Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنترل و پیشگیری از گسترش ویروس کرونا تنها با قرنطینه و کاهش تردد بیماران کرونایی امکان‌پذیر است. در این راستا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از تصویب طرحی در ستاد ملی مبارزه با کرونا به نام «قرنطینه هوشمند» خبر داد.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: شهریار بهنیا با اشاره به شرایط نامناسب کرونا و ضرورت کنترل و پیشگیری از گسترش این بیماری، گفت: در همین راستا یکی از برنامه‌هایی که در ستاد کرونا به تصویب رسیده اجرای طرح "قرنطینه هوشمند" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به فعالیت سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، گفت: در این سامانه اطلاعات تمام مبتلایان کرونایی ثبت شده و نهاد‌ها و ادارات مختلف با توجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه، می‌توانند قبل از ارایه هرگونه خدمت به مراجعین، از طریق این سامانه استعلام گرفته و با شناسایی بیماران کرونایی از ارایه خدمت به آن‌ها خودداری کنند.

وی افزود: هر فرد مبتلا باید در قرنطینه بماند و از حضور در سطح جامعه خودداری کند، بنابراین باتوجه به فراهم شدن امکان دسترسی به این سامانه ادارات مختلف از ارایه خدمت به این افراد خودداری می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: سیستم حمل و نقل مانند اتوبوسرانی، قطار و شرکت‌های هواپیمایی هم به این سامانه متصل هستند و با گرفتن استعلام از سامانه، از صدور بلیت برای مبتلایان کرونا خودداری خواهند کرد، چرا که احتمال گسترش بیماری با حضور این افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد.

بهنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز بخش خصوصی مانند "اسنپ"، "دیجی کالا"، "تپسی" و. هم به این سامانه متصل شده‌اند و این مراکز نیز با استعلام از این سامانه، برای حفظ سلامت نیرو‌ها و مراجعین خود از ارایه خدمت به مبتلایان کرونا خودداری می‌کنند.

وی افزود: بطور مثال با استعلام صورت گرفته اگر راننده اسنپ جز لیست مبتلایان باشد یا مسافری که با این شرکت تماس می‌گیرد مبتلا به کرونا باشد این مرکز از ادامه فعالیت راننده تا زمان بهبودی و نیز از ارایه خدمت به آن مسافر تا زمانی که حال او بهبود یابد خودداری می‌کند، چرا که ضرورت دارد این افراد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

بهنیا تصریح کرد: طرح "قرنطینه هوشمند" از اول آذرماه شروع شده و امیدواریم با اجرای کامل آن بتوانیم از گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه جلوگیری کنیم.

این مسوول با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در پیشگیری از گسترش کرونا، گفت: توصیه ما این است مبتلایان کرونا برای حفظ سلامت و جان دیگران در مدت بیماری در قرنطینه بمانند و با بی توجهی و سهل انگاری موجب انتشار این ویروس نشوند.

بهنیا خاطرنشان کرد: در صورت حضور مبتلایان کرونا در سطح جامعه و شناسایی آن‌ها امکان جریمه هم وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه مدت قرنطینه کرونا ۱۴ روز است، گفت: بعد از این ۱۴ روز، درصورت بهبودی افراد، با پیگیری سامانه ۴۰۳۰، اسم افراد از لیست بیماران کرونایی حذف شده و خدمات دهی به افراد به حالت عادی برمی گردد.

بیشتر بخوانید: چرا خبری از شیوع مجدد کرونا در چین نیست؟ /پشت پرده واردات کیت کرونا و واکسن

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

 

برچسب ها: کرونا قرنطینه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا قرنطینه بیماران کرونایی ارایه خدمت مبتلایان کرونا قرنطینه هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سامانه هوشمند کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این سامانه با حسگر‌های پایش آب، خاک، گیاه و هواشناسی و با کمک هوش مصنوعی، هجده قابلیت را در اختیار کشاورز قرار می‌دهد. 
(گزارش)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب ۳۰۰۰ مرکز غیر بهداشتی در ایام نوروز
  • پلمب بیش از ۳ هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز
  • تولید سامانه هوشمند کشاورزی
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • حمایت از فعالیت‌های مردمی و گسترش خدمت به محبان امام رضا (ع)