Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم اسلام پناه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به رسالت اصلی دانشجویان در شرایط امروز کشور اظهارکرد: امروزه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رسالت دانشجویان در کنار آموختن علم ،مطالبه گری ونقش آفرینی در عرصه‌های مختلف اجتماعی،سیاسی واقصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جریان دانشجویی جریان گفتمان ساز است و موتور محرک تمامی فعالیت‌ها، دانشجویان و جوانان هستند؛ همچنین رسالتی که دانشگاه در جهت اعتلای جامعه بر عهده دارد، نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف است و دانشجو به عنوان عنصر حیاتی یک جامعه، نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

اسلام پناه ادامه داد: دانشجوی با بصیرت دانشجوی متحرک وفعال است و جنبش دانشجویی زمانی می‌تواند به عنوان یک موتور محرک در جامعه ایفای نقش کند که از بصیرت لازم در جهت پیاده سازی آرمان‌های انقلاب اسلامی برخوردار باشد. دانشجویان دارای فکر وتوان جسمانی و روحی هستند و باید از فکر و توان خود در راستای پیشرفت جامعه استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تصریح کرد: فکر پردازی و ایده پردازی، از جمله اصول مهمی است که دانشجویان باید به آن توجه ویژه داشته باشند؛ درواقع دانشجوی تراز اول انقلاب، باید با شناخت و آگاهی کافی،پاسدار فرهنگ وارزش‌های انقلاب باشد.

وی با بیان این که دانشجو باید در صدد تلاش برای ارتقای سطح معرفت دینی و معنوی خویش و محیط جامع دانشگاه باشد تصریح کرد: دانشجوی امروزی زمان می‌تواند پرچم‌دار تحول باشد که در وهله اول نسبت به رسالت خویش آگاه باشد، سطح معرفت ومعنویتش را ارتقا دهد و در گفتمان انقلاب اسلامی نقش آفرین باشد.

اسلام پناه با اشاره به مهم‌ترین جبهه‌ای که دانشجویان می‌توانند در آن نقش آفرین باشند، گفت: بصیرت افزایی ،نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و جهادی و گفتمان سازی، از جمله بسترهایی است که دانشجویان می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمانشاه اضافه کرد: در دنیای کنونی بدلیل پیچیده شدن امور،  اگر دانشجویان با بصیرت نباشند و از نظر فکری و اعتقادی ضعیف باشند، هویت شأن دچار تزلزل خواهد شد. در حالی که اگر مبتنی بر دین مبین اسلام با رویکرد اسلامی-ایرانی دانشجویان را پرورش دهیم، افراد دچار تزلزل نخواهند شد.

وی تاکید کرد:ایمان ،اعتقاد وخود اتکایی می‌تواند پیشرفت درون زا را بوجود بیاورد. همچنین استاد دانشگاه نقش مهمی را در شناسایی استعدادها،نظارت و تربیت ،کسب بینش سیاسی-اجتماعی و تحلیل مسائل و روشنگری دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمانشاه افزود: دانشجویان باید در قبال محیط ونظام آموزشی،سازندگی علمی،سازندگی اخلاقی و اخلاق ومعنویت جامعه مسئول باشند.

اسلام پناه در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته این است که باید در تربیت نسل جوان، دقت عمل بیشتری داشته باشیم؛ ما باید با تاکید بر اخلاق ومعنویت در حفظ محیط مناسب تلاش کنیم و با امید دادن به نسل جوان، ارتقای مهارتها و گفتمان سازی، زمینه مشارکت آنان را در عرصه‌های را مختلف فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

شایان دنیادیده کد خبر: 1081900 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه فعالیت فرهنگی جنبش دانشجویی تشکل‌های دانشجویی بسیج دانشجویی فعالیت جهادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه فعالیت فرهنگی جنبش دانشجویی تشکل های دانشجویی بسیج دانشجویی فعالیت جهادی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمانشاه اسلام پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دیماه سال گذشته بود که مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را ابطال کرد و حال وزیر آموزش و پرورش بخشنامه این امر را به دانشگاه‌های فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش‌ استانها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری براساس شکایت یکی از دانشجو معلمان، مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را در زمستان سال گذشته ابطال کرد.

در بخشی از این شکایت آمده بود: «در مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است که کسر حقوق دانشجویان بابت هزینه‌های شبانه‌روزی، خوابگاه و خدمات حضوری است بنابراین کسورات دریافتی در فصل تابستان و ایامی که دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی ندارند مانند ایام تعطیل طولانی مدت دانشگاه به سبب شیوع کرونا و فرجه تعطیلات میان ترم خلاف قانون است.»

هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ مصوب کرد که ۴۵ درصد حقوق متعهدین خدمت جهت هزینه خوابگاه (۱۰ درصد) و غذا (۳۵ درصد) به حساب متمرکز دانشگاه واریز شود.

در آخرین رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که دیماه سال گذشته صادر شد آمده است: جواز کسر از حقوق متعهدین خدمت، درصورت بهره مندی آنان از خدمات رفاهی است و بر همین اساس، مجوزی مبنی بر کسر مبالغ درصورت استفاده نشدن از این خدمات، قابل استنتاج نیست.

اکنون طی بخشنامه‌ای از سوی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شده است.

در این بخشنامه آمده است: «به منظور تمهید مقدمات اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت و ایجاد رویه واحد و پرهیز از ایجاد تبعیض ناروا و رعایت عدالت در کسورات ناظر بر هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت این وزارت، با لحاظ رأی وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ بیست و پنجم مهر ۱۴۰۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، دستورالعمل اصلاحی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

«اصلاحیه تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستورالعمل ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ وزارتی»

تبصره زیر جایگزین تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستور العمل ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ می‌شود:

تبصره: ضمن الغای کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قبلی، مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی]حداکثر تا ۲۸ درصد برای یک ماه (به شرح جداول مندرج در بخشنامه)، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهدین خدمت از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه است؛ لذا دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو متعهد خدمت بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور می‌باشد.

الف: کسر هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان پذیر است.

در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.

رونوشت کامل بخشنامه مذکور را اینجا می‌توانید بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • دانشگاه آزاد یزد ۳۰۰ دانشجوی بورسیه در صنعت کاشی دارد
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • غزه چگونه دانشگاه‌های آمریکا را تغییر می‌دهد؟
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان