Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@13:25:52 GMT

نافرمانی مجلس از ستاد ملی کرونا ادامه دارد؟

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۹۸۵۱۷

نافرمانی مجلس از ستاد ملی کرونا ادامه دارد؟

رویداد۲۴ هفته گذشته بود که رییس‌جمهور پس از افزایش مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ و متوفیان بر اثر بیماری کرونا، با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، برای تصویب «طرح جامع مقابله با کرونا» موافقت و در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید.

در این راستا، رییس‌جمهور با انتشار دستورالعمل هشت ماده‌ای به دستگاه‌ها و نهاد‌های مسوول این موارد را تاکید کرد خواستار توجه آحاد ملت و تمامی دستگاه‌ها به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط شد و به طور ویژه از همه دستگاه‌های دولتی و دیگر قوا و نهادها، درخواست کرد که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان و کادر درمانی کشور بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئولان قرارگاه پشتیبانی ستاد مقابله با کرونا نیز طی دستورالعملی اعلام کردند که در مدت اجرای محدودیت‌ها باید از انجام ماموریت‌های غیر ضروری و تشکیل جلسه در استان‌های قرمز با حضور بیش از ۱۵ نفر امتناع کرد.

با این وجود مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی برای افتتاح برخی طرح‌های عمرانی از علی نیکزاد نائب رییس مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است در یک سفر یک روزه از این طرح‌ها بازدید کند.

در این میان اداره کل دفتر هیات رییسه مجلس در نامه‌ای خطاب به معاون وزیر و رئیس سازمان ملی مسکن، معاون امور مناطق محروم ریاست جمهوری، رئیس سازمان شهرداری و دهیاری ها، معاون بنیاد مستضعفان، مدیرعامل بانک ملی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، معاون بنیاد مسکن، رئیس سازمان توسعه تجارت، مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی خواسته است با توجه به سفر نیکزاد به خراسان شمالی، شخصا در این سفر نائب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی کنند.
بیشتر بخوانید: شکایت‌بازی دولت و مجلس / تعداد شکایت دولتی‌ها از نمایندگان مجلس از تعداد انگشتان دو دست تجاوز کرد؟باتوجه به اینکه رحمانی فضلی فرمانده قرارگاه پشتیبانی ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات ستاد ملی کرونا را در حکم قانون عنوان و اعلام کرد که هر سه قوه مشمول محدودیت‌های کرونایی می‌شوند، اقدام اداره کل دفتر هیات رییسه مجلس در بی اعتنایی به پروتکل‌ها و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص عدم انجام سفر‌های غیرضروری جای تامل بوده و مشخص نیست ضرورت انجام این سفر به یکی از استان‌های در وضعیت قرمز چیست.

نکته دیگر اینکه با توجه به اصل تفکیک قوا، بر چه اساسی و از چه زمانی معاونین وزرا باید در هنگام سفر نمایندگان و هیات رییسه مجلس، آنان را همراهی کنند. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس یازدهم ویروس کرونا انتخابات 1400 انتخابات آمریکا مقابله با کرونا ستاد ملی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم

معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از آماده‌باش همه دستگاه‌های اجرایی این استان برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق آسیب‌دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران این استان، امروز_پنجشنبه ششم اردیبهشت_ به ریاست علیرضا عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مرکز استان برگزار شد و در این جلسه با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، در خصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

محمودرضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری در خصوص مصوبات این جلسه اظهار کرد: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال‌احمر بین مردم آسیب‌دیده که در مناطق امن اسکان داده شده‌اند، توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین‌آلات سنگین در آماده‌باش است.

تیمورپور گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، شش رشته قنات تخریب و ۳۰۰ رأس دأم نیز تلف شده‌اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده است، اظهار کرد: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین‌آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند، از این رو بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آب‌نماها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی، مسیرهای اصلی و روستایی توسط نیروهای راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای آب‌رسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین‌آلات کمرشکن برای حمل خودروهای سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی، باوجود سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستاها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای ستاد بحران استان بعد از این جلسه راهی شهرستان زیرکوه شدند.

کد خبر 747813

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی