمی‌شود.

اگر چه پس از اعلام این تصمیم سخنگوی وزارت علوم با انتشار توییتی تاکید کرد؛ دانشگاه‌ها اجازه برگزاری کلاس‌های برخط را ندارند و تمام کلاس‌های درس باید به صورت حضوری برگزار شود.

کد خبر 739858

دیگر خبرها

  • کاهش ۶ درصدی مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها
  • بهره‌مندی ۵۲۰ میهمان نوروزی از خدمات اسکان دانشگاه آزاد دزفول
  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین ۱۴۰۳
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم