Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با تبریک سالروز تاسیس سازمان بسیج مستضعفین، اظهار داشت: تفام‌نامه‌ای ما بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منعقد شده که قرار است با کمک مردم و تمامی سازمان‌ها و البته با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج استان بتوانیم هر چه سریع‌تر با  اجرای طرح سردار سلیمانی در کنترل بیماری کووید ۱۹ به مردم کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف کلی از این طرح را قطع زنجیره ارتباطی مابین افراد مشکوک و افراد مبتلا با بدنه سالم جامع عنوان کرد و افزود: دو راه برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد که یکی از آن واکسینه شدن تمامی مردم است که این امر نه تنها برای ایران، بلکه در هیچ جای ایران قابل انجام نیست.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه قطع زنجیره ارتباطی مابین افراد مبتلا و مشکوک با افراد سالم را دیگر راه کنترل بیماری کرونا ویروس دانست و گفت: همکاران در سازمان جامع پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت نزدیک دو ماه است روی طرح سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی کار می‌شود.

منصوری گفت: طرح بسیار خوبی است و موفقیت آن در وهله اول مشارکت تمامی مردم را و بعد تمامی سازمان‌های مرتبط با این طرح را می‌طلبد

وی ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی تبلیغاتی علیه این طرح صورت گرفته اما این اطمینان را به مردم می‌دهیم هدف ما فقط کمک به مردم است.

این مسئول تصریح کرد: شناسایی افراد بیمار و مشکوک در این طرح از طریق مراکز ۱۶ ساعته، سامانه ۴۰۳۰ و پایگاه‌های بهداشتی شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها صورت می‌گیرد و سه تیم حمایتی، مراقبتی و نظارتی جهت اجرای طرح درنظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر همکاران با مردم تماس گرفتند و یا برحسب نیاز به درب منازل مراجعه کردند، لطفا همکاری لازم با مجموعه بهداشت و درمان و بسیج داشته باشند قرار است به خود مردم کمک کنیم تا بیماران مشکوک از منازل بیرون نیاند و به مراکز درمانی مراجعه نکنند، چرا که خروج از منزل و مراجعه به مراکز خود بار شیوع بیماری را چندین برابر می‌کند، بنابراین همکاران خدمت بیماران می‌رسند و در منزل از آن‌ها تست و معاینه می‌گیرند.

منصوری از رسانه‌ها خواست در توجیه مردم در راستای به این درک رسیدن که قرار است خدمت بسیار بزرگی که در دنیا بی‌نظیر است برای خدمت به آن‌ها انجام شود، همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در تمام شهرستان‌ها فعال است و رزیدنت‌ها و اینترن‌ها نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت و با همکاری سازمان نظام پزشکی استان و شهرستان اسلام‌آباد غرب نیروی پزشک مورد نیاز طرح تامین خواهد شد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت آموزش پزشکی درمان پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ تقی لو گفت: با اجرای طرح نفس ۴۳۳ نوزاد متولد شدند که موفقیت ۹۸ درصدی را به همراه داشته و این به دلیل برنامه ریزی خوب، منسجم و همکاری‌های بین بخشی بوده است.

وی به کسب رتبه یک کشوری زنجان در اجرای طرح نفس طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر طرح نفس یکی از طرح‌های موفق در کشور بوده و استان زنجان نیز در این زمینه پیشگام است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان زنجان ادامه داد: با اجرای این طرح بیش از ۲۵ درصد مادران شناسایی شده، تحت حمایت مالی و معیشتی قرار گرفتند و حدود ۷۵ درصد مادران هم با مشاوره و دریافت آموزش‌های لازم از تصمیم خود مبنی بر سقط جنین منصرف شدند.

تقی لو گفت: با اقدامات انجام گرفته مرکز نیکوکاری طرح تخصصی نفس استان با هدف حمایت از مادرانی که به دلیل نیازمندی‌های آموزشی، تشخیصی و درمانی، پزشکی و معیشتی، قصد سقط جنین سالم خود را دارند آغاز به کار کرده و زمینه مشارکت همگان در این امر مهم و خداپسندانه فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس عموم مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به نام موسسه نیکوکاری مرکز نفس استان به شماره حساب ۸۸۱۳۵۳۴۴۳ نزد بانک ملی ایران - شعبه امداد ولایت واریز کنند.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی استان متولی اجرای طرح نفس کشور سازمان بسیج جامعه پزشکی است که این کار نیز در استان‌ها توسط همین حوزه انجام می‌گیرد و دانشگاه‌های علوم پزشکی در قالب تفاهم نامه همکاری می‌کنند.

اجرای طرح نفس از مرداد سال ۱۴۰۱ در استان زنجان آغاز شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی در مرکزی
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد