Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بامیان که طی ۲۰ سال گذشته یکی از امن‌ترین استان افغانستان بود ساعت ۱۶ دیروز به وقت محلی هدف دو انفجار تروریستی قرار گرفت که واکنش‌های جدی مقامات سیاسی این کشور را در پی داشت.

«احمدولی مسعود» برادر احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان هدف گیری بامیان را به معنی برهم زدن آرامش و حلاوت مردم، نه گفتن به صلح و در نهایت، هراس از دانایی وآگاهی تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز صبح در صفحه اجتماعی نوشت که دانایی و آگاهی با هویت هموطنان هزاره گره خورده و برای افغانستان امید خلق کرده اند. بارها در کنفرانس ها و گردهمآیی ها در غرب کابل، از دیدن پویایی، نظم و نظام جوانان پرتلاش هزاره لذت برده ام و از داشتن این برادران با فرهنگ به خود افتخار کرده ام.

«عبدالطیف پدرام» دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان نیز در پیامی نوشت بامیان زیبا، تاریخی، و آرام نیز سوگوار شد.

وی افزود:آدم‌کشان حرفه‌ای نتوانستند پیام سبز «جشن‌کچالو» (سیب زمینی) را بشنوند و با نوای شادی‌بخش جوانان و نوجوانان در همسرایی "دمبوره‌ها" دمساز شوند. بار دیگر آرامش بودای نیمه‌جان را هم برآشفتند.

رحمت الله نبیل رییس سابق اداره امنیت ملی افغانستان هم در واکنش به حمله تروریستی بامیان در فیسبوک خود نوشت که بامیان بعنوان یک جغرافیا و همواره نماد روشنائی و تمدن زمانه‌های گذشته و حال ما بوده‌است.

وی افزود:با اینکه بامیان همواره مورد بی مهری دولت مرکزی بوده وبا همت مردم و نه نظامیان خارجی همواره از امنیت پایدار برخوردار بود.

رئیس سابق اداره امنیت ملی افغانستان گفت که طی این‌سال‌ها پدران و مادران بامیانی زحمت کشیده‌اند و به فرزندان زحمت‌کش خود در کابل و استانهای دیگر به این امید پول می‌فرستادند که فرزندان آنها برای آینده پر افتخار این کشور به مقاطع عالی آموزشی برسند.

وی اضافه کرد حمله روز گذشته نخستین باری است که شعله های آتش تروریسم هموطنان بامیان را هدف قرار داد.

نبیل هشدار داد  انفجار تروریستی در بامیان زنگ خطر جدی برای امنیت تمام افغانستان است.

وی گفته است، نگذاریم که هیچ جناح،دین ،و تروریستی به خاطر منافع کشورهای خارجی در افغانستان جنگ نیابتی راه اندازد.

تاکنون شخص یا گروهی مسوولیت حمله تروریستی را به عهده نگرفته اما استانداری بامیان در اطلاعیه ای از بازداشت دو عامل این حمله خبر داده است .

بامیان یکی از استانهای تاریخی افغانستان است که مجسمه های ۵۳ و ۳۵ متری سلسال و شهمامه را در دل خود جای داده و این مجسمه‌ در سالهای ۵۰۷ میلادی تراشیده شده است که در سال ۱۳۷۹ خورشیدی پس از تصرف این استان توسط گروه طالبان با جاسازی بمب آنها را منفجر کردند.

استان بامیان یکی از معدود استانهای افغانستان است که تاکنون از حوادث تروریستی و جنگ های ۲۰ سال گذشته در امان مانده بود اما گاهگاهی مرزهای آن با حملات تروریستی تهدید می شد اما دیروز برای نخستین مرکز این استان هدف حمله تروریستی قرار گرفت که ده ها غیرنظامی را به خاک خون کشاند.

برچسب‌ها افغانستان انفجار تروریستی کابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان انفجار تروریستی کابل افغانستان انفجار تروریستی کابل اخبار کنکور ملی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۹۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب به نقل از منابع خبری سوری، این افراد به دنبال کمین تروریست‌ها در مسیر عبور اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.   این کمین در شمال منطقه السخنه در شرق بیابان حمص رخ داده است.   هرچند تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شبکه خبری «ال بی سی» نیوز لبنان اعلام کرد که نیروهای وابسته به ارتش سوریه در در دو عملیات که توسط گروهک تروریستی داعش انجام شد، کشته شدند.   این شبکه خبری به جزییات بیشتر این خبر هیچ اشاره ای نکرده است.   آخرین عملیات گروهک تروریستی داعش به مردادماه ۱۴۰۲ بر می گردد که در آن به یک اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه حمله کرد و ۲۳ نظامی این کشور را کشت.   داعش، به عنوان یک گروه تروریستی که در سال ۲۰۱۴ در مناطق وسیعی از سوریه و عراق حضور داشت، در سال ۲۰۱۹ متعاقب شکست‌های پی در پی که از سال ۲۰۱۷ متحمل شد، ناچار به ترک همه این مناطق شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریشه بحران منطقه، نسل‌کشی و جنایات ترکیبی رژیم اسرائیل است
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • امیرعبداللهیان: ریشه بحران در منطقه به جنگ غزه بر می‌گردد