Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «محمد جمالیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: خیران حوزه سلامت نقش بسیار مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه به خصوص در این روزهای پر فراز و نشیب کرونایی ایفا کنند.

وی با یادآوری  کمک ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی شورای خیران سلامت شهرستان دلیجان اظهار داشت: تهیه و اهدای ۶۰ هزار دستکش لاتکس، یک هزار ۵۰۰ عدد ماسک ان ۹۵، پنج هزار ماسک سه لایه و ساخت یک باب ساختمان ۷۰ متر مربعی و راه اندازی و نصب دستگاه اکسیژن ساز، از جمله مهمترین اقدامات خیران در این شهرستان است که بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تهیه ۲۰ هزار عدد ماسک سه لایه و یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  از فعالیتهای شورای خیران سلامت شهرستان محلات است

دکتر جمالیان  از کمک ۷۰ میلیون ریالی شورای سلامت شهرستان تفرش خبر داد و افزود: خرید ۸۰۰ عدد ماسک و مقدار قابل توجهی دستکش لاتکس ازدیگر  کمک‌های خیران این شهرستان است.

وی گفت: مجمع خیرین سلامت استان نیز اقلام و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی از جمله پنج دستگاه تلویزیون ۳۲ اینچ و  به همین تعداد یخچال برای بیمارستان امیرکبیر اراک تهیه کرده است.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک نیز  مبالغ قابل توجهی برای تهیه پنج تخت آی سی یو، یک دستگاه لارنگوسکوپ، ۲ دستگاه ویبراتور قفسه سینه و اجرای طرح هواساز فاز یک بیمارستان و نیز توسعه بنای اتاق اکسیژن ساز این مرکز درمانی کمک کردند.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری و با توجه به اینکه استان مرکزی دومین استان درگیر با کرونا بوده است خیران این حوزه به موقع و همیشه در کنار مجموعه علوم پزشکی بوده و کمکهای قابل توجهی ارائه کرده‌اند.

به گفته سیما سادات‌لاری سخنگوی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا چهارم آذر ۹۹  به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر و  شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ در این نشست با اشاره به اینکه در حوزه سلامت باید از ظرفیت خیران سلامت استفاده شود، گفت: برای ساخت و تکمیل مراکز درمانی از جمله مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

امام جمعه کبودراهنگ هم گفت: در دین اسلام همیشه به بهداشت و سلامت تاکید شده و امروز هم باید برای داشتن خانواده و جامعه سالم، بهداشت را رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر فرزندآوری، گفت: خانواده‌ها ازدواج را آسان بگیرند تا زوج‌های جوان به فرزندآوری روی بیاورند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ هم گفت: پارسال بیش از هزار و ۹۰۰ تولد در شهرستان داشتیم و رتبه اول استان را در این زمینه به خود اختصاص دادیم.

علی کریمی افزود: بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات به مراکز درمانی اعطا شده است و بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک خیران سلامت به بخش درمان بوده است.

او همچنین گفت: مرکز جامع درمانی شیرین سو با اعتبار ۸ میلیارد تومانی و ۴ خانه بهداشت با اعتبار هر کدام ۱ میلیارد تومان در حال ساخت است و ۱۰ خانه بهداشت نیازمند بازسازی و مرمت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ با اشاره به اینکه پارسال ۲۲ تن مواد غیر بهداشتی و ۶ تن غذا و داروی فاسد و غیرقابل استفاده جمع آوری و معدوم شد، افزود: همچنین در طرح غربالگری دیابت و فشار خون بیش از ۹۳ درصد از جمعیت هداف شهرستان غربالگری شد.

دکتر کریمی گفت: در هفته سلامت بیش از ۳۰ برنامه شاخص از جمله افتتاح طرح‌های درمانی، آغاز ساخت اورژانس پیش بیمارستانی، کارگاه‌های آموزشی و طرح غربالگری در شهرستان کبودراهنگ اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • انهدام تیم سقط جنین در کرمان
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • مردمی سازی سلامت در راستای اولویت بخشیدن به پیشگیری بر درمان است
  • اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مراکز درمانی کبودراهنگ