Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

سه‌شنبه های فناورانه ریلی،  برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه‌و شهرسازی که برای ورود 70 دستگاه ناوگان جدید ریلی در مرکز جهادی راه آهن مستقر بود، در این برنامه نیز حاضر شد و گفت: برگزاری سه‌شنبه های فناورانه ریلی، نشان از رشد راه آهن و صنعت ریلی کشور دارد.

محمد اسلامی ادامه داد: راه‌آهن می‌تواند رهبری مهم‌ترین محرک‌های توسعه و پیشرفت ایران را در خود به عنوان مرکز کانونی جای دهد و اعمال مدیریت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی افزود: وزارت راه‌و شهرسازی از یک وزارتخانه‌ای که نسبت به تولید دانش بی‌میل و کم اشتها بود، به ظرفیتی تبدیل شد که لوکوموتیو پرقدرت تولید دانش را به جریان پایدار ارزشی تبدیل کند.

وی گفت: سرزمینی مملو از استعداد داریم و خدا به خاطر این که از ظرفیت فراگیر انسانی استفاده درست نکرده‌ایم و کاهلی داشتیم ما را نمی‌بخشد. ضمن اینکه اشتباه ما این بود که سازمان‌هایمان را به صورت مصرف‌کننده مدیریت کردیم نه تولیدکننده.

وزیر راه‌و شهرسازی ادامه‌داد: در دهه ٨٠ تصمیم گرفتیم با استفاده از تبدیل دانش ضمنی به دانش آشکار، تا سال ١٤٠٠ سکوی پرش را برای صنعت کشور و حوزه حمل و نقل فراهم کنیم که این ثروت کنونی به برکت تحریم ها ایجاد شد.

اسلامی گفت: خدا را شاکرم که از ظرفیت نیروی انسانی استفاده شد و امروز در راه‌آهن به این دستاورد بزرگ رسیدیم.

اسلامی تاکید کرد: مردم باید حس کنند جریانی مسوول و دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت زندگی آنان متعهدانه عمل می‌کند و با انضباط فکری، گام بزرگی برای پیشرفت و تغییر به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در بررسی بحث موبیلیتی (حمل و نقل)، جلوه‌های پیشرفت در موضوعات هوافضا و هوانوردی و همچنین موضوعات زمینی نظیر قطارهای پرسرعت و مباحث انتقال سریع، نشان می‌دهد ما در راه‌آهن بیش از بقیه بخش‌ها ظرفیت داریم و تقاضای پیرامونی در این حوزه فرصت زیادی ایجاد کرده است.

گفتنی است که بلافاصله پس از اجرای این مراسم، مراسم ورود ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و اولین لکوموتیو پارس ۳۳ واگن پارس نیز آغاز شد و به بهره برداری رسید.

ورود ناوگان ریلی به این ترتیب بوده است که بطورکلی در مرحله اول ۵۶ دستگاه معادل ۱۲۵ میلیارد تومان، در مرحله دوم ۸۸ دستگاه معادل ۱۴۴ میلیارد تومان و در مرحله سوم ۶۵ دستگاه معادل ۱۵۶ میلیارد تومان، در مرحله چهارم هم ۵۰ دستگاه معادل ۶۹ میلیارد تومان، در مرحله بعدی ۷۰ دستگاه معادل ۷۳ میلیارد تومان و در مرحله ششم و هفتم معادل ۱۲۲ دستگاه انواع واگن باری، مسافر‌ی و لکوموتیو برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد اسلامی میلیارد تومان دستگاه معادل راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند

رجبی مشهدی گفت: در این طرح مبنا بر اساس افزایش دمای هوا و در نتیجه بالا رفتن مصرف برق بوده است.

رجبی مشهدی ادامه داد: تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیات وزیران است، با از اخذ موافقت دولت، ساعات کارت ادارات در فاصله ١۵ خرداد تا ١۵ شهریور از ساعت ۶ صبح تا ١٣ خواهد بود.

به گفته وی، این طرح در سال گذشته نیز اجرا شده بود که با تاکید رییس جمهور در خصوص آغاز به کار متروها، مهدهای کودک و شناوری ابتدای صبح برای کارمندانی که فرزند خردسال داشتند، رضایت نسبی کارمندان و سایر بخشها را براساس نظرسنجیهای انجام شده، کسب کرد.

مدیرعامل توانیر یادآور شد: با توجه به خاموش شدن وسایل سرمایشی در ادارات، اجرای این طرح در سال گذشته موجب صرفه جویی ٨٥ مگاواتی در مصرف برق شد که معادل مصرف دو یا سه استان کشور بود.

رجبی مشهدی همچنین گفت: براساس این مصوبه مقرر شده است که وسایل سرمایشی در ادارات واقع در اقلیم معتدل کشور، یک ساعت زودتر از خاتمه کار و در مناطق گرمسیر همزمان با پایان ساعت کار خاموش شود.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح موجب تامین برق پایدار برای همه مشترکان و اختصاص صرفه جویی حاصل از آن به بخش تولید شود.

مشروح گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895264

دیگر خبرها

  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • ساعت کاری از این تاریخ تغییر می‌کند
  • تحول ریلیِ دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • تحول ریلی دولت سیزدهم با محوریت وزارت کشور
  • دستگاه تعلیم و تربیت نقطه نجات از تمام گرفتاری‌ها و مسائل روز است
  • نگاه دولت به تعرفه‌های پزشکی باید تغییر کند
  • نگاه مدیریت شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا نگاه سرمایه ای است
  • بودجه وزارت ورزش در لایحه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • باهنر: نمی‌توان به حل مسائل کشور نگاه عاطفی داشت